۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۷۵۹۹۸۷

مقام لبنانی: هشدارهای سیدحسن نصرالله به قبرس نتیجه داد

مقام لبنانی: هشدارهای سیدحسن نصرالله به قبرس نتیجه داد
معاون رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه این کشور هرگز به‌دنبال جنگ نیست، تأکید کرد پیام‌های هشدارآمیز سیدحسن نصرالله به قبرس نتیجه داد و مقامات آن بلافاصله با بیروت تماس گرفته گفتند اجازه نمی‌دهند از خاک قبرس برای حمله به هیچ کشوری استفاده شود.

«الیاس بوصعب» معاون رئیس پارلمان لبنان طی سخنانی درباره سفر اخیر «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا به بیروت و مأموریتی که وی داشت، اعلام کرد: این سفر هوکشتاین در چهارچوب ادامه سفرهایی است که او قبلاً انجام داده بود.

وی افزود: مأموریت هوکشتاین در بیروت و فلسطین اشغالی، جلوگیری از وقوع جنگ گسترده و بازگرداندن ثبات به مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی بود و همه می‌دانند که در صورت جنگ، شهرک‌نشینان اسرائیلی نمی‌توانند به شمال فلسطین اشغالی برگردند.

این مقام لبنانی تأکید کرد: تنها راه‌حل برای بازگشت شهرک‌نشینان و همچنین آرام شدن مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی، استفاده از راهکار دیپلماتیک است.

معاون رئیس پارلمان لبنان درباره نگرانی قبرس بعد از تهدیدات اخیر سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله گفت: مقامات قبرسی تماس‌هایی با ما برقرار کردند و سفیر قبرس از ما خواست موضوع را روشن کنیم، همچنین تماس‌هایی میان مقامات قبرسی و لبنانی برقرار شد و قبرس صراحتاً اعلام کرد که استفاده از خاک خود برای حمله به هیچ کشوری را نمی‌پذیرد.

با توجه به اینکه دو پایگاه انگلیسی در قبرس وجود دارد، الیاس بوصعب در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت آغاز جنگ همه‌جانبه علیه لبنان، اسرائیل ممکن است از این پایگاه‌ها برای حمله به لبنان استفاده کند، گفت: پیام سید حسن نصرالله هشداری برای قبرسی‌ها بود و از نظر من این هشدار نتیجه داد و مجدداً تاکید می‌کنیم که ما خواستار جنگ نیستیم.

سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود که عصر چهارشنبه گذشته انجام شد، به قبرس درباره همکاری با رژیم صهیونیستی علیه لبنان هشدار داده گفت: فقط یک کلمه خطاب به قبرس می‌گویم، این‌که دولت قبرس باید از گشودن فرودگاه‌هایش به‌روی رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان خودداری کند؛ زیرا چنین اقدامی بدان معناست که قبرس بخشی از جنگ است و ما با این کشور بر همین اساس برخورد خواهیم کرد.

این سخنان دبیرکل حزب‌الله موجب وحشت قبرس شد و «نیکوس خریستودولیدس» رئیس جمهور قبرس بعد از هشدار سید حسن نصرالله گفت: ما در هیچ درگیری شرکت نمی‌کنیم و طرف هیچ کسی نیستیم، ما بخشی از راه‌حل هستیم نه مشکل.

سخنان سید حسن نصرالله همچنین پاسخی به فرستاده آمریکا در بیروت بود، مبنی بر اینکه اگر آمریکا به‌دنبال آرام کردن جبهه جنوب لبنان است، ابتدا باید جنگ غزه را متوقف کند. سید حسن نصرالله همچنین به‌شکل صریح از قدرت مقاومت و توانایی تسلیحاتی آن صحبت و برای اولین بار از عباراتی استفاده کرد که نشان می‌داد نبرد با دشمن صهیونیستی در زمین، دریا و هوا خواهد بود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات