۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۷۶۰۱۱۵
یادداشت؛

ادب مرد به از دولت اوست

ادب مرد به از دولت اوست
اصلاح طلبانی پیرو سیاستمدارهای کراوات زده غربی که همواره دم از اخلاق می زنند، چه شده است که این روزها به جای تقبیح یک رفتار غیر اصولی و غیراخلاقی، نعل وارونه می زنند؟

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، انتخابات مظهر بینش سیاسی، آوردگاه اراده ملی و نشان از بلوغ سیاسی است. در نگاه مردم سالاری دینی، رقابت انتخاباتی هست و نامزدها و مشاوران و کارشناسان آنها هر کدام تلاش خواهند کرد تا با استفاده از ظرفیت های مختلف برنامه های رسانه ای و یا میدانی، گفتمان فکری، کارنامه گذشته و وعده های خویش را برای ساخت ایران فردا تشریح کنند اما در این رقابت، اخلاق محک بزرگ خواهد بود.

نامزد اصلح هم خودش بر اصول اخلاقی پایبند است و هم دیگران را به رعایت اخلاق و انصاف و مروت توصیه خواهد کرد. لجن پراکنی نمی کند، خلاف وحدت سخن نمی گوید، تهمت نمی زند و رقیب را تخریب نمی کند. در لحن و ادبیات و کلامش مراقب است تا خدایی نکرده بدرفتاری او در پیش روی مردم باعث بدآموزی نشود.

همه اینها و البته ده ها آموزه اخلاقی دیگر در نوع رفتار و گفتار و حتی طرز نشستن و زبان بدن هر نامزد و مشاوران و حامیانش وجود دارد که یک سیاستمدار بهتر از همه باید آنها را بشناسد و البته رعایت کند که این روزها متاسفانه برخی مصادیق بد اخلاقی را شاهد هستیم. 

عمل ضد فرهنگی و غیر اخلاقی دکتر فاضلی، مشاور فرهنگی دکتر پزشکیان از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری در برنامه گفتگو پیرامون مسایل فرهنگی و اجتماعی آنقدر زننده و زشت است که می تواند بدون حتی زیرنویس فارسی، دستمایه طنز و طعن غیر ایرانی ها در فضای مجازی شود که شده است. صحنه ای مملو از عصبانیت و خشم غیرکنترل شده از سوی یک کارشناس فرهنگی در برنامه ای زنده که می تواند آبروی جامعه علمی را هم به سخره بگیرد.

اما آنچه عجیب است، نوع برخورد به اصلاح نظریه پردازان و فعالان فضای مجازی طیف اصلاحات است که علاوه بر سفیدشویی از دکتر فاضلی و گرفتن انگشت اتهام به سوی صدا و سیما، این نوع بداخلاقی را کانالیزه و پشتیبانی کرده اند، از حجاریان که تلاش می کند صحنه را عادی نشان دهد تا ابطحی که آن را باعث رای آوری و معطوف شدن توجه ها به پزشکیان می خواند.

اصلاح طلبانی پیرو سیاستمدارهای کراوات زده غربی که همواره دم از اخلاق می زنند، چه شده است که این روزها به جای تقبیح یک رفتار غیر اصولی و غیراخلاقی، نعل وارونه می زنند؟ اگر فرد دیگری به خصوص از مشاوران نامزد های رقیب این رفتار را انجام داده بود آیا آن را به تراژدی قرن تبدیل و پاشنه آشیل انتخابات تبدیل نمی کردند و بر اساس آن نظریه نمی ساختند و شعر نمی سرودند!؟

حرف آخر اینکه اخلاق را پاس بداریم حتی وقتی به نفع مان نیست! اخلاق را امروز پاس بدارید تا فردا نگویند کلاه اخلاق اصلاح طلبان پشم ندارد!

ارسال نظرات