۰۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۷۶۰۲۳
رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر:

روحانیت باید مانع کمرنگ شدن فریضه خمس در جامعه شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر،بابیان این‌که پرداخت خمس می‌تواند انسان را از افتادن در دام شیاطین باز دارد، گفت: روحانیت مهم‌ترین نقش را در ترویج خمس در جامعه دارند.
رييس اداره تبليغات اسلامي بهشهر
حجت الاسلام سید محمد بابایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان این که عمل به فریضه خمس، انسان را از افتادن در دام شیاطین باز دارد، گفت: روحانیت مهم‌ترین نقش را در ترویج خمس در جامعه دارند.

وی تصریح کرد: همه عبادت ها دارای ظاهر و باطنی هستند، پرداخت قسمتی از مال به عنوان خمس در جامعه، نیازمند اراده، نیت و انگیزه شخصی است که باطن عبادت و فرایض مالی را ترسیم می‌کند.

این مسؤول همچنین با اشاره به این که فریضه خمس به دلایل مختلف مورد تهاجم قرار گرفته و عملاً کم‏رنگ شده است، اظهار داشت: این واجب الهی نه تنها از ناحیه دشمنان دین، تخریب می‏شود؛ بلکه گاهی از ناحیه مقدس‌‏نماها، مرشد‌نمایان و  روشنفکران دینی نیز در معرض حمله و هجمه قرار گرفته و می‏گیرد.

حجت الاسلام بابایی با بیان این که در این راستا روحانیت باید با ایجاد روشنگری در جامعه مانع از ادامه روند کم‌رنگ شدن مقوله خمس در جامعه شود، تصریح کرد: اگر این واجب الهی ‌با انگیزه پاک و نیت خالص و به قصد قربت انجام ‌شود برکات گسترده ای را در زندگی انسان جاری می‌کند./950/پ202/س
ارسال نظرات