۰۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۷۶۰۵۹

آیت الله نوری همدانی خواستار عدم انحصار فعالیت های تبلیغی به چاپ کتاب و منبر شد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: کارهای تبلیغی تنها نباید به تبلیغ بر روی منبر و چاپ کتاب و غیره که البته بسیار خوب است، منحصر شود.
بازديد آيت الله نوري همداني از مدرسه علميه حقاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، ظهر امروز، سوم اسفندماه در دیدار با رئیس، مدیران و معاونان سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این مطلب تصریح کرد: مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی باید در کارهای تبلیغی خود به فضای جامعه هم توجه داشته باشند و فعالیت تبلیغی آنها تنها به منبر و چاپ کتاب منحصر نشود.

وی افزود: متاسفانه گاهی حتی تابلوهای بزرگی در مقابل حرم مطهر حضرت معصومه(س) دیده می شود که بر روی آن نوشته «امان از دل زینب» و یا بر پشت اتومبیل ها عباراتی مانند«عشق است کربلا» را می بینیم در حالی که آنقدر مفاهیم با اهمیت وجود دارد و کربلا یک دنیا درس دارد که می تواند به شعار تبدیل شود و باید بر روی این فضاها نظارت شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: ما باید علاوه بر تربیت مبلغ و تالیف، به فضای جامعه هم توجه داشته باشیم زیرا دشمنان تلاش می کنند مبادی فرهنگی ما را یا خنثی، یا سست کنند و یا علیه خودمان به کار بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کار فرهنگی مهمترین کارها است، افزود: انسان ابعاد مختلفی دارد که بعد فرهنگی آن از همه ابعاد سازنده تر، آموزنده تر و مهم تر است و به همین دلیل پیامبران هم کار خود را از فرهنگ آغاز کردند و امام خمینی(ره) هم با تغییر فرهنگ و بینش مردم موجب پیروزی انقلاب شدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تدوین فقه مقارن که وجوه تمایز فقه شیعه را با فقه مذاهب دیگر بیان می دارد، اظهار داشت: اهل تسنن در طول تاریخ علیه شیعه کتاب نوشته اند و تصحیح این کتب می تواند یکی از کارهای مهم این سازمان باشد.

وی افزود: ما همان طور که نیازمند فقه مقارن هستیم، نیازمند تدوین تفسیر مقارن، تاریخ و حتی حدیث مقارن هستیم تا بتوانیم به شبهاتی که در این کتاب ها مطرح شده است پاسخ دهیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: ما معتقدیم که آیه مباهله در قرآن کریم از شئون بالای اهل بیت(ع) است اما در کتاب اهل سنت کسان دیگری را نیز وارد مصادیق این آیه کرده اند یا در برخی کتب، با مدارک ضعیفی آیه تطهیر را که در شان اهل بیت(ع) است، به افراد دیگری نسبت می دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: در تاریخ و احادیث هم، هر آنچه را که به ضرر آنها است حذف می کنند به طور مثال آنان معتقدند که حاکم هر کس که باشد باید با او کنار آمد در حالی که ما شیعیان چنین چیزی را قبول نداریم و این گونه مسایل باید برای مردم توضیح داده شود./925/پ202/ج

ارسال نظرات