۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۷۵۸۵۸۱
اخبار انتخابات (۲)؛

از ثبت نام "صبح جمعه" لاریجانی تا احساس تکلیف همتی + عکس و فیلم

از ثبت نام
دومین روز ثبت نام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح جمعه آغاز شد و چهره های سیاسی همچون علی لاریجانی برای ثبت نام در وزارت کشور حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم از ساعت ۰۸:۰۰ صبح امروز (جمعه، ۱۱ خرداد) آغاز شد و تا ساعت 18:00 در ستاد انتخابات کشور ادامه داشت.

علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اولین فردی بود که در نخستین دقایق آغاز روز دوم از ثبت نام انتخابات با حضور در وزارت کشور فرآیندهای لازم را انجام داد.
 
لاریجانی، خوش‌چهره، بیغش و همتی در روز دوم نامزد انتخابات شدند+عکس و فیلم
 
محمود احمدی‌بیغش نیز، فرد بعدی بود که وارد ستاد انتخابات کشور شد و در انتخابات ثبت نام کرد. پس از این دو نفر نیز، محمد خوش چهره اقتصاددان و نماینده ادوار مجلس و عبدالناصر همتی رئیس پیشین بانک مرکزی در انتخابات ثبت نام کردند.

علی لاریجانی ثبت نام کرد

گام اول در خلق حماسه دیگر با حضور چهره های سیاسی در حال محقق شدن است

در اولین دقایق ثبت نام روز دوم علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز جمعه، پس از ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی سخنانی در جمع خبرنگاران بیان کرد: مردم عزیز، ایران امروز شرایط معیشتی سخت دارد؛ شما انتظار دارید حکومت راه‌ حل درستی برای مشکلات بیابد؛ این مشکلات حل‌شدنی است.

تعداد بازدید : 7

لاریجانی تاکید کرد: حل مسئله تحریم‌ها جزو اولویت‌های دیپلماسی ما خواهد بود. بنیه دفاعی قوی برای نیروهای مسلح هم باتوجه به شرایط منطقه مدنظر است.

گام اول در خلق حماسه دیگر با حضور چهره های سیاسی در حال محقق شدن است

ثبت‌نام احمدی بی‌غش در انتخابات ریاست جمهوری

محمود احمدی‌بی‌غش نماینده سابق مردم شازند در مجلس، با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

محمود احمدی نمایندهٔ سابق شازند در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت:‌ امیدوارم اگر خواست خدا بر این قرار گرفت که خدمت‌گذار مردم عزیز ایران باشم، بتوانم به آنچه که در قانون اساسی آمده عمل کنم.

وی با اشاره به اصول مرتبط به وظایف قوه مجریه و رئیس جمهور در قانون اساسی افزود: اگر به 30 اصل قانون اساسی که اختصاص به وظایف قوه مجریه، رئیس‌جمهور و وزرا دارد، به طور واقعی عمل شود قطعا پاسخ همه خواسته‌ها داده خواهد شد.

گام اول در خلق حماسه دیگر با حضور چهره های سیاسی

محمد خوش‌چهره در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

محمد خوش‌چهره نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و ثبت نام کرد.

خوش‌چهره پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره شعار و هدفش از ثبت‌نام در انتخابات، اظهار کرد: فاقد شعار به مفهوم تبلیغاتی هستم. یکی از دلایل حضورم هم در مجلس و هم امروز که برای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردم این بود که مسائل ملی در حوزه‌های مختلف حل شود.

وی ادامه داد: امروز برخی مسائل به معضل و برخی معضل‌ها به بحران تبدیل شده است از جمله در بیکاری و اشتغال و مسکن و سطح عمومی قیمت‌ها بحران داریم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بخشی از این مشکلات خارج از سیستم و برون‌زاست؛ از جمله جنگ اقتصادی و تحریم‌ها و بخشی هم از تناقض در تصمیم‌گیری‌ها پیش می‌آید که به دلیل عدم تناسب افراد با جایگاه آنان است. 

تعداد بازدید : 0
 
گام اول در خلق حماسه دیگر با حضور چهره های سیاسی
 
عبدالناصر همتی" داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری شد"
 
عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک مرکزی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور فرآیند ثبت نام خود در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را تکمیل کرد.

عبدالناصر همتی پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حضور خبرنگاران اولین بیانیه انتخاباتی خود را قرائت کرد و گفت: تمام تلاش من تعامل با همسایگان، گسترش روابط اقتصادی با همه کشورهایی که به نوعی در خدمت منافع ملی ما قرار می‌گیرند و تکیه بر دیپلماسی ورزیده و چابک برای رفع تحریم‌ها و گشایش مراودات با دنیا خواهد بود. در روزهای آینده برنامه جامع من در پیش روی شما خواهد بود، امیدوارم با مشارکت خود در انتخابات امکان اجرا شدن این برنامه را فراهم کرده و کشور را در ریل رشد و پیشرفت قرار دهید.

وی در این بیانیه تاکید کرده است: امروز دیگر زمان آزمون و خطا نیست. مردم انتظار دارند که مسئولان بدون شعار زدگی و بازی با الفاظ امورات اقتصادی آنها را ساماندهی کنند. امروز دیگر زمان شعارهای بی حاصل و وعده‌های تو خالی نیست. 

تعداد بازدید : 1

همتی ادامه داد: من آمده ام که بگویم امروز همچنان امیدوار به آینده هستم. با دیدن جوانان تحصیل‌کرده و آماده کار و اشتیاق زنان و مردان ایرانی جهت فردای بهتر برای خود و فرزندانشان امیدواری من هر روز بیشتر می‌شود.

لاریجانی، خوش‌چهره، بیغش و همتی در روز دوم نامزد انتخابات شدند+عکس و فیلم

شاهچراغی: مهلت ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری تمدید نخواهد شد

سید محمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز روز دوم ثبت نام است بنابر قانون ۵ روز برای ثبت نام پیش بینی شده است و آخرین روز ۱۴ خرداد همزمان با سالروز ارتحال امام است. مهلت نام‌نویسی ساعت ۱۸ روز دوشنبه به پایان می‌رسد.

وی افزود: ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری تمدید نخواهد شد.‌رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: در طول این دو روز ۳۷ نفر مراجعه کننده داشتیم که از این ۳۷ نفر ۷ نفر واجد شرایط بوده‌اند.‌

وی در ‌ پایان گفت: با توجه به اینکه بخشی از ثبت نام داوطلبان زمان‌بر است خواهش می کنیم ثبت نام را برای روز آخر نگذارند.امیدواریم نفراتی که تمایل به ثبت نام دارند، بعد از ظهر به ستاد انتخابات کشور مراجعه کنند.‌

لاریجانی، خوش‌چهره، بیغش و همتی در روز دوم نامزد انتخابات شدند+عکس و فیلم

بازدید وزیر کشور از ستاد انتخابات ریاست جمهوری

احمد وحیدی وزیر کشور از ستاد ثبت‌نام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بازدید کرد.‌

روز دوم با ثبت نام لاریجانی آغاز شد+عکس و فیلم

واکنش روابط عمومی وزارت فرهنگ به نامزدی اسماعیلی در انتخابات

در ساعات گذشته برخی منابع خبری از نامزدی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد در انتخابات ریاست جمهوری خبرداده بودند.

مهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار یک متن کوتاه در صفحه شخصی خود نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

سموعی نوشت: "با توجه به اخبار منتشر شده مبنی بر نامزدی دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ دولت مردمی در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم هنوز تصمیمی برای حضور گرفته نشده است و اخبار منتشر شده در این حوزه صرفا گمانه‌زنی رسانه‌ای است و مورد تایید نیست."

با این اوصاف باید منتظر ماند تا ببینیم وزیر فرهنگ آیا قصدی برای حضور در انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری دارد یا خیر؟ با توجه به مهلت ثبت‌نام نامزدها تا 14 خردادماه و حضور چند تن از چهره‌های مشهور سیاسی از جمله سعید جلیلی، علی لاریجانی و ... در وزارت کشور در دو روز گذشته، به نظر می‌رسد در روزهای آینده خبرهای جدیدی از حضور اسماعیلی منتشر شود.

روز دوم با ثبت نام لاریجانی آغاز شد+عکس و فیلم

زاکانی احتمالاً یکشنبه در انتخابات ثبت‌نام می‌کند

با توجه به افزایش فعالیت‌های نزدیکان علیرضا زاکانی شهردار تهران در فضای مجازی و طبق پیگیری ها، احتمال حضور وی که در انتخابات سال 1400 هم کاندیدا شده بود، افزایش یافته است.

شنیده‌ها حاکیست که زاکانی روز یکشنبه برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور خواهد رفت.

روز دوم با ثبت نام لاریجانی آغاز شد+عکس و فیلم

دعوت موتلفه از ۲ عضو شورای مرکزی خود برای انتخابات

حمیدرضا ترقی قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی درباره گزینه این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: شورای مرکزی از دو عضو حزب خواسته است تا در انتخابات پیش رو ثبت‌نام کنند؛ با این وجود تصمیم با خود این افراد است و تا زمانی که ثبت‌نام نکرده‌اند قرار نیست این دو نفر رسانه‌ای شوند.

وی درباره رویکرد حزب موتلفه در صورت عدم ثبت‌نام کاندیدای اختصاصی گفت: در این صورت بر روی یک گزینه از جبهه انقلاب اجماع می‌کنیم.

عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره رویکرد شانا در انتخابات آتی اظهار داشت: چه در شورای ائتلاف و چه در شورای وحدت هنوز بر سر اجماع روی یک گزینه به جمع‌بندی نرسیدیم و در حال بررسی و استمزاج از اشخاص هستیم.

روز دوم با ثبت نام لاریجانی آغاز شد+عکس و فیلم

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات: آرای مردم امانت است

آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در نشست سراسری و مشترک سال جاری با روسای دفاتر استانی و شهرستانی شورای نگهبان، سخنرانی کرد.

متن سخنان آیت‌الله مدرسی‌یزدی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین و لا سیما بقیه الله فی الارضین عجل الله تعالی فرجه الشریف و لعنت الله علی اعدائهم اجمعین

به طور معمول وقتی این جلسات برگزار می‌شد، یک نوع خوشحالی وجود داشت که دوره‌ای از مجلس، دوره‌ای از ریاست‌جمهوری و یا نظایری از این‌ها به پایان رسیده و آنچه را که می‌بایست از آن رئیس‌جمهور محترم و مجلس محترم استفاده می‌شد، انجام شده و دوره جدیدی با نشاط تازه‌ای در حال پدید آمدن است.
 
ولی متاسفانه این دوره همراه با آن نشاط نیست و عکس آن می‌باشد. ما به واسطه فقدان رئیس‌جمهور خدوم، تلاشگر، سختکوش و مردمی و همراهانش، مصیبت‌زده هستیم. این‌ها در راه خدا از منزل‌شان خارج شدند. «من یخرج من بیته مهاجراً الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» (آیه ۱۰۰ سوره نساء) کسی که از منزلش به سوی خدا و پیامبر (ص) خارج شود و سپس مرگش فرا برسد، اجرش با خداست.
 
قضا و قدر الهی اینچنین اقتضا کرد؛ خوشا به حال آنان که در راه خدا تلاش نمودند و جانشان را در راه خدمت به اسلام و مسلمین خالصانه اهدا کردند و جان‌باخته فی سبیل‌الله شدند. آن‌ها ثواب شهید دارند و ان‌شاالله در زمره شهدا محشور خواهند بود.
 
من مجدداً این حادثه دردناک را خدمت شما عزیزان تسلیت عرض می‌کنم و برای آن عزیزان سفر کرده علو درجات و برای مقام معظم رهبری این عمود خیمه اسلام، طول عمر و سداد در قول و عمل از درگاه خداوند متعال طلب می‌نمایم.

مصیبت‌ها چگونه جبران خواهند شد؟

به هر حال حادثه است و اتفاق افتاده است. خداوند متعال می‌فرماید: «مَا نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ» (آیه ۱۰۶ سوره بقره) هیچ آیه‌ای را نسخ نمی‌کنیم یا موجب فراموشی آن را ایجاد نمی‌کنیم مگر اینکه بهتر از آن یا مثل آن را بیاوریم.
 
خداوند اگر قبله بودن بیت‌المقدس و نماز به سوی آنجا را نسخ فرمود، در عوض بهتر از آن یعنی نماز به سوی کعبه را جایگزین کرد. در پایان آیه آمده است که «آیا نمی‌دانی خدا بر هر چیز قادر است؟» مگر در خزانه غیب الهی نعمت کم است؟ نزد خداوند خزائن همه چیز است.
 
اگر مردم اهل تقوا، دعا و اطاعت فرامین الهی باشند که بحمدلله ملت ایران، فداکار در راه اسلام است و تا به حال در عرصه‌های مختلف جانفشانی کرده است، خداوند متعال هم عنایت خواهد کرد و از خزانه غیب خودش این مصیبت را به بهترین وجه جبران خواهد فرمود.
 
خداوند در آیات ۱۵۵ و ۱۵۶ سوره بقره می‌فرماید: «وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» این آیات بسیار عجیب هستند و نکات خیلی دقیقی دارند. خداوند می‌فرماید ما شما را امتحان خواهیم کرد. از انواع بلا‌ها به سوی شما گسیل خواهیم داشت، اما این ابتلائات موجب کمال خواهد شد. در روایتی که هم شیعه و هم اهل تسنن نقل کرده‌اند، پیامبر اکرم فرمود: «وإن الله تعالى إذا أحب قوما ابتلاهم» هرگاه خداوند متعال قومی و ملتی را دوست داشته باشد، آن‌ها را مبتلا می‌کند.
 
ما باید به دنبال آسایش ملت باشیم، اما قضا و قدر الهی راه خودش را دارد. ابتلائاتی که براساس قضا و قدر الهی حاصل می‌شود، برای اقوام و ملت‌ها خیر است؛ همانطور که برای افراد خیر است.

برپایی مقدمات برگزاری انتخابات

قانون اساسی و قوانین دیگر راهبردهایی پیش روی ما گذاشته‌اند. فرمان مقام معظم رهبری مدظله العالی هم هدایتگر و راه‌گشاست. باید وظایف خودمان را انجام بدهیم. خداوند هم عنایتش را شامل حال ما خواهد کرد.
 
قانون اساسی مقرر کرده است تا ۵۰ روز باید انتخابات ریاست‌جمهوری جدید محقق شود تا رئیس‌جمهور پس از آن مدت شناخته و مستقر شود. باید سران قوا ترتیبی اتخاذ کنند که این قضیه اتفاق بیافتد. مقام معظم رهبری (حفظه الله) براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی دستور اکید دادند. آن‌ها هم مشغول شدند. وظایف عادی نهاد‌ها و ارگان‌های دیگر، وزارت کشور، شورای نگهبان و بقیه که به نوعی در این زمینه مسئولیتی دارند به جای خودش محفوظ است.
 
ما هنوز از انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، کاملاً فارغ نشده بودیم که این حادثه غمبار اتفاق افتاد. متاسفانه افتتاح مجلس خبرگان و افتتاح مجلس شورای اسلامی بعد از این حادثه صورت گرفت. امید داشتیم که با افتتاح مجلس جدید، رئیس‌جمهور مستقر و دولت مستقر که راه و افرادشان را پیدا کرده بودند بر سرعت پیشرفت‌شان که آثارش نمودار شده بود، می‌افزودند.
 
ولی قضای الهی چیز دیگری را رقم زد. ما باید در این شرایط انجام وظیفه کنیم. اولین قدم آن بود که شورای نگهبان، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات را تعیین کند. بحمدلله دوستان این کار را به سرعت انجام دادند. مرحله بعد این است که روسای هیات‌های نظارت و ناظران در سراسر کشور تعیین و وظایفشان را انجام بدهند و هماهنگی‌هایی که باید با وزارت کشور صورت بگیرد، انجام شود.
 
دیروز با وزیر محترم کشور جلسه داشتیم. هماهنگی‌های لازم برای ثبت‌نام و برخی مسائل دیگر انجام شد. در مورد کیفیت رای‌گیری پس از اینکه تصمیم‌گیری نهایی بشود، اطلاع‌رسانی خواهد شد. مقدمات لازم نیز انجام خواهد شد. ان‌شاالله.
 
تقریباً همه دوستانی که حاضر هستند در انتخابات قبل بودند و به نوعی مشارکت داشتند. خیلی نیاز نیست که مسائل دوباره تشریح شود. اما برخی چیزها است که حتماً باید تکرار شود.
 
انتخابات ریاست‌جمهوری تفاوتی با انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد؛ از جهاتی سهل‌تر است. از جهاتی هم شاید بگوییم حساس‌تر است. از زحمات فوق‌العاده‌ای که همه دوستان از اینجا (تهران) تا آخرین نقاط کشور در راستای وظایف‌شان انجام دادند، متشکریم. از خداوند می‌خواهیم به آن‌ها خیر و برکت در دنیا و آخرت عنایت فرماید.

آرای مردم امانت است

همه این را بدانیم که ما ناظر هستیم. باید در تمام افعال و کردار مربوط به نظارت (البته باید بقیه افعال نیز اینگونه باشد اما اکنون بحث‌مان درباره نظارت است) خدا را در نظر بگیریم. خداوند متعال می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاءَ لِلَّهِ وَلَوْ عَلَى أَنْفُسِكُمْ أَوِ الْوَالِدَيْنِ وَالْأَقْرَبِينَ إِنْ يَكُنْ غَنِيًّا أَوْ فَقِيرًا فَاللَّهُ أَوْلَى بِهِمَا» (آیه ۱۳۵ سوره نساء) ای کسانی که ایمان آورده‌اید قیام به قسط بکنید و برای خدا شاهد باشید ولو اینکه به ضرر خودتان بشود، یا پدر و مادرتان بشود و یا نزدیکانتان بشود.
 
خداوند متعال می‌فرماید وقتی شما بین مردم حکم می‌کنید (نظارت نیز در نهایت نوعی حکم است) قیام به قسط کنید و برای خدا شهادت بدهید؛ آن ورقه‌ای که امضا می‌کنید که انتخابات درست انجام شد، شهادت است.
 
خداوند تاکید می‌فرماید «فَلاَ تَتَّبِعُواْ الْهَوَى أَن تَعْدِلُواْ» (آیه ۱۳۵ سوره نساء) دنبال هوای نفس نروید تا از مسیر حق منحرف نشوید و از آن عدول نکنید. در نظر داشته باشیم که خداوند متعال ناظر و آگاه است. دنبال کردن حق خیلی مهم است.آرای مردم امانت است. همه آن چیزی هم که در اختیار ناظران است، امانت می‌باشد.
 
به خوبی بدانید که چگونه باید نظارت کنید. همه این‌ها امانت در دست شماست. «ان اللَّه یأمرکم ان تأدوا الامانات الی اهلها» (آیه ۵۸ سوره نساء) شما باید امانت را به اهلش برسانید.ما پیمان بسته‌ایم براساس قانون اساسی و قوانین دیگر عمل کنیم. عهد و پیمان پشت سرش مسئولیت دارد. باید پای‌بند به قانون باشیم هرچند خلاف میل‌مان باشد.
 
من می‌دانم شما دوستان با حُسن سابقه‌ای که دارید هیچ تمایلی به این طرف و آن طرف ندارید. آنچه را که حق است، آنچه را که قانون بیان کرده است و دستورالعمل‌هایی که از سوی مسئولان صادر می‌شود را عمل خواهید کرد.
 
خداوند هم به شما اجر خواهد داد. آن وقت سرباز امام زمان (عج) خواهید بود. فرمانده ما امام عصر (عج) است. از ولی‌فقیه از باب اینکه نایب ولی‌عصر (عج) است، اطاعت می‌کنیم.
 
باید آبروی تشیع، آبروی نظام اسلامی و در عین حال قدرت، صلابت و عظمت نظام اسلامی را حفظ کنیم. امام صادق (ع) خطاب به شیعیان فرمود: «کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً» ایشان فرمود که آبرو برای ما باشید.
 
از خداوند متعال می‌خواهم عافیت دنیا و آخرت را به همه مرحمت فرماید. روح بلند امام (ره)، شهدای گرانقدر، علما، مراجع و همه کسانی که در راه خدا تلاش کردند و اکنون از ثمرات زحمات آن‌ها استفاده می‌کنیم، با ارواح شهدا و صدیقین محشور فرماید و شر دشمنان خاصه صهیونیست و عوامل و حامیانش را از سر مردم مسلمان در همه جهان کوتاه فرماید.
حمیدرضا شاکر
ارسال نظرات