۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۷۵۹۰۸۴
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:

شهدا پرچمداران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

شهدا پرچمداران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: هر یک از شهدا پرچمداران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و گرامیداشت نام و یاد شهدا فرصتی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام هبت اله هاشمی، امروز در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان کوهدشت با گرامیداشت نام و یاد شهدای والامقام بویژه شهید رئیسی و همراهان شهیدش اظهار داشت: سال ۷۱ در منطقه آلواتان۱۴ نفر از فرزندان لرستان را منافقین به شهادت رساندند که همگی فرمانده عملیات بودند و این اتفاق سنگینی بود، این روزها سالروز شهادت آن عزیزان بوده و نام و یاد شهدای آلواتان را گرامی می‌داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: شهید سیر رحمان حسینی، یکی از شهدای آلواتان، فرزند شهرستان کوهدشت بود و هرکدام از شهدا پرچمدار فرهنگ ایثار و شهادت هستند. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دولت شهید رئیسی طبق دستورالعمل، هر ۶ ماه یک بار جلسه شورای ترویج به صورت منظم در کل کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه رسالت بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کارهای خدماتی و مدد کاری است، گفت: مددکاری یعنی برای رفع مشکلات جامعه هدف اقدامات لازم صورت گیرد.

وی از بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دومین کنگره شهدای استان لرستان شروع به کار کرده است، گفت: همین جلساتی که برگزار می شود در ذیل برنامه های کنگره است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به نصب المان شهدا در ورودی و خروجی شهرستان کوهدشت ادامه داد: این شهرستان همیشه در خط مقدم انقلاب بوده و هست.

وی اظهارکرد: در درب گنبد نیز برنامه هایی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شود.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به بحث وجود قبور شهدا در روستاها اظهارکرد: در این راستا روستای حیدرخانی جزو مصوبات است و اداره راه و اداره برق موظف در بحث برق و آسفالت روستا اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی قبور شهدا توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می شود، گفت: در راستای حفظ، مرمت و نگهداری قبور شهدا دهیاری، بخشداری و شهرداری ها است، در این راستا باید اقدامات لازم را انجام دهند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات