۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۷۵۹۶۸۹
گزارش؛

پایه های اساسی انتخابات/لزوم تداوم راه رئیس جمهور شهید

پایه های اساسی انتخابات/لزوم تداوم راه رئیس جمهور شهید
شماری از نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگوهایی جداگانه ای ضمن تبیین پایه های اساسی انتخابات، بر لزوم تداوم راه رئیس جمهور شهید تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حبیب الله حسینی، نماینده طلاب الشتر، حجت الاسلام ایزدی، نماینده طلاب زرند و کوهبنان، حجت الاسلام رضوی مظاهر، نماینده طلاب همدان، سید حسین حسینی آبدشتی، نماینده طلاب رودسر و املش و حجت الاسلام اسلامی‌خواه، نماینده طلاب کهگیلویه بزرگ در گفت‌وگوهایی جداگانه ای با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت گسترده مردم در انتخابات به اهمیت این رویداد پرداخته و بر لزوم مشارکت بالا و انتخاب فرد اصلح تاکید کردند.

م/
حضور در انتخابات و انتخاب اصلح از ضروریات است
 
حجت‌الاسلام سید حبیب الله حسینی، نماینده طلاب الشتر گفت: حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است و حفظ نظام متوقف بر حضور با شور و شعور و بصیرت مردم در صحنه‌های سرنوشت ساز انقلاب اسلامی است. حضور در انتخابات و انتخاب اصلح با قصد قربت به عنوان مقدمه برای حفظ نظام، واجب شرعی، ملی و ضروری می شود.
 
وی افزود: در این مقطع حساس از عموم ملت فهیم، غیور و حماسه ساز ایران اسلامی دعوت به حضور و شرکت پرشور در انتخابات ریاست جمهو ی هشتم تیرماه می نماییم.
 
م/
انتخاب اصلح از میان کاندیداهای صالح، قدمی مهم در این انتخابات است
 
 حجت الاسلام ایزدی، نماینده طلاب زرند و کوهبنان گفت: انتخابات یکی از بهترین جلوه های مردم سالاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. ملت صبور و بصیر ایران در این برهه حساس مجددا در معرض یک انتخابی تعیین کننده  قرار گرفته است  که باید با عزمی جزم، برای منصب مهم و حساس و سرنوشت ساز ریاست جمهوری دست به انتخابی دیگر بزند.
 
وی افزود: بر همه ما لازم است که با ملاک ها و معیارهایی همچون فعال بودن، آگاه بودن، مردمی بودن و انقلابی بودن، سرنوشت کشور را به دست رئیس جمهور آینده بسپاریم. انتخاب اصلح از میان کاندیداهای صالح، یک قدم مهم دیگرست که با شناخت کامل و بهتر از برنامه های ارائه شده توسط نامزدهای محترم تحقق پیدا می‌کند.
 
 حجت الاسلام ایزدی ابراز کرد: امیدواریم که همه ملت ایران در پیروی از مقام معظم رهبری به انتخاب احسن دست پیدا کند و با سرعت مضاعف مسیر تکمیل اهداف فرهنگی و دینی و اقتصادی و تمدنی  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بپیماید.
 
م/
ادامه دهنده راه شهید جمهور با حضور درخشان در انتخابات باشیم
 
حجت الاسلام رضوی مظاهر، نماینده طلاب همدان گفت: همه ما در آستانه برگزاری انتخابات مهم ریاست جمهوری قرار گرفته‌ایم که به تعبیر مقام معظم رهبری از افتخارت جمهوری اسلامی بوده و مساله بسیار مهم و اساسی و تعیین‌کننده‌ای است که مظهر خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری است و هر موفقیتی که تا کنون در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علم و فن‌آوری و نظامی و اقتصادی حاصل شده در نتیجه انتخابات میسر گردیده است.
 
وی افزود: اکنون که نصاب جدیدی در عرصه‌های گوناگون به ویژه در باب خدمتگزاری، با جهاد و تلاش خستگی‌ناپذیر شهید جمهور بنا نهاده شده است، ادامه این مسیر نیازمند پشتیبانی و حضور درخشان در میدان به ویژه در عرصه انتخابات می‌باشد که موجب تحقق آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی ایران خواهد بود و دستاورد عظیمی را به همراه خواهد داشت و موجب تقویت اعتماد به نفس ملی، گسترش باور توانستن و امید به آینده و افزایش قدرت ملی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
 
حجت الاسلام رضوی مظاهر ابراز کرد: همه ما ز اقشار مختلف مردم مؤمن و وطن‌دوست ایران دعوت می‌کنیم تا بار دیگر با عزم و اراده خود در هشتم تیرماه امسال در پای صندوق‌های رأی حضور گسترده‌شان را به نمایش گذارند و با انتخاب رئیس جمهوری مؤمن و انقلابی و ادامه دهنده مسیر جمهور شهید، برگی دیگر به افتخارات خود اضافه نمایند.
 
 
م/
فردی را انتخاب کنیم که مرهمی برای مستضعفین و خار چشمی برای مستکبرین باشد
 
حجت الاسلام سید حسین حسینی آبدشتی، نماینده طلاب رودسر و املش گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: «شک نیست که جبهه استکبار با انتخابات ما مخالف است چرا مخالفند؟ چون نظام ما عبارت است از «جمهوری اسلامی»؛ دو تکّه دارد؛ هم با جمهوری اش مخالفند، هم با اسلامی اش. این انتخابات مظهر «جمهوری» است آن کسانی که دنبال این هستند که مشکلات را برطرف کنند، ترمیم کنند، بایستی به انتخابات رو کنند».
 
وی افزود: با وجود همه سختی ها و فراز و نشیب ها، مسیر اصلی بسیاری از آرمانهای انقلاب با بصیرت ملی و تدبیر رهبری در حال طی شدن است. مردم عزیز با نقش آفرینی خود در انتخابات، عنصری محوری در درمان کاستی ها و مشکلات دارند. انتخاب هوشمندانه با حضور پر رنگ و مؤثر با توجه به شرایط حساس کشور و منطقه نیازمند مهر تأیید بر تدوام خدمات فرد صالح و اصلح و جایگزین کردن فردی در ریاست دولت است که ادامه دهنده راه شهید خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی باشد و با تمام مخالفت های بدخواهان نظام پیگیر و خستگی ناپذیر باشد. 
 
نماینده طلاب رودسر و املش تاکید کرد: فردی را برای ورود به عرصه تصمیمات اجرایی کشور انتخاب کنیم تا مرهمی برای مستضعفین و خار چشمی برای مستکبرین باشد. امروز برای عبور قدرمندانه از مسیرهای پر پیچ و خم تاریخی و مواجهه با دشمنی ها یک اختیار بزرگ و اثرگذار در دست عموم مردم قرار دارد و این اراده بزرگ می تواند به بهبود و اثرگذاری منجر شود که نقش اساسی حداقل در چهار سال آتی را داشته باشد. 
 
م/
دو پایه اساسی انتخابات ریاست جمهوری
 
حجت الاسلام اسلامی‌خواه، نماینده طلاب کهگیلویه و بویر احمد گفت: مردم‌سالاری دینی و توجه به نقش مردم در دیدگاه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و بزرگان دانش و اندیشه از جایگاه رفیعی برخوردار است و این جمهوریت در طول حیات عزتمندانهٔ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ،خود را به بهترین شکل در انتخابات‌های متعدد به نمایش کشیده است. همین خط‌مشی را رهبر انقلاب در همه دوران زعامت هوشمندانهٔ خود تداوم بخشیده و این امانت بزرگ را به‌سان پاسبانی امین محافظت نموده است.
 
وی افزود: انتخابات یکی از برجسته‌ترین نمادهای رفعت جایگاه مردم‌سالاری دینی است. برگزاری منظم انتخابات در طول ۴۵ سال گذشته و تنوع نامزدها و منتخبین ملت از احزاب و سلایق گوناگون که گویای چرخش قدرت میان جریانات مختلف سیاسی در جمهوری اسلامی ایران است خود گواه روشنی بر قوت مردم‌سالاری دینی در این نظام مقدس است. ازاین‌رو بایسته است که مردم شریف ایران اسلامی از رهگذر اتحاد و حضور گسترده، به‌منظور خلق حماسه‌ای بزرگ و تصویری باشکوه از عظمت ملی در برابر دیدگان جهانیان، در این دوره نسبت به دو پایه اساسی انتخابات اهتمامی ویژه داشته باشند:
 
 یکم: مشارک حداکثری
حجت الاسلام اسلامی‌خواه بیان داشت: شرکت در انتخابات، به معنای دقیق آن مشارکت در سرنوشت ملی است. به هر میزان که این مشارکت شکل گسترده‌تری به خود گیرد قدرت ملی و بین‌المللی فزونی خواهد یافت. بنابراین به‌منظور افزایش قدرت ملی ایران اسلامی لازم است این مشارکت در انتخابات و دخالت مردم در سرنوشت ۴ سال آیندهٔ خود به بالاترین میزان، صورت پذیرد.
 
 دوم: انتخاب فرد اصلح
وی افزود: همهٔ نامزدهایی که صلاحیت آن‌ها توسط شورای محترم نگهبان احراز گردیده است دارای توان‌مندی و قدرت لازم برای مدیریت و سکان‌داری دولت می‌باشند اما با توجه به تفاوتِ میزان صلاحیت افراد، لازم است با ملاحظهٔ شرایط و معیارهای درست، به بررسی هوشمندانه برای تشخیص نامزد اصلح اقدام شود.
 
حجت الاسلام اسلامی‌خواه ابراز کرد: بر اساس تجربهٔ زنده و باارزشی که ملت ما از مدیریت جهادیِ شهید جمهور رئیسی عزیز کسب کرده‌اند یقینا در این انتخابات، به کمتر از راه شهید رئیسی که همیشه بر محور خدمت و مجاهدت خستگی‌ناپذیر برای دست‌یابی به آرمان‌های بزرگی چون تحقق عدالت، رفع محرومیت و مبارزهٔ بی‌امان با فساد، رانت و ویژه‌خواری بود رضایت نخواهند داد و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ۱۴ خرداد در سالگرد رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی فرمودند «حماسه انتخابات، مکمل حماسهٔ بدرقهٔ شهیدان است. این کار، مکمل کاری است که قبلاً در بدرقهٔ شهیدان کردید» ملت رشید ایران در بزنگاهِ این انتخابِ مهم هرگز دچار تزلزل در حضور و انتخاب نخواهند شد و در پی بدرقهٔ حماسی شهدای خدمت، حماسه‌ای دیگر را رقم خواهند زد.
 
نماینده طلاب کهگیلویه و بویر احمد افزود: توجه به ویژگی‌های بارز شهید رئیسی در کنار رهنمودهای مقام معظم رهبری و تطبیق آن‌ها بر نامزدهای کنونی در انتخابات ۸ تیر می‌تواند بار دیگر ملت مسلمان ایران را در انتخاب رئیس‌جمهوری شایسته یاری نماید. از جمله ویژگی‌های بارز شهید عزیز سید ابراهیم رئیسی، خستگی ناپذیری، اشراف و آگاهی کامل به نقاط قوت و ضعف موجود، تلاش بی‌وقفه برای رسیدن به اهداف مطلوب و اعتقاد راسخ به اسلام و مبانی اصیل انقلاب بود.
 
وی در پایان بیان داشت: امیدواریم با دعا و عنایت حضرت ولی عصر (عج) آن‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند خدای متعال دل‌های ملت را به سوی انتخاب درست و آن‌چه صلاحِ ملت شریف ایران است رهنمون سازد.
ارسال نظرات