۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۷۶۰۰۱۶
آیت الله اعرافی:

شهر قم حرکت دهنده جامعه به سمت تمدن اسلامی است

شهر قم حرکت دهنده جامعه به سمت تمدن اسلامی است
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: مرکزیت جهان شهر تمدنی قم، حوزه علمیه و حرم حضرت معصومه (س) است و بافت مرکزی شهر باید بافتی باشد که این مرکزیت را حفظ و دسترسی به این مرکز را آسان کند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در آئین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۹۸ پروژه‌ی شهری سال ۱۴۰۳ که امروز شنبه دوم تیرماه در مرکز همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، ضمن تبریک ایام مبارک دهه ولایت و تشکر از همه کسانی که در خدمت به شهر قم فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: شهر قم سازنده انقلاب اسلامی و حرکت دهنده جامعه به سمت تمدن اسلامی و الهام بخش در جهان است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس و در همه کارها همچون معماری و شهرسازی این روح فرهنگی و معنوی باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به این که یکی از مسائلی که در آغاز کار شهردار قم بر آن تاکید می‌شد این بود که قم نیازمند یک نگاه بلند و طراحی راهبردی و چشم‌انداز متناسب با جایگاهی است که دارد، افزود: مرکزیت جهان شهر تمدنی قم، حوزه علمیه و حرم حضرت معصومه (س) است و بافت مرکزی شهر باید بافتی باشد که این مرکزیت را حفظ و دسترسی به این مرکز را آسان کند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه شهرسازی کار یک بخش نیست و همه باید پای کار تحولات و پیشرفت شهر باشند، گفت: همکاری و همراهی رئیس‌جمهور شهید با استاندار و شهرداری در سایت ۴۸ هکتاری قم موجب شد تا به پشتوانه این اراضی چند طرح بزرگ در شهر به نتیجه برسد، چنین اقداماتی باید ادامه‌دار باشد چراکه یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند تمام نیازهای شهر را رفع کند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه شورای شهر و شهرداری قم در یک دهه اخیر بنیان کار بزرگی را نهادینه کرده‌اند، افزود: شهر قم جایگاه و منزلتی دارد که بسیاری از مواقع به دلیل روزمرگی این جایگاه مدنظر قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه تحولاتی که با راهبری شورا و شهردار و همکاری استانداری و سایر دستگاه‌ها شکل گرفت باید مغتنم دانسته شود، ادامه داد: با وجود بعضی انتقادات و پیشنهادات کارهای بزرگی شده است و اعضای شورا و شهردار گوش شنوا برای نقدها را دارند.

آیت الله اعرافی با بیان این که شهر قم در یک دهه برای ارائه خدمت به مردم تحولات چشمگیر و بزرگی را تجربه کرده و این مدیون خدمت همه در سطوح مختلف در شهرداری و نهادهای دیگر است، گفت: هنر سازمان‌هایی از جمله شهرداری این است که دانش فنی و کارسازی لازم در آن نهادینه شود و مجموعه بزرگ مدیریت شهری باید پذیرای نظرات نخبگان و افراد قوی برای ساخت آینده شهر باشد.

ارسال نظرات