۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۷۵۸۶۶۰
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مطرح کرد؛

نگاهی به راهبردها و آموزه های مهدویت

نگاهی به راهبردها و آموزه های مهدویت
 عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در رابطه با امید آفرینی، گفت: منظور انتظار پویا است که در مقابل خمودگی قرار دارد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ محمود ملکی‌راد، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نشست علمی «امام خمینی(ره)؛ فلسطین، آخرالزمان» اظهار داشت: عدالت خواهی، امیدآفرینی، ظلم ستیزی، حق طلبی از راهبردها و آموزه های مهدویت است. 

وی با بیان اینکه عدالت خواهی یکی از شعارهای مهم آموزه مهدویت است، گفت: هدف نهایی ظهور عدالت نیست بلکه هدف نهایی ظهور کمال انسان به جامعه انسانی است و برای اینکه انسان ها به آن کمال لایق برسند لازم است که از معبر عدالت جامعه بشری عبور کنند و انقلاب اسلامی نیز از این آموزه الهام گرفته است و شعار خود را احیای عدالت اسلامی قرار داده است.

 عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در رابطه با امید آفرینی بیان کرد: منظور انتظار پویا است که در مقابل خمودگی قرار دارد. وی اظهار داشت: ماهیت انقلاب اسلامی ظلم ستیزی است و انقلاب اسلامی با جهان ظلم مبارزه می‌کند. شهید مطهری در این رابطه می‌گوید ظهور مهدی موعود حلقه‌ای از حلقات مبارزه اهل حق و اهل باطل است که به پیروزی نهایی اهل حق منتهی می‌شود. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی راد ادامه داد: امام خمینی (ره) در صحیفه نور در رابطه با نقش انقلاب اسلامی در ارتباط با زمینه سازی ظهور می‌فرماید: مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم داری حضرت حجت است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهاد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار داد. 

وی افزود: امام خمینی (ره) در جایی دیگر فرمود: دولت‌ها در نظام اسلامی بایستی مشکلات اقتصادی جامعه رh برطرف کنند و در اداره هرچه بهتر مردم تلاش کنند؛ ولی این به آن معنا نیست که آن را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند. 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند«بحمدالله ملت ما توجهشان به مقوله مهدویت و وجود مقدس حضرت مهدی (عج) از همیشه بیشتر است روز به روز انسان احساس می‌کند در دل جوانان در میان آحاد مردم شوق، عشق، ارادت و تذکر نسبت به وجود مقدس حضرت حجت (عج) بیشتر می‌شود که این هم از برکات خود آن بزرگوار است.»

ارسال نظرات