۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۷۵۸۷۹۰
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان:

وصیت‌نامه ‌امام دستورالعمل پیشرفت و سرافرازی ایران است

وصیت‌نامه ‌امام دستورالعمل پیشرفت و سرافرازی ایران است
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری وصیت‌نامه امام خمینی(ره) را از قو‌ی ترین و بهترین مواریث معنوی آن امام و راهنمای ملت در همه مسائل و رویدادها دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام در مصلای امام خمینی (ره) این با اشاره به انتخابات مهم پیش روی ریاست جمهوری، اظهار کرد: همان طور که مردم قهرمان ایران و آذربایجان‌شرقی تشییع «شهدای خدمت» را طوری باشکوه برگزار کردند که چشم جهانیان را خیره کرد، اکنون نیز در انتخاب رئیس جمهور و مشارکت در انتخابات نیز با جهانیان و دشمنان انقلاب انگشت به دهان بمانند. 

وی با بیان اینکه صحنه انتخابات، صحنه عزت و حماسه و صحنه رقابت برای خدمت است، افزود: مردم با مشارکت با عزت و باشکوه و انتخاب شایسته خود رئیس‌ جمهوری را انتخاب کنند که دارای مدیریت، کفایت، لیاقت، باایمان، متدین، دلسوز، کارآمد و فداکار باشد در واقع مثل رئیس جمهور شهید که از سفر مسکو بلافاصله سفرهای استانی و شهرستانی خود را دنبال کرده و برای خدمت به مردم استراحت نمی شناخت.

شهید «رئیسی» خستگی را خسته می‌کرد

امام جمعه شهرستان اهر با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی خستگی را خسته کرده بود، گفت: مهم‌ترین ویژگی شهید رئیسی این بود که مردم را ولی نعمت خود می دانست و با عشق برای مردم کار می‌کرد؛ از این‌رو مهم‌ترین و اساسی‌ترین کار رئیس جمهور شهید، داشتن رابطه با مردم در تراز انقلاب اسلامی بود و این فرهنگ و نهضت باید ادامه یابد.

باید مراقب نامحرمان و نفوذی‌ها باشیم

آیت‌الله حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان به صلابت امام خامنه‌ای مقابل غرب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در واقع عمل به وصیت حضرت امام (ره) در خصوص اینکه فرمودند مراقب باشید انقلاب بدست نامحرمان نیفتد، عمل می کنند و به نوعی با نفوذ مقابله می شود.

وی افزود: بعضا مشکلاتی که در کشور پیش می‌آید به‌دست عوامل نفوذی است بر این اساس است که باید مراقب نامحرمان باشیم.

وصیت‌نامه ‌امام دستورالعمل پیشرفت و سرافرازی ایران است

آیت‌الله حاجی‌زاده وصیت‌نامه امام خمینی(ره) را از قو‌ی ترین و بهترین مواریث معنوی آن امام و راهنمای ملت در همه مسائل و رویدادها دانست و تاکید کرد: قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان، مسؤولان قوای سه‌گانه و مسؤولان همه دستگاه‌ها این وصیت‌نامه را بازخوانی و در بخش‌ها ونکات فراوان آن تامل و تدبر کنند، چرا که این وصیت‌نامه در واقع دستورالعملی ملی برای پیشرفت و توسعه و سرافرازی ایران است.

وی همچنین با اشاره به پیش‌بینی‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص مسائل جهانی، متذکر شد: زمانی که ایشان نامه‌ای به گورباچف نوشتند و اضمحلال شوروی را پیش‌بینی کردند و از سازمان‌های آزادی بخش مثل فلسطین حمایت کردند دوراندیشی حضرت امام را اثبات می‌کند و در وصیت نامه الهی خود نیز بسیاری از توصیه ها وجود دارد که با عمل به آنها کشور مصون می‌ماند.

آیت‌الله حاجی‌زاده با بیان اینکه بعد از ارتحال امام (ره) و در کمتر از ۲۴ ساعت، حضرت امام خامنه‌ای به عنوان رهبر نظام اسلامی ایران انتخاب شد که مساله مهمی بود، افزود: با گذشت ۳۵ سال از ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، اندیشه و راه تابناک آن حضرت همچنان نقشه راه کلان انقلاب و نظام اسلامی است که متناسب با شرایط و مقتضیات زمان با هدایت و رهبری‌های هوشمندانه و حکیمانه خلف صالح و شایسته ایشان رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) تجلیات آشکار و پنهان خود را در صحنه تحولات و حوادث تاریخ ساز امروز که منجر به برهم خوردن موازنه قدرت در جهان شده است، نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: امروز ایران اسلامی در سه حوزه اقتصاد، سیاست و امنیت با رهبری خردمندانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) و ارتباط مستمر مردم با رهبری، نظام را از پیچ‌های خطرناک به سلامت عبور داده شده است و این در حالی است که نظام جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب تاکنون همواره آماج حملات دشمنان سیاسی خارجی بوده که الحمدلله ارتباط مستمر و تبعیت مردم از ولایت کید دشمنان را از بین برده است.

امام جمعه شهرستان اهر خاطرنشان کرد: پافشاری در حفظ خط رهبری و اصول انقلاب، صلابت در استکبارستیزی مقابل آمریکا و صهیونیزم، عملیات وعده صادق، مدیریت جهادی و انقلابی، بیانیه گام دوم انقلاب، وارد کردن واژگان جدید در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله مدیریت طلایی ایشان در این مدت است.

وی همچنین با اشاره به یکی از ویژگی های امام جمعه شهید تبریز، گفت: مردمی بودن، معاشرت با جوانان و تواضع از خصوصیات بارز آیت الله آل‌هاشم بود، وی برای خدمت به مردم آرامش نداشت، عدالت خواه و ضد فساد بود، عملکرد جهادی داشت و معتقد به توانمندی‌های داخلی بود که باید رئیس جمهور آینده نیز چنین صفاتی را داشته باشد.

وحید نستوهی
ارسال نظرات