۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۷۵۹۴۳۱
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی:

فرهنگ جهاد، هدیه انقلاب اسلامی به ماست

فرهنگ جهاد، هدیه انقلاب اسلامی به ماست
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: هدیه انقلاب اسلامی به ما فرهنگ جهاد است که در همه عرصه ها باید به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، امروز در دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی لرستان، اظهار داشت: هدیه انقلاب اسلامی به ما فرهنگ جهاد است که در همه عرصه ها باید به کار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: انقلاب سازمان ها و دستگاه‌هایی را با خودش بوجود آورد که دانشگاه حرکت و جوش انقلابی و سریع و جهادی است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در درون خودش تحول همراه با جهش بود و سازمان های بر آمده از آن هم این‌چنین هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: این تحول همراه با جهش و جوشش جهادی را در سنگر سازان بی سنگر مشاهده کردیم.

وی بیان‌ کرد: باید کشاورزی و دامداری را با همت مضاعف، کار مضاعف با دانایی و توانایی و تدبیر مبتنی بر کار کارشناسی رونق بخشید. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ابراز کرد: جهاد اول اسم این وزارتخانه و دستگاه های آن معنا دارد، یعنی همان همت و کار مضاعف وارد شد.

وی گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که ما در بخش کشاورزی از وابستگی خارج شویم و باید با دانش بنیان کردن کشاورزی مانع هدر رفت آب و فرسایش خاک شد و آبیاری مدرن آبخیزداری، آبخوان‌داری و امثال اینها مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: البته سازمان جهاد کشاورزی از نیروهای با دانش و تجربه فراوان دارد و بخش هایی از وابستگی قطع شده ولی تا قطع کامل و عدم وابستگی کامل فاصله داریم.

وی ادامه داد: سازمان جهاد با همکاری صمت باید در زندگی مردم با صنایع تبدیلی و صادرات تحول ایجاد کنند و حفظ منابع طبیعی در اولویت قرار گیرد و تعارض زمین داران با سازمان جنگلداری و مراتع به سرعت رفع و رجوع شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه در جذب نیرو، دادن تسهیلات، مساله تولید، رعایت عدل و انصاف لازم است، گفت: کسانی که در سمت‌های گوناگون هستند باید از تبعیض و آن چه دور از عدل و انصاف است خودداری کنند.

وی ادامه داد: وزارت خانه ها و سازمان هایی در تحول همراه باجهش در استان نقش کلیدی دارند، مجموعه ها از مدیر تا غیره باید تعاملشان برادرانه بر اساس عدل، اخلاق، دین و انصاف و عدالت محوری و پا کدستی باشد.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات