۰۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۷۶۰۱۸
امام جمعه مراغه:

حمایت غرب از برخی روشنفکران با هدف دشمنی با مرجعیت دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با اشاره به حمایت غرب از اظهارات برخی روشنفکرنمایان گفت: ‌این حمایت‌ها با هدف منزوی کردن روحانیت و مراجع صورت می‌گیرد.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري


حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تحلیل اظهارات اخیر روشنفکران نمایان غرب نشین در مساله تقلید و تغییر توجه مردم نسبت به آرای فقهی مراجع پرداخت.

وی با بیان این‌که رجوع به متخصص، یک حکم عقلی است، گفت: ‌باید در همه مسائل به متخصصین فن مراجعه کرد تا نتیجه مطلوب به دست آید، همان گونه که هنگام بیماری به پزشک مراجعه می‌کنیم، بایستی در خصوص مسائل شرعی و کسب بصیرت دینی و سیاسی به مراجع رجوع کرد.

وی خاطر‌نشان کرد: جای تعجب است که مدعیان رجوع به متخصص در مواردی اظهار نظر می کنند که خود در آن صاحب نظر نیستند و این اظهار نظرها از نظر فقه اسلامی صحیح نیست.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با اشاره به اظهار نظر برخی برخی روشنفکرنمایان غرب زده در خصوص قرائت فارسی نماز گفت: از نظر فقهی نمی توان نماز را به زبان فارسی خواند؛ البته برخی فقها نظر دارند که می توان برخی اجزای نماز را به زبان فارسی خواند؛ اما واجبات نماز حتما باید به زبان عربی فصیح خوانده شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که مؤمنان همواره تابع نظرات مراجع در مسائل شرعی بوده‌اند، ابراز داشت: مردم مسلمان مسائل فقهی خود را از مراجع دریافت می‌کنند، چنان‌که در دوران دفاع مقدس مردم جوانان خود را با اشاره رهبری و مراجع به استقبال شهادت می‌فرستادند، نه با نظر و تائید روشنفکران.

امام جمعه مراغه با اشاره به حمایت غرب از اظهارات برخی روشنفکرنمایان تصریح کرد: ‌این حمایت‌ها با هدف منزوی کردن روحانیت و مراجع صورت می گیرد، غافل از این‌که پیوند مردم و روحانیت عمیق و ناگسستنی است.

وی در پایان تأکید کرد: با نگاهی به تاریخ خواهیم یافت که غرب همواره صدمات زیادی از ناحیه مراجع و روحانیت آگاه خورده است؛ از این رو ملت مسلمان ایران همواره در کنار علما هستند./935/ت302/س

ارسال نظرات