۰۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۷۵۹۶۶
اجلاس خبرگان،‌ تقدیر از رهبری(14)؛

آیت الله حیدری: ولی فقیه در حوادث اخیر به بهترین شکل ممکن پرچمداری کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: طبیعت ولایت الهی چه در هیات ولایت امام معصوم(ع) و چه در هیات ولی فقیه، روشنگری و شفاف کردن مسائل و نشان دادن راه مستقیم است که مردم در این راه حرکت کنند.
آيت الله حيدري، امام جمعه موقت اهواز آيت الله محسن حيدري
آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حضور حماسی و پرشور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن ماه، گفت: مردم ما همیشه پشتیبان انقلاب بوده و هستند و در 22 بهمن نیز با حضور پرشور خود به دشمنان و دوستداران انقلاب پیام خود را اعلام کردند.

وی بیان داشت: مردم با حضور خودشان در صحنه همچنین به رهبر فرزانه انقلاب پیام دادند که سرباز ولی فقیه هستند و تحت هر شرایطی آماده حمایت و تبعیت از فرامین و تاکیدات معظم له می باشند.

این استاد حوزه علمیه اهواز تاکید کرد: مردم به دشمنان انقلاب نیز اعلام کردند ما تا آخرین قطره خون خود بر سر پیمان و عهد خود با انقلاب و امام و رهبری ایستاده ایم و به هر قیمتی از این انقلاب و آرمان های والای آن دفاع می کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه، وظیفه مسؤولان را ایستادگی در برابر دشمنان، فتنه گران و همچنین سران فتنه با محوریت ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: مردم با حضور خود، کار و وظیفه خود را تمام کردند، اینک نوبت مسؤولان است که باید به دور از تساهل و تسامح به وظیفه قانونی خود عمل کرده و برای هیچ فردی حاشیه امن قائل نشوند و مر قانون را اجرا کنند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه تاکید کرد: طبیعت ولایت الهی چه در هیات ولایت امام معصوم(ع) و چه در هیات ولی فقیه، روشنگری و شفاف کردن مسائل و نشان دادن راه مستقیم است که مردم در این راه حرکت کنند.

آیت الله حیدری بیان داشت: چه در زمان امام راحل و چه در زمان مقام معظم رهبری، ولی فقیه این رسالت را به بهترین شکل ممکن انجام داده و راه حق را نشان داده است و خوشبختانه مردم خداجوی ایران نیز این راه را به درستی تبعیت کرده و از این آزمون سرفراز بیرون آمدند.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش مقام معظم رهبری و هدایت های روشنگرانه ایشان در فتنه ها و مسائل اخیر بیان داشت: در فتنه اخیر مقام عظمای ولایت به بهترین شکل ممکن پرچمداری کرده و راه را به صورت شفاف نشان دادند و بحمدلله با تدابیر حکیمانه ایشان و بصیرت و هوشیاری مردم این فتنه ها خنثی شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: البته این موضوع به معنای خاتمه پیدا کردن فتنه ها نیست و مردم با تبعیت از روشنگری ها و هدایت های مقام معظم رهبری و کمک گرفتن از نور ولایت فقیه از عهده هر فتنه و حادثه ای بر خواهند آمد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سکوت و موضع گیری های دو پهلوی برخی از خواص و نخبگان در حوادث اخیر گفت: برخی از این افراد نه از روی جهل و نادانی بلکه عامدانه و بخاطر پیروی از هواهای نفسانی و تبعیت از احساسات و گرایش ها بصیرت خود را از دست داده اند و از این رو موضع گیری های دو پهلویی اتخاذ می کنند.

آیت الله حیدری بیان داشت: برخی از خواص و نخبگان جامعه نیز غافل هستند و در دشمن شناسی و جریان شناسی خلط و اشتباه می کنند که این افراد را باید آگاه کرد.

این استاد حوزه علمیه خوزستان تاکید کرد: این گونه خواص از صدر اسلام همواره وجود داشته اند و در زمان ما نیز هستند و در فتنه اخیر خود را نشان دادند و همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب تاکید کردند این افراد جزو مردودین هستند و باید با موضع گیری شفاف و صریح سابقه خود را جبران کنند.

این عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اجلاسیه آینده این مجلس که در روزهای چهارم و پنجم اسفند ماه در تهران برگزار خواهد شد گفت: در اجلاسیه ششم مجلس خبرگان رهبری که در شهریور ماه برگزار شد، این مجلس در برابر مسائل و جریانات مختلف اتفاق افتاده بعد از انتخابات موضع گیری و از نقش مقام معظم رهبری و ایستادگی شجاعانه معظم له در برابر فتنه گران نیز تجلیل و تقدیر کرد.

آیت الله حیدری تاکید کرد: در اجلاسیه هفتم مجلس خبرگان رهبری نیز این موضع گیری و حمایت از رهبر فرزانه انقلاب و روشنگری ها و هدایت های ایشان را به نحو آشکارتر و واضح تری مشاهده خواهیم کرد.

امام جمعه موقت اهواز همچنین خواستار تبیین نقش راهبری و مدیریت بحران رهبری توسط نخبگان شد و بیان داشت: خواص و نخبگان باید عمارگونه از طریق مصاحبه، سخنرانی، مقاله و دیگر روش های مناسب این روشنگری را انجام دهند. /924/ت301/ج


ارسال نظرات