۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۷۵۹۴۵۲
آیت الله قمی مطرح کرد؛

تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر جدی گرفتن علوم عقلی در حوزه‌های علمیه

تأکیدات رهبر انقلاب مبنی بر جدی گرفتن علوم عقلی در حوزه‌های علمیه
معاون ارتباطات و امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت : رهبر معظم انقلاب تأکیداتی مبنی بر جدی گرفتن علوم عقلی یعنی فلسفه و کلام در حوزه‌های علمیه داشتند. از این رو عده‌ای از اساتید علوم عقلی حوزه علمیه قم در دیداری که با ایشان داشتند، تصمیم گرفتند مجمع حکمت اسلامی را تأسیس کنند.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، آیت الله محسن قمی، عضو هیئت مؤسس مجمع عالی حکمت اسلامی با تاکید بر دغدغه رهبر معظم انقلاب برای آشنایی هر چه بیشتر طلاب با علوم عقلی گفت: پیش از زمستان ۱۳۸۲ رهبر معظم انقلاب تأکیداتی مبنی بر جدی گرفتن علوم عقلی یعنی فلسفه و کلام در حوزه‌های علمیه داشتند. از این رو عده‌ای از اساتید علوم عقلی حوزه علمیه قم در دیداری که با ایشان داشتند، تصمیم گرفتند مجمع حکمت اسلامی را تأسیس کنند.

وی به اقدام این جمع در بهره گیری از اساتید تراز علوم عقلی در حوزه علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: این عده سپس در دیدار با سه تن از اساتید عالی این رشته یعنی حضرات آیات جوادی آملی، جعفر سبحانی و مصباح یزدی، مشورت‌هایی را در این زمینه گرفتند.

آیت الله قمی ثمره این دیدارها را رسیدن به طرح کلی و مسیری که مجمع عالی حکمت اسلامی بایستی طی می کرد دانست و گفت: این جمع اساتید در نهایت اساس‌نامه‌ای را تصویب کرده و به محضر رهبر معظم انقلاب رساندند. ایشان هم آن را تأیید کردند و بعد از آن مجمع عالی حکمت اسلامی تأسیس شد. البته بر اساس همان اساسنامه این مجمع زیر نظر آیات جوادی آملی، سبحانی و مصباح یزدی اداره می‌شود و این بزرگواران ناظران عالی فعالیت‌های مجمع هستند.

تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جدی گرفتن علوم عقلی در حوزه‌های علمیه

دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی‌ (1391/11/23)

ارسال نظرات