۰۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۵
کد خبر: ۷۵۹۱۵
با حضور معاون اول قوه قضائیه؛

مراسم تحلیف 80 قاضی روحانی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تحلیف 80 تن از قضات روحانی با حضور معاون اول قوه قضائیه در دادگستری استان قم برگزار شد.
مراسم تحليف قضات روحاني در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نظری، مدیرکل گزینش قضات روحانی استان قم،‌شب گذشته در مراسم تحلیف قضات روحانی که با حضور معاون اول رییس قوه قضاییه در قم برگزاری شد گفت: دوره حاضر چهل و هشتمین دوره است که در مرکز تخصصی قضا و حقوق اسلامی قم برگزار شده است و مراحل گزینش افراد این دوره در مقایسه با دوره های قبلی بسیار کوتاه تر بود به گونه ای که مدت زمان گزینش این دوره به یک سوم کاهش یافت.

نظری افزود: در اواخر سال 1387 آزمون روحانیون به صورت همزمان در مشهد و قم با حضور بیش از 400 نفر طلبه علاقه مند برگزار شد که 131 نفر معدل قبولی کسب کرده و مراحل گزینش برخی از آنان تکیمل شده و در حال آموزش هستند.

مدیرکل گزینش قضات روحانی استان قم با بیان اینکه هم اکنون 800 نفر برای حضور در مرحله جدید گزینش ها ثبت نام کرده اند، ادامه داد: در حال حاضر نیازمند مجوز برای جذب نیروی جدید از طریق آزمون هستیم که در صورت صدور این اجازه می توانیم نیروی جدیدی را پذیرش کنیم.

وی افزود: 80 نفری که امروز مراسم تحلیف آنان برگزار شد به عنوان نماینده قوه قضائیه و حاکم اسلامی به 36 نقطه کشور اعزام می شوند.

نظری خطاب به قضات روحانی حاضر در مراسم گفت: شما نماینده حاکم اسلامی در عرصه قضاوت می نشینید؛ از این رو چه بخواهید و چه نخواهید همه اعمال و کارهای شما به نام اسلام ثبت و ضبط می شود؛ مردم شما را جانشین حضرت علی(ع) می دانند و به دید یک فرد عادی به شما نگاه نخواهند کرد.

وی ادامه داد: مردم خوب و بد شما را به اسلام نسبت می دهند به همین دلیل نحوه برخورد و رفتار و گفتار شما با مراجعه کننده می تواند موجب تقویت و یا تضعیف ایمان او شود.  ما در همه مراحل آموزش تا گزینش سعی کرده ایم افرادی را انتخاب کنیم که از پس امتحانات دشوار در عرصه قضاوت پیروز بیرون بیایند.

در پایان مراسم تحلیف در محضر قرآن کریم اجرا شد؛ در بخشی از تحلیف نامه این قضات آمده است که من به عنوان قاضی در محضر قرآن کریم سوگند یاد می کنم که به پیروی از پیامر(ص) و ائمه اطهار(ع) و استمداد از ارواح طیبه شهدای اسلام پاسدار حق و عدالت باشم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می نمایم که همواره در کشف حقیقت و احقاق حق و اجرای عدالت و قسط اسلامی در گرفتن حق از ظالم و بازگرداندن آن به صاحبش کوشا باشم.

اهدای جوایز به برگزیدگان این دوره از دیگر برنامه های مراسم تحلیف بود./925/پ202/ص
ارسال نظرات