۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۷۵۹۶۶۹
آیت الله سعیدی:

معیشت مردم دغدغه دین است

معیشت مردم دغدغه دین است
نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اعیاد دینی، دستگیری از مردم و دغدغه معیشت را از آموزه های دینی دانست و تأکید نامزدهای ریاست جمهوری بر مسأله معیشت را ارزنده معرفی کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز عید سعید قربان که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، به داستان قربانی کردن حضرت اسماعیل اشاره کرد و افزود: در روز عید قربان امتحان بزرگی برای حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) رقم خورد که از این امتحان سربلند بیرون آمدند و به برکت این پیروزی بزرگ، سنت قربانی در این روز بنا نهاده شده است.
 
امام جمعه قم با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) از نظر عاطفی به حضرت اسماعیل (ع) وابسته بوده و خداوند در دوران کهنسالی به او فرزندی داده بود، اظهار داشت: از سوی خدا ندا رسید که باید فرزند خود را قربانی کند که هر دو آنان از این امتحان سربلند بیرون آمدند و دستور داده شد تا حیوانی را قربانی کنند.
 
آیت الله سعیدی با تأکید بر رعایت مسایل شرعی و موضوع عفاف و حجاب را در رفت و آمدها در روز عید، به ایام تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و افزود: در این ایام تبلیغات از بدگویی نسبت به افراد نیز پرهیز شود.
 
امام جمعه قم با بیان اینکه در روایات ۴ روز عید قربان، عید غدیر، عید فطر و روز جمعه به عنوان عید عمومی اعلام شده، افزود: مسلمین در روز عید قربان، قربانی می کنند و با توجه به اینکه معیشت مردم از تاکیدات دین است، دستور دستگیری و تأمین معاش مردم نیازمند و محروم، در ایام مبارک داده شده است.
 
نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأکید نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به امر معیشت مردم، آن را به فال نیک گرفت و این تأکید را کار درست تعبیر کرد.
 
وی با اشاره به مظلومیت مردم غزه گفت: امروز در روز عید قربان مسلمین در دنیای اسلام قربانی می کنند و از سویی دیگر صهیونیست ها به قربانی کردن مردم غزه مشغول هستند و این در حالی است که سران برخی از کشورهای اسلامی به جای دفاع از مردم مظلوم فلسطین در برابر آنان ایستاده اند.
 
آیت الله سعیدی گفت: در روایت آمده کسانی که صدای تظلم خواهی دیگر مسلمین را بشنود و اقدامی انجام ندهد مسلمان نیست.
ارسال نظرات