۰۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۵۸۶۲
آیت الله نوری همدانی:

ساخت ناوشکن جماران در سایه انقلاب اسلامی و روحیه خود باوری حاصل شده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، گفت: غرب در حال حاضر با بکارگیری تمام توان جنگ نرم و تبلیغات و رسانه های خود در تلاش است از امواج فراگیر انقلاب جلوگیری کند.
آيت الله نوري همداني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهرامروز در دیدار با فرماندهان و پرسنل پادگان منظریه قم، با اشاره به توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی منافع استکبار جهانی از ایران قطع شد و از این رو آنها در صدد توطئه علیه انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران خاری در چشم دشمنان و استکبار جهانی است گفت: انقلاب اسلامی ایران تمامی معادلات جهانی را بهم زده و استکبار را مستاصل و کلافه کرده است.

این مرجع تقلید بیان داشت: استکبار جهانی که در راس آنها آمریکا حضور دارد امروز در صدد ایران هراسی در منطقه است ولی مردم به خوبی نقشه های آنها را شناخته اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: غرب در حال حاضر با بکارگیری تمام توان جنگ نرم و تبلیغات و رسانه های خود در تلاش است از امواج فراگیر انقلاب جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی، در کل دنیا محرومان و مستضعفان بیدار شده اند و روز به روز نیز امواج بیداری انقلاب اسلامی ایران که نشات گرفته از قیام عاشورا و اندیشه امام راحل بود در حال فزونی و گسترش است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مبانی اسلامی هرگونه حکومت غیر ولایی را نامشروع و طاغوتی دانست و بیان داشت: بر اساس تعالیم غنی اسلام در راس حکومت باید نبی، امام و یا ولی فقیه حضور داشته باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تبیین ویژگی های ولی فقیه اظهار داشت: بحمدلله مقام معظم رهبری بعد از ارتحال امام راحل بیست سال است که کشتی انقلاب را به بهترین شکل ممکن سکانداری کرده و در مقابل استکبار ایستاده است.

این مرجع تقلید در ادامه دستاوردهای علمی کشور را مرهون انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به ساخت ناوشکن جماران توسط متخصصان داخلی گفت: این پیشرفت های علمی در سایه انقلاب اسلامی و روحیه خودباوری و خوداتکایی جوانان و متخصصان داخلی بدست آمده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه خواستار توجه بیشتر جامعه به قرآن کریم و کتاب گرانسنگ نهج البلاغه شد و تاکید کرد: نهج البلاغه بعد از قرآن کریم جامع ترین کتابی است که در آن مسائل اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ذکر شده است و جامعه باید به آن توجه بیشتری داشته باشد.

وی با قدردانی از خدمات و فعالیت های نیروهای مسلح در کشور ابراز داشت: ارتش جمهوری اسلامی منشا خدمات بسیار خوبی بوده است و ما نیز قدردان خدمات این نیرو هستیم و امیدواریم بیش از پیش موفق و مؤید باشند.

این مرجع تقلید همچنین مبانی اسلام را در عرصه های مختلف غنی و راهگشا توصیف و تصریح کرد: غذای روح انسان در فرهنگ اسلامی است و جامعه باید به این فرهنگ ناب بیشتر توجه کند. /924/پ202/ف.

ارسال نظرات