۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۷۶۰۱۲۳
جلیلی در تبریز:

۸ سال اقتصاد را تعطیل کردند، اما امروز مدعی شده‌اند

۸ سال اقتصاد را تعطیل کردند، اما امروز مدعی شده‌اند
کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ‌نگاه غلط هشت سال ظرفیت‌های ملت را نادیده گرفت و به دنبال این بودند به فلان قدرت امتیازاتی بدهند؛ می‌گفتند کشور نمی‌تواند نفت بفروشد؛ نمی‌تواند به موفقیت دست یابد، اما همین‌ها امروز مدعی شده‌اند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سعید جلیلی، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم حاضر در ورزشگاه شهید پورشریفی تبریز با بیان اینکه عده‌ای هشت سال ظرفیت ملت ایران را نادیده گرفتند و به جای اینکه به فکر یک ایران جهش باشند به فکر این بودند که امتیازی را به فلان قدرت بدهند که آیا قبول کند یا خیر؟ کسانی می‌گفتند حتی نمی‌توانیم نفت بفروشیم، می‌گفتند اگر ماه دیگر فلان امتیاز را به فلان کشورها ندهیم حتی نمی‌توانیم حقوق بدهیم، اما الان مدعی شده‌اند، اظهار داشت: ‌آنها که می‌گفتند هم سانتریفیوژ بچرخد و هم اقتصاد، سانتریفیوژ را قطع کردند، دلار 3 هزار تومانی را 30 هزار تومان کردند، اقتصاد را تعطیل کردند و الان همین‌ها مدعی اداره کشور و مردم هستند؛ شما با انتخاب خود در 3 سال قبل نشان دادید که رییس جمهوری می‌توان داشت که با تمام همسایگان ارتباط برقرار کرد و مشکلاتی که با همسایگان داشتیم را به دوستی و برادری تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه شهید آل هاشم می‌گفت می روم در ورزشگاه یادگار امام لابه‌لای جوانان می‌نشینم می‌دانم با این جوانان می‌شود کار بزرگ کرد و ما به چنین تفکراتی نیاز داریم، اضافه کرد:  اگر در دفاع مقدس جوانان حماسه آفریدند، آیا نمی‌توانند در کشاورزی و صنعت و علمی به موفقیت برسند؟ هنوز هم نسل شهدای دفاع مقدس در این کشور هستند. می‌توانیم پیشرفت های بزرگی رقم‌ بزنیم اگر از ایمان و غیرت تبریز صحبت می‌کنیم در عرصه‌های مختلف فرهنگ و هنر تجلی دارد و می‌تواند تبریز مانند همیشه الگو برای همه کشور باشد.

جلیلی با بیان اینکه ‌زمانی معاون وزیر خارجه بودم خاطرم هست در آمریکای لاتین در ونزوئلا و بولیوی ایران را به تراکتور تبریز می‌شناسند اما متاسفانه این حرکت وقتی به قوت خود رسید در آن 8 سال متوقف شد و دچار عقبگرد شد، افزود: ‌امروز باید حرکت بزرگ شروع کنیم وقتی از هنر و چرم و صنعت تبریز صحبت می‌کنیم، اینها می‌توانند ارزآوری برای کشور داشته باشد.

نامزد چهادهمین دوره انتخابات اظهار کرد: چیزی که هم تاریخ به آن اعتراف می‌کند و هم 45 سال اخیر شاهد آن بودیم این است که تبریز را می‌توان در دو عبارت خلاصه کرد: ایمان دینی و غیرت ایرانی. همین باکری‌ها و شهدای عزیز و رزمندگان عزیز نشان دادند که اگر تمام توان خود را به کار گیرند، اگر بستری فراهم باشد آنرا نثار اسلام و ایران و انقلاب می‌کنند. ضعف را با ضعف نمی‌توان بر طرف کرد، ضعف را نمی‌توان با افراد ناامید برطرف کرد، ضعف را با قدرت می‌توان برطرف کرد. اینجاست که باید فرصت‌های هر استان و شهرستان شناسایی شود.

وی با بیان اینکه استاندار شهید این استان آمد پای کار و در یک دوران کوتاه خدمات بزرگی را آغاز کرد و اجر خود را در پرواز باشکوه با شهدای اهل خدمت به سوی سیدالشهدا گرفت از آقای خرم یاد کنم استاندار قبلی آذربایجان، قبل از درگذشتش به بیمارستان آمدم برای عیادتش ولی در همان بیمارستان دغدغه مردم را داشت در نقطه ای هستیم که یک جهان فرصت پیش روی ماست و با یک برنامه ریزی دقیق به یک ایران جهش بشود، ‌تاکید کرد: امروز به یکی از روستاهای نزدیک تبریز رفته بودیم، این روستا 28 شهید و رزمنده و آزاده و داده است، هر روستای ما باید یک سلول جهش کشور بشود، با کارگاه های کیف و کفش و چرم این شهر گفتگو داشته ام ، کیفیت و قیمت کار به گونه ای است که می تواند بهترین بازارهای دنیا را تسخیر کند چرا نباید روستایی یا صنعتگر ما به صادرکننده تبدیل نشوند تا شهر و استان و کشور خود را جهش دهد؟ اینها ممکن است ولی برنامه ریزی می خواهد این صحبت ها به این معنا نیست که ضعف ها و آسیب ها را نمی بینیم من امروز از محله حاشیه شهر تبریز بازدید کردم قبلا هم بازدید داشته ام و دیده ام خیلی از حرکت ها نتیجه گرفته اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم ملت ما به حداقل ها اکتفا نمی کند به قله ها نگاه می کند و باید به قله ها برسد. 

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریا‌ست جمهوری با بیان اینکه اعتقاد به یک جهان فرصت برای کشور وجود دارد که‌ به‌ یک ایران جهش می‌دهیم و رشد منفی آن دوران هشت ساله را تکرار نمی‌کنیم؛ افزود: این یک انتخاب است؛ ‌نگاه غلط هشت سال ظرفیت‌های ملت را نادیده گرفت و به دنبال این بودند به فلان قدرت امتیازاتی بدهند؛ می‌گفتند کشور نمی‌تواند نفت بفروشد؛ نمی‌تواند به موفقیت دست یابد؛ می‌گفتند حتی حقوق نمی‌توانیم پرداخت کنیم، اما همین‌ها امروز مدعی شده‌اند در حالی که زمانی می‌گفتند ناتوانیم؛ اقتصاد را نابود کردند و حتی خودشان تحریم شدند، اما  امروز مدعی ملت شده‌اند.

وی با بیان اینکه همین مردم سه سال پیش یک انتخاب بزرگ کردند و ریل کشور را عوض کردند؛ ریلی که به قدرت مردم باور داشت و شروع به روابط سازنده با جهان کرد، گفت: دولت شهید رئیسی خدمات جوانان را به رخ دنیا کشید؛  کشور را معطل قدرت‌ها نکرد؛  نگاهی که خود را خادم ملت می‌داند؛ شهید آل‌هاشم چگونه به مردم عشق می‌ورزید؛ چگونه فاصله‌ها را با مردم را حذف کرد؛ می‌گفت به ورزشگاه می‌روم؛ می‌دانم با جوانان تبریز می‌توان کارهای بزرگ کرد؛ اگر روزی جوانان آذربایجان در جنگ حماسه‌ آفریدند امروز در صنعت، کشاورزی،  اقتصاد، از نسل باکری هستند تا باز هم افتخار بیافرینند.

جلیلی با بیان اینکه اگر صحبت از عظمت، ایمان، غیرت و فرهنگ تبریز می‌کنیم به خاطر این است که تبریز می‌تواند باز هم پیشگام و الگو باشد، گفت: در زمان حضور در وزارت امور خارجه، در روستاهای آمریکای لاتین حضور یافتم؛ آنها ایران را به تراکتور تبریز می‌شناسند، اما این افتخار در دوره هشت ساله متوقف شد. اگر از صنعت و اقتصاد تبریز صحبت می‌کنیم می‌تواند منبع رشد و فرصت جهش تبریز و آذربایجان باشد.

وی با بیان اینکه اگر همین آذربایجان دروازه مراودات با سایر کشورها بوده، کار بزرگ شهید رئیسی بود که آذربایجان باید دروازه صادرات به همه دنیا باشد، گفت: شهید رئیسی معطل توافق‌ها و امتیازها نبود؛ در دوره هشت ساله، توافق‌های ما به ضعف کشیده شد؛ با اراده شهید رئیسی کشور در مسیر پیشرفت بود.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شهید رئیسی همه جوانان را به پای کار آورده بود؛ شهید مالک رحمتی از همین خطه پای کار آمد و در دوران کوتاه چه خدمات بزرگی کرد و در پرواز باشکوه با شهیدان خدمت به سوی سیدالشهدا رفت، گفت:‌ باور جوانان بسیار مهم است؛ یادی از سردار خرم که به عیادتشان آمدم؛ در تخت بیماری دغدغه اقتصاد و درد مردم را داشت.

وی با بیان اینکه ما در نقطه‌ای هستیم که بسیاری از فرصت‌ها در‌ اختیار ماست، گفت:  با برنامه‌ریزی صحیح و باور درست و هدف‌گذاری می‌توان‌ فرصت‌ها را تبدیل به یک ایران جهش شود.

جلیلی با بیان اینکه در روستای مایان سفلی که زمان جنگ شهید داده و ده‌ها آزاده دارد، امروز در عرصه اقتصاد نیز باید موفق باشد، گفت: هر روستای آذربایجان، یک سلول جهش در کشور است؛ هر کارگاه تولیدی کیف و کفش و چرم با کیفیت کار اینجا باید بهترین بازارهای جهانی را تسخیر کند که باید برای آن برنامه‌ریزی شود؛  تبدیل به صادرکننده‌هایی شوند که کشور را جهش دهند.

وی با بیان اینکه صحبت از جهش و فرصت به این معنا نیست که ضعف‌ها و آسیب‌ها را نمی‌بینیم، گفت: امروز با یک انتخاب درست، به سمت جلو پیش خواهیم رفت اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم؛ به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کنیم و به قله‌ها نگاه می‌کنیم؛ ضعف‌ها باید در اولویت باشند؛ کسانی که ناامیدی‌ها را مطرح می‌کنند، باید گفت ضعف را نمی‌توان با افراد ناامید برطرف کرد؛  ضعف را با قدرت باید برطرف کرد؛ فرصت‌های هر استان و شهرستان باید شناخته شوند؛ صحبت از یک جهان فرصت، یک ایران جهش یعنی اینکه هریک از مردم باید احساس کنند جبهه‌ای ایجاد شده که برای پیشرفت ایران ایفای نقش کنند.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید دولتی انتخاب شود که نه‌تنها خودش نقش‌آفرین باشد بلکه برای مردم نیز فرصت رشد استعدادها باشد و کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد، گفت: تمام طرح‌های اساسی و نیمه‌تمام شهید رئیسی در آذربایجان‌شرقی با قدرت ادامه می‌دهیم؛ ‌عملیات انتقال آب ارس، ایجاد نیروگاه جدید و ... همه طرح‌های شهید رئیسی را ادامه می‌دهیم و با قدرت و شتاب بیشتر به سمت جهش کشور ‌حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد استان احیا می‌شود، گفت: راهی که شهید امیرعبداللهیان انجام داد تا دروازه‌ها برای گسترش روابط و صادرات باز شود تا ارزآوری و اقتصاد رشد کند‌، امروز، فرصت انتخاب یک جهان فرصت یک ایران جهش است.

ارسال نظرات