۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۷۶۰۲۵۸
حجت‌الاسلام وحیدی منش در گفت‌وگو با رسا تأکید کرد؛

وجوب اجماع نامزدهای انقلابی برای دفع ضرر محتمل

وجوب اجماع نامزدهای انقلابی برای دفع ضرر محتمل
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) وحدت را نتیجه بصیرت عنوان کرد و گفت: اجماع نامزدهای جبهه انقلاب برای دفع افسد قدرت گرفتن غرب‌گرایی واجب است.

حجت الاسلام حمزه وحیدی‌منش عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا درباره وحدت نامزدهای انتخاباتی در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری کشور گفت: وحدت بین خواص و بین مردم تابعی از بصیرت است؛ در بعضی موارد بی‌بصیرتی مردم از بی‌بصیرتی خواص جامعه ناشی می‌شود؛ حتی ممکن است خواص بی‌بصیرت جامعه، مردم متحد را متفرق کنند، به این خاطر اتخاذ مشی درست به وسیله خواص، بسیار لازم و ضروری است.

این عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بر نگاه مردم به رهبران خود تأکید کرد و افزود: در شرایط کنونی که شهید رئیسی را نداریم و یک رهبر بسیار بزرگ اجرایی را از دست داده‌ایم، الان مردم حیران و سرگردان مانده‌اند.

وی تعدد کاندیداهای جبهه انقلاب را هم زمان به عنوان نقطه ضعف و قدرت معرفی کرد و گفت: بسیاری افراد شایسته در جبهه انقلاب از نقاط قوت این جبهه در به دست آوردن رأی مردم است، در حالی که در جبهه مقابل دست رقیب از عناصر مطلوب خالی است اما فراوانی کاندیداها اگر درست مدیریت نشود، نقطه ضعفی برای جبهه انقلاب خواهد بود؛ زیرا آراء مردم بین تمام کاندیداهای این جبهه پخش خواهد شد.

حجت‌الاسلام وحیدی منش ادامه داد: در صورتی که کاندیداها نگاه شخصی خود را غالب بدانند و بخواهند بر اساس نگاه شخصی حرکت کنند و حاضر نشوند که منافع شخصی و گروهی را فدای منافع ملی و مذهبی کنند، بر جدی‌تر شدن این ضعف افزوده می‌شود؛ این کاندیداها باید توجه داشته باشند که با این روند جریان غرب‌گرا دوباره بر جامعه حاکم خواهد شد؛ متأسفانه در صورت رخ دادن این اتفاق خطرناک، روند تا هشت سال ادامه خواهد داشت؛ در این صورت انقلاب به انحراف کشیده و کام مردم تلخ خواهد شد.

این عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: این کاندیداها باید با هم متحد شوند و ائتلاف کنند و آن کسی را که احتمال رأی بیشتر دارد، ولو صالح‌ترین نباشد را انتخاب کنند؛ به عبارتی فرد صالح مقبول از فرد اصلح غیر مقبول برتر است؛ این قاعده‌ای عقلی برای دفع افسد است.

وی افسد محتمل امروز را قدرت گرفتن جریان غرب‌گرا در کشور عنوان کرد و گفت: برای دفع این افسد باید با قواعدی که بر جامعه حاکم است، یعنی اخذ رأی مردم به نفع صالحی که دارای مقبولیت بالا است، باعث شویم که مردم انتخاب درست و راحتی داشته باشند.

حجت‌الاسلام وحیدی منش اتحاد جبهه انقلاب امروز را یک ضرورت اجتماعی عنوان کرد و گفت: بیش از ضرورت اجتماعی، رأی دادن یک تکلیف شرعی است و چه بسا واجب عینی است که تک تک این کاندیداها از خود گذشتگی نشان دهند و بپذیرند کسی که مقبولیت بالایی دارد کاندیدای جبهه انقلاب باشد و همان سکاندار دولت شود.

ارسال نظرات