۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۶۰۱۳۴

چند قطار مترو در ۳۳ ماه گذشته اورهال شد؟

چند قطار مترو در ۳۳ ماه گذشته اورهال شد؟
با توجه به گذشت بیش از دو دهه از بهره‌برداری از متروی پایتخت، بیش از ۳۵ درصد قطارهای درون‌شهری و بیش از ۷۵ درصد ناوگان خط ۵ متروی تهران نیاز به اورهال (تعمیرات اساسی) پیدا کرده‌اند.

متروی تهران یک هزار و 181 واگن دارد که شامل 171 رام قطار (رام، واحد شمارش قطار است) می‌شود و با توجه به گذشت بیش از دو دهه از بهره‌برداری از متروی پایتخت، بیش از 35 درصد قطارهای درون‌شهری و بیش از 75 درصد ناوگان خط 5 متروی تهران نیاز به اورهال (تعمیرات اساسی) پیدا کرده‌اند.

بر این اساس مدیریت شهری تهران، اورهال قطارهای مترو را در دستور کار قرار داده و در این راستا در نیمه دوم سال 1400، 7 رام قطار شامل 49 دستگاه واگن و یک واگن دو طبقه، اورهال شد. در سال 1401 نیز اورهال 22 رام قطار شامل 154 دستگاه واگن و اورهال 4 واگن دو طبقه صورت گرفت.

در سال 1402 نیز اورهال همراه با ارتقاء 22 رام قطار DC شامل 154 واگن، اورهال 15 رام قطار AC  شامل 105 دستگاه واگن و اورهال 5 واگن 2 طبقه انجام شد.

در سال جاری نیز اورهال 3 رام قطار شامل 21 دستگاه واگن و یک دستگاه واگن 2 طبقه انجام شد.

برخی قطارهای متروی تهران پس از طی مسافت 360 هزار کیلومتر به تعمیرات نیمه‌سنگین و بعد از طی مسافت 720 هزار کیلومتر به اورهال نیاز دارند که در این شرایط قطارها از خط خارج و به پایانه‌های تعمیراتی و یا کارخانه واگن سازی منتقل می‌شوند.

در فرآیند اورهال قطارها، وقتی قطارها به تعمیرگاه منتقل می‌شوند کلا دمونتاژ شده و همه قطعات، المان‌ها و سیستم‌های قطار از هم منفصل می‌شود، بعد از آن هم طی دستورالعمل‌هایی که برای هر قطعه توسط واحدهای فنی و مهندسی تهیه شده است، قطعات مورد بررسی قرار گرفته و در صورت پیدا شدن هر ایراد و عیبی قطعات تعویض می‌شوند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: مترو اورهال قطار
ارسال نظرات