۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۷۶۰۳۲۹
زاکانی در «بدون تعارف»:

در برابر مفسدین اقتصادی سرسخت هستم

در برابر مفسدین اقتصادی سرسخت هستم
کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه «بدون تعارف» شبکه ۲ سیما گفت: در برابر مفسدین اقتصادی سرسخت هستم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ۶ تیرماه در برنامه «بدون تعارف» شبکه ۲ سیما جهت معرفی اجمالی خود حضور پیدا کرد.

زاکانی با اشاره به علت حضور خود در انتخابات، گفت: ترسیدم برگردیم به دهه ۹۰ دهه‌ای که دهه عبرت شد. معیشت مردم با مشکل روبه‌رو شده کشور پتانسیل‌های بالایی دارد احساس کردم از این ظرفیت‌ها می‌توان استفاده کرد.

وی افزود: در دوره حضورم در شهرداری روح و جسم شهرداری را یکپارچه دیدم و تمام تعهدات قبلی را پذیرفتم و بدهی‌های شهردار قبل را قبول کردم. کارهای بزرگ‌تری می‌شد انجام شود البته کارهای انجام شده بیش از گذشته است.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: من معتقدم که باید زیر دوخم عناصر فاسد اقتصادی را گرفت. جلوی کسانی که معیشت مردم را تهدید می کنند باید گرفت. این‌ها قطعاً با بنده مخالفت خواهند کرد. حتماً زور خدا و مردم به این افراد خواهد رسید.

زاکانی گفت: سال ۸۳ وزیر یک مجموعه‌ای را در صحن مجلس آوردم و محکوم شد. پرونده دیگری را پیگیری کردم به همان وزارتخانه زنگ زدم ۲ نفر از مدیران خود را نزد من فرستادند من به آن‌ها گفتم با شما برخورد می‌کنم و آن‌ها جبهه گرفتند و گفتند تو کی هستی که بخواهی با ما برخورد کنی. من پاسخ دادم من از مردم هستم و ریشه شما را از جای در می‌آورم. در نهایت هم محکوم شدند.

وی بیان کرد: من اموال خاصی ندارم فقط حقوق هیئت‌علمی دانشگاه تهران را می‌گیرم. حتی در پزشکی هم کار خصوصی نکردم. سرمایه‌ بانکی و ارزی ندارم. یک‌خانه از دهه ۸۰ خریدم دهه ۹۰ با بچه‌ها آن ملک را ساختیم و همه با هم زندگی می‌کنیم. خانه ما در میدان شهدای تهران است. ماشین هم ندارم‌. از شهرداری هم حقوق نمی‌گیرم. در مجلس هم که بودم حقوق و تسهیلات نگرفتم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در پرونده‌ای وزارت اطلاعات، نفت و برادر رئیس جمهور وقت از من شکایت کردند‌ هر ۱۵ نفر هیئت منصفه حکم دادند که بنده از حق مردم دفاع کردم، اما قاضی یک سال محکومیت داد. به خاطر این محکومیت بنده با مشکل مواجهه شدم اما آن حکم شکست و توانستم دوباره در عرصه سیاسی حاضر شوم.

زاکانی خاطرنشان کرد: مردم احساس می‌کنند من سرسخت هستم از پدرم یادگرفتم در برابر کسانی که حق مردم را می‌خورند و در برابر کسانی که در برابر انقلاب می‌ایستند، سرسخت باشم.

وی اظهار داشت: برخی از افراد معلوم‌الحال شبهه کردند که من درختان را قطع می‌کنم حال آن‌که بیش از سه میلیون درخت هم در این مدت کاشتیم‌. ما داریم پارک‌ها را درست می‌کنیم که خانواده‌ها بتوانند در پارک‌ها حضور داشته باشند. برخی علاقه‌مند هستند با شایعات چهره ما را مخدوش کنند. در مذاکرات حرف‌هایی زدم که مثل روز روشن است اما برخی به دروغ تکذیب می‌کنند.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: من سه دختر دارم دختر دوم بنده فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف است برای ادامه تحصیل از ایران خارج شد او به وطن بازگشت ۲ فرزند دارد و در حال خدمتگزاری به کشور است. در حال حاضر هم در ایران زندگی می‌کند. 

زاکانی گفت: من یک بسیجی هستم بازنشستگی بسیجی با شهادت است. ما بازنشستگی نداریم. کادرسازی و خدمت به مردم تا آخر عمر بنده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: رییس‌جمهور اختیارات ویژه و خوبی در ایران دارد اگر بعضی حرف‌هایی می‌زنند کم می‌آورند و غر می‌زنند. با مردم می‌شود تحولات بزرگی را رقم زد. کسی که هنگام رسیدن به این مقام بهانه می‌آورد مثل کشتی‌گیری است که باخته و بهانه می‌آورد که تشک سُر بوده است.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خطاب به هواداران خود گفت: از هواداران تشکر می‌کنم و می‌خواهم رعایت حقوق همه را بکنند. سینه من گشاده است برای شنیدن حرف‌های مخالفینم. به مردم هم می‌گویم من خادم شما مردم عزیز ایران هستم. منت شما را می‌کشم و نوکری شما را می‌کنم.

ارسال نظرات