۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۷۶۰۴۵۷

آیت‌الله جوادی‌آملی رأی خود را در به صندوق انداخت

آیت‌الله جوادی‌آملی رأی خود را در به صندوق انداخت
حضرت آیت‌الله جوادی آملی رأی خود را به صندوق أخذ رأی در شهر دماوند انداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، رأی خود را به صندوق أخذ رأی در محله احمدآباد شهر دماوند انداخت.

 
حضرت آیت الله جوادی آملی در سخنانی گفت: یک بیان نورانی از ائمه علیهم السلام رسیده است که «ولایت، امامت و محبت ما عامل پیوند بین امت است». ما نیز یک مَثَل رایج داریم که می گوییم سنگ روی سنگ بند نمی شود، این مثل، یک حرف عمیق علمی است، یعنی در ساختمان سازی تا یک ملات نرمی روی سنگ اولی نیاید، سنگ بعدی روی سنگ بند نمی شود! ائمه به ما فرمودند تربیتی که ما آوردیم، آن ادب، آن امانت، آن انسانیت، آن عدالت، آن صداقت، آن مهربانی و محبت، ملات نرمی است که جامعه را جمع می کند و جامعه بدون آن امامت و ولایت و ادب دینی هرگز نه انتخاباتی دارد و نه قیامی و نه انقلابی؛ بلکه آنچه جامعه را جمع می کند فهم دینی است و بس!
 
وی بیان داشت: مودت و دوستی عاقلانه، ملات یک مملکت است که این مهم، به برکت خون شهداء و تربیت امام و فداکاری مسئولین حل می شود، و لذا نباید همدیگر را مذمت کرد یا در مناظرات که یک علم است به جای نظریه پردازی، به نظر خود دادن و داعیه داشتن بگذرد که این حرکات با مناظره سازگار نیست!
 
آیت‌الله جوادی‌آملی رأی خود را در به صندوق انداخت
این مرجع تقلید مردم ایران مردمی عاقل، بزرگ و بزرگ زاده اند، هر جا صحبت از علم بوده چه زمان قبل از اسلام و چه بعد از اسلام، یا خودش تولید کرده و یا رفته یاد گرفته و منتشر کرده، ما چنین ملتی هستیم، ما نه یعنی حوزویان و دانشگاهیان، ما یعنی مردم ایران، ما بزرگیم چون هم تاریخ داریم و هم جغرافیا، سرتاسر ایران را بشکافید، یا علم است و یا هنر است و آثار باستانی است، در شأن ما نیست که کمیته امدادی اداره شویم و با فقر و گرانی زندگی کنیم.
 
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی تاکید کرد: ما بر سر سفره امامت و ولایت و اسلام و شهادت بوده ایم، در کنار این سفره، ولایت و دوستی و یکسانی است و اگر چنین باشد، دشمن اگر هزار بود کاری از او ساخته نیست و این کشور تا ظهور صاحب اصلی اش محفوظ است، امیدواریم وکلای ما نیز بزرگوارانه کشور را اداره کنند، خونهای پاک شهداء چه شهدای خدمت و چه شهدای میدان، پیام اصلی شان همین است و ما امیدواریم این امانت را درست به صاحب اصلی اش حضرت صاحب العصر (عج)، برسانیم .

آیت‌الله جوادی‌آملی رأی خود را در به صندوق انداخت

ارسال نظرات