۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۷۶۰۰۳۱
اخبار انتخابات (17)؛

از توصیه‌های رهبر انقلاب به نامزد‌های انتخاباتی تا حرف‌های پسر کروبی درباره خصومت اصلاح‌طلبان

از توصیه‌های رهبر انقلاب به نامزد‌های انتخاباتی تا حرف‌های پسر کروبی درباره خصومت اصلاح‌طلبان
برایندهای تحلیلی از این می‌گوید که اصلاح‌طلبان ستادی معتقدند کاراکتر پزشکیان توانایی جذب آرای خاموش و خاکستری را هم ندارد و از همین رو اعلام حمایت از وی بی فایده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، کمتر از 6 روز به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مانده و تنور مناظرات و تبلیغات رسانه ای نامزدهای انتخاباتی داغ تر شده است، هر جریان سیاسی به طرفداری نامزدهای خود و هجمه علیه رقیب پرداخته است، این در حالی است که رهبر انقلاب خطاب به نامزدها، فرمودند: آقایان نامزدهای انتخابات در مباحثات خود از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند.

در این بسته خبری به مرور اخبار، حاشیه ها و تحلیل مختصری بر اظهارات نامزدهای ریاست جمهوری و جریان های سیاسی خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

تعداد بازدید : 5

رهبر معظم انقلاب:

آقایان نامزدهای انتخابات در مباحثات خود از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند

رهبر انقلاب در دیدار مسؤولان قضایی با بیان اینکه برنامه‌های تلویزیونی خوبی دارد انجام می‌گیرد و آشنایی می‌دهد به مردم نسبت به نظرات و آرای نامزدهای گوناگون، خطاب به نامزدهای انقلاب، فرمودند: آقایان نامزدهای انتخابات در مباحثات خود از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند.

ایشان فرمودند: من توصیه‌ام این است که این مباحثاتی که آقایان نامزدها در تلویزیون با هم می‌کنند یا اظهاراتی که می‌کنند یا در جمع شان یا تک تک، این اظهارات موجب نشود که یک نامزدی برای غلبه بر رقیب حرفی بزند که دشمن‌شاد کند ما را.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه نامزدهای ریاست جمهوری حرف دشمن‌پسند نزنند، تصریح کردند: این یک نکته‌ی مهمی است. ممکن است گاهی حرفهایی صادر بشود که این کشور را، ملت را، نظام جمهوری اسلامی را دشمن‌شاد کند، این جایز نیست. حرفهایی که زده می‌شود حرفهایی باشد که دشمن کشور را، دشمن ملت را، دشمن نظام را خوشحال نکند.

 
 
تعداد بازدید : 10

واکنش جلیلی بر اجماع روی یک نامزد؛ پای وظیفه‌مان می‌مانیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره امکان اجماع کردن جبهه انقلاب بر یک کاندیدا طی روزهای آینده، تصریح کرد: در این مسیر بحث تعارف و این برود و آن برود نیست؛ این مسیر وظیفه قطعی، شرعی و دینی است و پای وظیفه‌مان می‌مانیم.

تعداد بازدید : 6

دعوا در مناظره سوم بالا گرفت

علیرضا زاکانی در بخشی از سخنان خود در سومین مناظره انتخاباتی در پاسخ به سخنان مسعود پزشکیان و پورمحمدی گفت: به اقای پورمحمدی و پزشکیان میگویم به ستادهای خود بگویید اگر با هم هماهنگ میکنند با هم یک مسئله را نگویید تا تابلو شود.

وی افزود: نمی گذارم کلاه سر مردم بگذارید، اقای پزشکیان دائم در مجلس، کلاه سر شما می گذاشتند.

پزشکیان خطاب به زاکانی نیز گفت: تا آخر میمانی دیگر؟

زاکانی: حتما می مانم تا تو رئیس جمهور نشوی!

از توصیه‌های رهبر انقلاب به نامزد‌های انتخاباتی تا حرف‌های پسر کروبی درباره خصومت اصلاح‌طلبان

وزیر کشور: آقایان آمار اشتباه از دولت سیزدهم به مردم ندهند

احمد وحیدی در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در راستای برگزاری مناظرات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: مناظرات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری طبق روال در حال انجام است و امیدواریم همان‌طور که صداوسیما تلاش خوبی برای برگزاری مناظرات انجام داد و بستر مناسب را برای نامزدهای انتخاباتی فراهم کرد؛ تمام افراد از این بستر به‌خوبی و‌ به‌درستی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مناظره برای معرفی شخص است و داوطلبان و نامزدهای انتخاباتی باید برنامه‌های خود را در این مناظرات ارائه دهند و از‌ تخریب یکدیگر‌ پرهیز کنند، افزود: ازآن‌جایی که برخی از افراد آمارهای دقیق نسبت به دولت سیزدهم بیان نمی‌کنند؛ به داوطلبان انتخاباتی و کسانی که آمار درباره عملکرد دولت سیزدهم ارائه می‌دهند‌ توصیه می‌شود اگر اطلاعاتی نیاز دارند ‌از دولت بخواهند و ‌کاملاً آماده‌ایم اطلاعات درست و دقیق ‌را در اختیار آنها ‌قرار دهیم تا آمار اشتباه ارائه نشود.

وزیر کشور با اشاره به پیش‌بینی درصد مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرد: نظرسنجی‌های مختلفی در خصوص میزان مشارکت مردم ارائه شده است اما میزان مشارکت مرتب در حال افزایش است.‌

احضار ۴ نفر برای انتشار نظرسنجی‌های آنلاین جعلی

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و احضار چهار نفر درخصوص انتشار نظرسنجی های آنلاین دروغین و جعلی خبر داد و گفت: این افراد با سوءاستفاده از قابلیتهای ربات‌های مجازی نتیجه نظرسنجی‌ها را تغییر می‌دادند.

از توصیه‌های رهبر انقلاب به نامزد‌های انتخاباتی تا حرف‌های پسر کروبی درباره خصومت اصلاح‌طلبان

پاسخ پزشکیان درباره انصراف از انتخابات

کاندیدای انتخاباتی ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که «آیا تا آخر انتخابات هستید؟»گفت: «مگر قرار است نمانم؟ ما تا آخرش هستیم از بقیه بپرسید هستند یا نه؟!

از توصیه‌های رهبر انقلاب به نامزد‌های انتخاباتی تا حرف‌های پسر کروبی درباره خصومت اصلاح‌طلبان

حرف‌های پسر کروبی درباره خصومت و حسادت برخی اصلاح‌طلبان

مهدی کروبی، از اصلاح‌طلبان ستادی است که به دلیل فعالیت‌های خود در فتنه 88 و توبه نکردن علنی از آن رفتارهای غلط در حصر خانگی قرار دارد.

حسین کروبی، فرزند وی به تازگی در اظهاراتی که اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد ضمن اعلام حمایت کروبی از مسعود پزشکیان گفته است:

اگر خصومت و حسادت برخی اصلاح طلبان در سال ۱۳۸۴ نبود مهدی کروبی رئیس جمهور بود و بلای محمود احمدی نژاد بر سر ملت فرود نمی آمد و پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت نمی‌رفت و تحریم‌ها شکل نمی‌گرفت‌. او در همه سال‌های حصر غیرقانونی بر امید و اصلاح و مبارزه قانونی تاکید کرده است.

اختلافات درونی اصلاح‌طلبان وارد مرحله جنون شده و انتخابات هم برای آن به مثابه یک کاتالیزور عمل کرده است.

کار این اختلافات که بویژه میان چپ‌های ستادی و مسعود پزشکیان بروز یافته به جایی رسیده است که حتی اخیرا دیدیم که محمدرضا تاجیک، از تئوریسین‌های ستادی جریان چپ صراحتا و در یک مصاحبه تأکید کرد که پزشکیان نمی‌تواند دریچه‌ای بگشاید.

برخی محافل تحلیلی از این می‌گویند که چپ‌های ستادی؛ پزشکیان را حامل اصلاح‌طلبی نمی‌دانند و حتی معتقدند او پروژه نظام برای افزایش مشارکت انتخاباتی است! از همین رو یا در قبال پزشکیان سکوت کرده‌اند و یا مثل تاجیک صراحتا در نقد او سخن می‌گویند.

برایندهای تحلیلی از این می‌گوید که اصلاح‌طلبان ستادی معتقدند کاراکتر پزشکیان توانایی جذب آرای خاموش و خاکستری را هم ندارد و از همین رو اعلام حمایت از وی بی فایده است.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات