۰۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۷۵۸۶۳

175 کانون فرهنگی هنری در آذربایجان شرقی فعال است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از فعالیت 175 کانون فرهنگی هنری در این استان خبر داد.
کانون هاي مساجد


محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر، مجوز و پروانه عضویت 16 باب کانون فرهنگی هنری، کتابخانه و قرائتخانه در مساجد آذربایجان شرقی صادر شد.

وی ادامه داد: با آغاز فعالیت این تعداد کانون، تعداد مراکز تحت پوشش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی به 175 باب رسید که پیش بینی می شود تا پایان سال این تعداد نزدیک به 200 کانون افزایش یابد.

هادی نیا ادامه داد: با افزایش این تعداد کانون فرهنگی هنری، بیش از 28 هزار جوان و نوجوان عضو این مراکز در فضای فرهنگی به متراژ 33 هزار مترمربع با بیش از 10 هزار و 500 صندلی مطالعه فعالیت می کنند.

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مکتب الصادق، اندیشه ملکان، جوادالائمه عجب شیر، چهارده معصوم کلوانق هریس، اهل بیت گلین قیه، امام حسین روستای پیربالای مرند، عاشقان ولایت هوجقان مرند از جمله مراکز تازه تاسیس شده در دهه فجر هستند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی افزود: به هریک از این مراکز حداقل 5 میز و 20 صندلی مطالعه، 2 تا 4 قفسه کتاب، یک هزار جلد کتاب و یک دستگاه رایانه و همچنین کمک مالی جهت ایجاد و راه اندازی اهدا شده است.

وی راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد را از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و گفت: این مراکز مردمی و افتخاری با فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری، دینی، آموزشی و علمی در جذب جوانان و تربیت آنان در مساجد نقش بسیار مهمی ایفا کرده اند./935/پ203/ص

ارسال نظرات