۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۷۵۸۵۶۴
حجت الاسلام والمسلمین عباسی:

انقلاب اسلامی به یک جغرافیا، منطقه و مردم خاص محدود نمی‌شود

انقلاب اسلامی به یک جغرافیا، منطقه و مردم خاص محدود نمی‌شود
رئیس جامعه المصطفی(ص) انقلاب اسلامی را یک حرکت جهانی دانست که به یک جغرافیا، منطقه و مردم خاص محدود نمی‌شود، گفت: این نظام، یک رسالت جهانی برای همه انسان‌ها و ملت‌ها و یک نهضت معنوی و عدالت‌خواهانه برای همه عالم دارد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی در گردهمایی اساتید حوزه علمیه قم با عنوان "وعده صادق، عروج شهدای خدمت، تحولات جهانی" ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شهدای خدمت، گفت: شهید رئیسی شخصیت برجسته علمی و دینی بود که در جهت منویات مقام معظم رهبری گام برمی‌داشت و در کنار ایشان، شهید امیرعبداللهیان به عنوان سخنگوی جبهه مقاومت تلاش‌های زیادی در جهت تقویت دیپلماتیک جبهه مقاومت داشت. همچنین شهید آل هاشم شخصیتی محبوب و مصداق بارز عالم مردمی بود که تأثیرگذاری عمیقی در منطقه آذربایجان داشت.

رئیس جامعه المصطفی(ص) در ادامه تصریح کرد: جبران خلأ این چنین افرادی برای جامعه ما بسیار دشوار است و از خداوند متعال مسئلت می‌کنیم که این خلأ را جبران نماید؛ چه بسا که خون شهیدان آثار و خیر و برکتی بیش از حیات ظاهری ایشان دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: امروز ما شاهدیم که بعد از شهادت این عزیزان، مراسم های متعددی در داخل و خارج از کشور برای گرامیداشت این شهدا برگزار می‌شود و در راستای آن شاهد اجتماعات عظیمی در قم، مشهد، تهران و دیگر شهرها در مراسم تشییع این شهیدان بودیم و اینها همگی نشانه قدردانی مردم از کسانی است که خود را وقف مردم کرده بودند و مردم به جهت قدردانی از خدمات آنان به صحنه آمدند.

وی، انقلاب اسلامی را یک حرکت جهانی دانست که به یک جغرافیا، منطقه و مردم خاص محدود نمی‌شود، افزود: این نظام، یک رسالت جهانی برای همه انسان‌ها و ملت‌ها و یک نهضت معنوی و عدالت‌خواهانه برای همه عالم به همراه دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی تصریح کرد: امروز به لطف خدا بر اثر حوادث سال‌های اخیر به ویژه در عملیات وعده صادق، این اقتدار و جایگاه انقلاب اسلامی برای دولت‌ها و ملت‌ها اثبات شده است و این عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است که در دنیا به عنوان پرچم‌دار دفاع از مظلومان شناخته می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دنیای ما در حال گذر از پیچ تاریخی و عبور از تمدنی مادی رو به افول است، تصریح کرد: امروزه حقیقت تلخ غزه به ما نشان می‌دهد، در مقابل یک رژیم جنایتکار که تمامی معادلات اخلاقی و انسانی را زیر پا گذاشته است و با حمایت کشورهایی همچون آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی، بیش از چهل و پنج هزار تن بمب بر سر مردم غزه ریخته است، ملت‌های آزادی‌خواه ایستاده‌اند. امروز نظام جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد پرچم‌دار حمایت از آزادی‌خواهی ملت‌ها در مقابل زیاده‌خواهی مستکبرین جهان است.

وی با بیان این که به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچم ضد صهیونیسم بر دوش ملت‌ها قرار گرفته است، ابراز داشت: این انقلاب اسلامی است که در عصر حاضر پرچم مدنیت را به دوش گرفته است و تکریمی که از شهیدان در اقصی نقاط دنیا صورت می‌پذیرد، به دلیل پیوند قلبی است که ملت‌ها با جریان تمدن اسلامی دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی در پایان تصریح کرد: بقای انقلاب اسلامی به سه عنصر وجود رهبری حکیم، حضور تعیین کننده و اقتدارآفرین مردم و همچنین مسئولان خدومی است که خود را وقف خدمت به مردم کرده اند، وابسته است.

ارسال نظرات