۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۷۶۰۳۱۳
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی در گفت‌وگو با رسا:

اقدامات مثبتی در قوه قضائیه صورت گرفته است/ اطاله دادرسی آسیب‌زا است

اقدامات مثبتی در قوه قضائیه صورت گرفته است/ اطاله دادرسی آسیب‌زا است
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به مدیریت خوب آقای محسنی اژه‌ای بر قوه قضائیه، از لزوم تحول در نهاد قضائی و حذف مواردی مانند واسطه‌ها و اطاله دادرسی سخن گفت.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تبریک هفته قوه قضائیه به مسؤولان قضایی و قضات دادگستری، گفت: امیدوار هستیم که عوامل قضایی در گسترش عدالت در جامعه کوشا باشند و مردم باید از این نهاد عدالت را استخراج کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در خصوص قوه قضائیه در توقعات به حق مردم مواردی را مطرح کرده است، بیان داشت: روند بررسی دادرسی باید به گونه ای باشد که طرف محکوم هم احساس کند که طبق دلائل و شواهد حکمی علیه او صورت گرفته نه اینکه ظلمی به آن شده باشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، از لزوم برخورد کریمانه و برابر با دوطرف یک دعوا از سوی قوه قضائیه تأکید کرد و بیان داشت: اسلام توقع دارد در مسیر دادرسی رعایت حق و انصاف صورت گیرد و رهبری معظم نیز بارها بر این مطلب تأکید کردند و در بیانات مبسوطی وظائف قضات را تبیین کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی در ادامه فعالیت قوه قضائیه در بازگشت اموال کشور به بیت المال را خوب ارزیابی کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی گفت: حجت الاسلام والمسلمین اژه ای تجربه بالایی در قوه قضائیه داشته و در طول این سه سال کارهای خوبی را صورت داده که مورد تأیید رهبری نیز هست اما باید تحولی رخ دهد که دادرسی‌ها کوتاه شود. برخی اوقات دیده می شود که پرونده های قضائی در مدت زمانی طولانی بررسی می شوند.

وی در ادامه بیان داشت: همانطور که رهبر انقلاب در خصوص بدهکاران اشاره فرمود، باید جامعه مؤمنین نسبت به خطای این افراد هشیار باشند. لازم است خیرانی وارد شوند که راهی برای کوتاه کردن حبس افراد باز کنند و قوه قضائیه نیز زمینه اش را فراهم کنند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین از لزوم کم کردن زندانی ها به خصوص زندانی های سیاسی سخن گفت و افزود: هر چه کمتر زندانی داشته باشیم به نفع کشور است. بهتر است که بر روی زندانی های سیاسی کار فرهنگی صورت گیرد تا فاصله آن ها با خانواده کمتر شود؛ لازم است کارها به گونه ای پیش رود که این افراد به جامعه برگردند.

وی در پایان تأکید کرد: اطاله بی مورد دادرسی در مواردی رخ می دهد و حتی دلال هایی در بین قضات و مردم قرار می گیرند و کار وکلا و قضات را مختل می کنند که مشکلات فراوانی را به دنبال دارد. این واسطه ها باید از سوی ناظرین قوه قضائیه حذف شوند و فعالیت آن ها اصلا نباید تأثیر داشته باشد.

ارسال نظرات