۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۷۶۰۴۶۰

شرکت مراجع تقلید در انتخابات ریاست جمهوری + تصاویر و فیلم

شرکت مراجع تقلید در انتخابات ریاست جمهوری + تصاویر و فیلم
مراجع تقلید در نخستین ساعات اخذ رای در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرده و رأی خود را به صندوق انداختند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراجع تقلید صبح امروز با شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رای خود را به صندوق های اخذ رأی انداختند.

مشارکت رهبر معظم انقلاب در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مشارکت کردند و سپس در گفت وگو با خبرنگاران بیان کردند: برای ملت عزیزمان از خداوند متعال بهترین روزها و سال‌ها و بالاترین برکاتش را مسئلت می‌کنم.

 
ایشان با بیان اینکه روز انتخابات برای ما ایرانی‌ها روز نشاط و شادی است، افزودند: به خصوص آن وقتی که انتخابات برای گزینش رئیس جمهور است که چند سال آینده کشور با این انتخاب مردم تعیین می‌شود.
 
شرکت مراجع تقلید در انتخابات ریاست جمهوری+تصاویر
ایشان مطرح کردند: لیکن این یک موضوع به نظر بنده مهم در کنار این است و آن حضور پرشور مردم و افزایش و کثرت رای دهندگان است.
 
 
رهبر معظم انقلاب تاکید کردند:‌ این برای جمهوری اسلامی یک نیاز قطعی است؛ جمهوری اسلامی اسمش، یعنی کلمه جمهوری حاکی از این است که در ذات این نظام حضور مردم لحاظ شده است.
 
تعداد بازدید : 1
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای عنوان کردند:‌ بنابراین دوام و قوام جمهوری اسلامی و عزت و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف بر حضور مردم است؛ برای همین است که ما توصیه می‌کنیم مردم عزیزمان مسئله رای دادن و حضور در این آزمون مهم سیاسی را جدی بگیرند و شرکت کنند؛ بنده وجهی برای تردید پیدا نمی‌کنم این یک کار آسانی است که نتایج مهمی دارد.
 
شرکت مراجع تقلید در انتخابات ریاست جمهوری+تصاویر
 
ایشان خاطرنشان کردند‌: چرا انسان باید برای انجام یک کاری که خرج ندارد، زحمتی ندارد، مایه‌ای ندارد و وقت‌گیری ندارد ولی فواید زیادی دارد تردید کند، تردید نکند؛ به خصوص با توجه به همین نکته‌ای که بنده اشاره کردم و آن اینکه جمهوری اسلامی قوامش با حضور مردم است و برای اثبات صحت و صداقت نظام جمهوری اسلامی حضور مردم یک امر لازم و واجبی است.
 
ایشان در پایان بیان کردند: امیدوارم انشالله خداوند متعال برای این کشور مقدر کند بهترین و مفیدترین گزینش را و سال‌های آینده انشالله سال‌های خوب و مطلوبی باشد و مردم از گزینش خود راضی باشند.

این گزارش حاکی است، حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی، حسین مظاهری و دیگر علما و شخصیت های برجسته حوزوی در انتخابات شرکت کردند.

بر اساس گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در شهر مقدس قم، دو صندوق سیار کار اخذ رای از مراجع تقلید و علما را بر عهده داشت.

مراجع تقلید و علما پس از شرکت در انتخابات در گفت‌وگوهای کوتاه با خبرنگاران، بر لزوم حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید کرده و این حضور را حاوی پیام های مهمی برای دوستان و دشمنان انقلاب دانستند.

شرکت مراجع تقلید در انتخابات ریاست جمهوری

 

 آیت الله مکارم شیرازی: شرکت در انتخابات عبادت است
 
خدا را بر این نعمت بزرگ شکر می گوییم. زنده ماندیم تا در انتخابات دیگری شرکت کنیم. شرکت کردن در انتخابات یک نعمت الهی است. بنابراین مردم به این انتخابات اهمیت دهند و آنکه تشخیص می‌دهند و برای جامعه مفید است نام او را بنویسند و در صندوق بیندازند.
 
تعداد بازدید : 5
 
شرکت در انتخابات یک عبادت است. به علت اینکه خدمت به جمهوری اسلامی است و خدمت به جمهوری اسلامی عبادت است و این عبادت در نامه اعمال ثبت و ضبط خواهد شد.
سعی کنید بهترین کسی را که می پسندید انتخاب کنید و در صندوق بیندازید.
 
از خدا میخواهم توفیق را از شما نگیرد بلکه باز هم در آینده مشمول چنین نعمتی از سوی خداوند شوید و هموطنان عزیز همه موفق شوند از این نعمت استفاده کنند.

شرکت مراجع تقلید و علما در انتخابات ریاست جمهوری

 
آیت الله نوری همدانی: مردم در انتخاب شرکت کنند تا راه امام و انقلاب برای همیشه زنده بماند
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی صبح امروز با حضور در پای صندوق سیار 173 بر لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تأکید کرد و اظهار داشت: بنده به همه مردم متدین ایران توصیه می‌کنم که در انتخاب شرکت کنند تا راه امام و انقلاب برای همیشه پرشور باقی بماند.
 
تعداد بازدید : 6
 
این مرجع تقلید گفت: این دوره به خاطر اینکه دشمنان انقلاب به میدان آمدند باید ما هم به میدان بیاییم و با شور و شوق انقلاب را حفظ کنیم، تا اینکه با آمدن حضرت ولی عصر علیه السلام این جریان ادامه داشته باشد.
 

شرکت مراجع تقلید در انتخابات ریاست جمهوری+تصاویر

 
آیت‌الله سبحانی: انتخاب فرد اصلح یک فریضه دینی است
حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید روز جمعه در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در مشهد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.
 
بخش های مهم سخنان این مرجع تقلید بدین شرح است:
 
کسانی که به جمهوری اسلامی معتقدند، بدانند یکی از ارکان این اعتقاد، انتخابات ریاست‌جمهوری است.
 
تعداد بازدید : 4
 
شرکت در انتخابات برای ادامه مسیر تکامل کشور ضروری و تکلیف شرعی و ملی است.
 
مردم باید فردی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند که متدین باشد و شبانه روز برای حل مشکلات مردم کار و تلاش کند.
 

شرکت مراجع تقلید و علما در انتخابات ریاست جمهوری

 

آیت الله جوادی آملی: همه ما بر سر سفره امامت، ولایت، اسلام و شهادت بوده ایم

حضرت آیت الله جوادی آملی صبح امروز 8 تیر 1403 در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت و در سخنانی بیان داشت: یک بیان نورانی از ائمه علیهم السلام رسیده است که «ولایت، امامت و محبت ما عامل پیوند بین امت است». ما نیز یک مَثَل رایج داریم که می گوییم سنگ روی سنگ بند نمی شود، این مثل، یک حرف عمیق علمی است، یعنی در ساختمان سازی تا یک ملات نرمی روی سنگ اولی نیاید، سنگ بعدی روی سنگ بند نمی شود! ائمه به ما فرمودند تربیتی که ما آوردیم، آن ادب، آن امانت، آن انسانیت، آن عدالت، آن صداقت، آن مهربانی و محبت، ملات نرمی است که جامعه را جمع می کند و جامعه بدون آن امامت و ولایت و ادب دینی هرگز نه انتخاباتی دارد و نه قیامی و نه انقلابی؛ بلکه آنچه جامعه را جمع می کند فهم دینی است و بس!

وی تصریح کرد: مودت و دوستی عاقلانه، ملات یک مملکت است که این مهم، به برکت خون شهداء و تربیت امام و فداکاری مسئولین حل می شود، و لذا نباید همدیگر را مذمت کرد یا در مناظرات که یک علم است به جای نظریه پردازی، به نظر خود دادن و داعیه داشتن بگذرد که این حرکات با مناظره سازگار نیست!
 
وی گفت: مردم ایران مردمی عاقل، بزرگ و بزرگ زاده اند، هر جا صحبت از علم بوده چه زمان قبل از اسلام و چه بعد از اسلام، یا خودش تولید کرده و یا رفته یاد گرفته و منتشر کرده، ما چنین ملتی هستیم، ما نه یعنی حوزویان و دانشگاهیان، ما یعنی مردم ایران، ما بزرگیم چون هم تاریخ داریم و هم جغرافیا، سرتاسر ایران را بشکافید، یا علم است و یا هنر است و آثار باستانی است، در شأن ما نیست که کمیته امدادی اداره شویم و با فقر و گرانی زندگی کنیم.
 
حضرت آیت الله جوادی آملی بیان داشت: ما بر سر سفره امامت و ولایت و اسلام و شهادت بوده ایم، در کنار این سفره، ولایت و دوستی و یکسانی است و اگر چنین باشد، دشمن اگر هزار بود کاری از او ساخته نیست و این کشور تا ظهور صاحب اصلی اش محفوظ است، امیدواریم وکلای ما نیز بزرگوارانه کشور را اداره کنند، خونهای پاک شهداء چه شهدای خدمت و چه شهدای میدان، پیام اصلی شان همین است و ما امیدواریم این امانت را درست به صاحب اصلی اش حضرت صاحب العصر (عج)، برسانیم .
 

شرکت مراجع تقلید و علما در انتخابات ریاست جمهوری

 
آیت الله مظاهری رأی خود را به صندوق انداخت
حضرت آیت‌الله مظاهری در اولین ساعت آغار رأی‌گیری با شرکت در چهاردهمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری، رأی خود را به صندوق سیّار شمارۀ ۸۵۳ اصفهان انداخت.  
 
تعداد بازدید : 10
 
وی پس از شرکت در انتخابات، از خداوند متعال مسألت کرد که ملّت شریف ایران را مشمول عنایات ویژۀ حضرت ولیّ‌ عصر«ارواحنافداه» قرار دهد.

همچنین شماری از علما و شخصیت های برجسته حوزوی در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رای خود را به صندوق انداختند که مصاحبه ها و گزارش های خبرنگاران خبرگزاری رسا را می توانید از کلیپ زیر مشاهده کنید.

تعداد بازدید : 14
ارسال نظرات