۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۷۵۹۱۵۰
استاد منوچهر محمدی:

امام خمینی سازنده تاریخ انقلاب اسلامی بود

امام خمینی سازنده تاریخ انقلاب اسلامی بود
استاد درس «انقلاب‌های معاصر جهان» با اشاره به ویژگی‌های ممتار امام خمینی (ره)، اظهار داشت: به نظر بنده امام (ه) ساخته شده تاریخ اسلام و سازنده تاریخ انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، استاد دکتر منوچهر محمدی استاد درس «انقلاب‌های معاصر جهان»، ضمن بیان برخی از خصوصیات منحصر به فرد و جایگاه تاریخی ایشان، برای اولین بار خاطره اولین دیدار خود با این شخصیت بزرگ اسلامی را نقل کردند که در ادامه تقدیم شما خواهد شد.

استاد محمدی در مورد خاطره اولین دیدار خود با امام خمینی (ره)، خاطر نشان کرد: مرحوم آیت الله انصاری شیرازی مهمان پدرم بود و با هم مفصل صحبت کردیم، ایشان مرتبا از امام تعریف کرد و بعد من را دعوت کرد که قم برویم و امام (ره) رو ببینیم، من قم رفتم و مهمان مرحوم انصاری بودم، یک خانه خیلی مخروبه داشت، قبل از اینکه ناهار بخوریم، گفت برویم حاج آقا را ببینیم.

وی در ادامه گفت: جوانی بودم که اعتقادی به دست بوسیدن نداشتم، به اتفاق آقای انصاری به خانه ایشان رفتیم، امام (ره) در اتاقش تدریس داشتند و طلبه‌ها همه داخل حیاط نشسته بودند، طلبه‌ها خیلی تند صحبت کردند، بعد از اینکه درس تمام شد، مرحوم انصاری به من گفت برویم داخل اتاق؟ گفتم آره، من وارد اتاق شدم، امام(ره) نگاهی به من کردند و مثل آهنربا من را به سمت خودشان کشیدند به طوریکه رفتم و دست امام را بوسیدم.

استاد درس «انقلاب‌های معاصر جهان» با اشاره به ویژگی‌های ممتار امام خمینی (ره)، اظهار داشت: امام واقعاً چیز دیگری بود، ما مرحوم آیت الله کاشانی را دیده بودیم ولی اصلا قابل قیاس نبود، کاریزمایی در چشمان، صدا و همه چیز امام راحل (ره) وجود داشت، همه کار‌هایی امام(ره) را ممکن بود دیگران خوششان نیامد؛ به همین علت عرض می‌کنم امام وصل بود و از خودش نمی‌گفت و من در کتاب "انقلاب اسلامی و عالم معنا" به صورت مفصل از ارتباطات امام(ره) با عالم بالا صحبت کردم.

استاد محمدی افزود با بیان اینکه در مورد شرح و سر زندگی سیاسی امام (ره) کتابی نوشتم، اظهار داشت: در کتابم نوشتم مارکس گفت: تاریخ انسان‌ها را می‌سازد و توماس کارلایل گفت انسان‌ها تاریخ را می‌سازند؛ ولی به نظر بنده امام (ه) ساخته شده تاریخ اسلام و سازنده تاریخ انقلاب اسلامی بود؛ اگر امام (ره) نبود انقلاب اسلامی شکل نمی‌گرفت؛ و نمی‌توانیم بگوییم که اگر امام(ره) نبود فلان مرجع تقلید انقلاب می‌کرد؛ نخیر در دوره ایشان پنج مرجع تقلید آیت الله میلانی، آیت الله گلپایگانی، آیت الله حجت، آیت الله خویی و آیت‌الله اراکی حضور داشتند؛ ولی امام (ره) ساخته و پرداخته خداوند برای اینچنین روزی بود.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیغمبر(ص) و امام علی(ع)؛ امام (ره) اولین حاکمی در تاریخ اسلام بود که توانست حکومت اسلامی را به معنای واقعی ایجاد کند، ابراز کرد: دیگر کسی مانند امام خمینی (ره) در عرصه وجود، نخواهد آمد، امام (ره) مرد الهی بود.

تعداد بازدید : 0
ارسال نظرات