۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۷۵۸۹۵۲
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

شهید رئیسی در سه سال‌، کار چند ده ساله را انجام داد

شهید رئیسی در سه سال‌، کار چند ده ساله را انجام داد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: شهید رئیسی الگوی ما است که شبانه‌روز نمی‌شناخت و در سه سال‌، کار چند ده ساله را انجام داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، در سخنانی اظهار داشت: فردا روز اول ماه ذی‌الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است که بهانه‌ای برای توجه به ازدواج آسان محسوب می‌شود‌.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: مهریه، جهیزیه و شرط و شروط‌ مربوطه نظیر شیربها و نظائر آن اموری است که با سنت تطابق ندارد بلکه ازدواج ساده با سنت پیامبر(ص) تطابق دارد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری با اشاره به سادگی جهیزیه حضرت زهرا(س) در عین برخورداری از زندگی با برکت به پرداخت مهریه ایشان از طریق فروش زره اشاره کرد.
 
وی افزود: شرط و شروط سنگین مانع ازدواج است زیرا در این صورت جوانان رغبت نمی کنند، خانواد‌ه‌ها هم نگران هزینه‌های سنگین زندگی خواهند‌ بود درحالی ‌که می‌توان با هزینه کم زندگی را آغاز کرد.
 
امام جمعه کرمانشاه گفت: بیشتر پدران و پدر بزرگ‌های امروزی زندگی خود را ساده آغاز کردند پس بهتر است به سیره و سنت رسول اکرم(ص) عمل کنیم اگر می‌خواهیم سعادتمند شویم‌.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری به سالروز شهادت شهید آیت‌الله سعیدی، یار صدیق امام راحل اشاره کرد که زیر شکنجه مزدوران به شهادت رسید و خاطرنشان کرد: نامه‌های ایشان در ایامی که در زندان بود، گویای عشق شهید سعیدی به امام خمینی(ره) بود.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همچنین به سالروز شهادت شهدای مکه در سال ۶۶ که در ششم ذی‌الحجه به دست آل سعود به شهادت رسیدند اشاره کرد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری اذعان کرد: همچنین در این ایام در حال آماده شدن برای حماسه مهم انتخابات هستیم که تاریخ‌ساز خواهد شد؛ برگزار کنندگان در این شرایط انتظار آن را نداشتند.
 
وی با بیان اینکه فرصت بسیار محدودی تا برگزاری انتخابات پیش رو است، افزود: بعد از شهادت شهید جمهور و همراهان ایشان این ضرورت توسط رهبر انقلاب تعیین شد و معظم‌‌له ۵۵ روز برای انتخابات فرصت دادند تا رئیس‌جمهور انتخاب شود که نشانه اقتدار انقلاب و صلابت نظام است.
 
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه ثبت‌نام از نامزدهای ریاست جمهوری انجام شده و استقبال‌ گسترده‌ای صورت گرفته به گونه‌ای که افراد زیادی از تفکرات مختلف نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند، گفت: شورای نگهبان هم مشغول بررسی صلاحیت‌ افراد است.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری با اشاره به فرمایشات ۱۴ خردادماه رهبر انقلاب، اذعان کرد: معظم‌له در بخشی از بیانات خود به افرادی که اکنون مطرح شدند فرمودند دارید وارد عرصه‌ای می‌شوید که اسم آن ریاست جمهور است و کشور در این شرایط به رئیس جمهوری فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبادی انقلاب نیاز دارد.
 
وی در بخش دیگری از فرمایشات خویش فرمودند: اکنون عمقی راهبردی در منطقه و دنیا داریم که در اثر مجاهدت‌های شبانه‌روزی ملت و دولت شهید رئیسی به دست آمده، این عمق باید تثبیت شود در حالی‌که استکبار شرط می‌کرد، حضور منطقه‌ای ما باید کم شود.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری گفت: مقام معظم رهبری در بخش دیگری از فرمایشات خود فرمودند استعدادهای طبیعی و انسانی بالقوه کشور باید به فعلیت برسد که به رئیس‌ جمهوری معتقد، فعال و کوشا نیاز دارد.
 
وی با بیان اینکه شهید رئیسی و همکاران ایشان به نقطه‌ای رسیدند که مایه سرفرازی شدند، افزود: به فرموده رهبر انقلاب به منظور پُر کردن رخنه‌های فرهنگی و اقتصادی که همچنان دچار اشکالات جدی هستیم نیازمند رئیس‌جمهوری هستیم که این حفره ها را به نحوی پر کند که جایی برای ایراد نماند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری تصریح کرد: مهم‌ترین انتظار مردم، رهبر انقلاب و خانواده شهدا از نمایندگان مجلس این است که کمر همت ببندند و عرصه اقتصاد را به نقطه‌ای برسانند که سایه شوم مشکلات اقتصادی و معیشتی برداشته شود که از آنجا که ما نظامی مقتدر هستیم می‌توانیم کارهای بزرگ را در زمان کم انجام دهیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: شهید رئیسی الگوی ما است که شبانه‌روز نمی‌شناخت و در سه سال‌، کار چند ده ساله را انجام داد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری گفت: کسانی که به میدان آمده‌اند و قصد ماندن در این عرصه را دارند در صورت تایید صلاحیت شورای نگهبان به محورهای رهبر انقلاب توجه کنند، خواست ملت نیز همین موارد است پس در مدیریت اجرایی داخلی، خارجی و منطقه‌‌ای رئیس جمهوری با این شاخصه‌ها نیاز داریم‌./1400/
ارسال نظرات