۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۷۶۰۶۳۱

سبقت نمادهای کوچک بورسی از سهام شاخص‌ساز

سبقت نمادهای کوچک بورسی از سهام شاخص‌ساز
در معاملات امروز بورس نمادهای کوچک بازار از سهام شاخص‌ساز پیشی گرفتند.
بورس دومین هفته تیرماه را نیز با رشد آغاز کرد و سبزپوشی بورس به ششمین روز معاملاتی رسید.امروز دامنه نوسان ۲ درصدی به پایان رسید ‌و بازار به شرایط عادی بازگشت.البته افرایش ارزش معاملات خرد و خروج پول حقیقی از بازار ۲ اتفاق مهم برای بازار بود که امروز رخ داد. در حریان معاملات امروز بورس نمادهای کوچک بازار از سهام شاخص ساز پیشی گرفتند.

هنوز الگوها روند متعادل بورس را تایید نکرده‌اند

علی مومنی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: برگشت روند معاملات به حالت عادی و دامنه نوسان ۶ درصدی در صورتی که با ورود پول حقیقی همراه شود، می تواند منجر به رشد بورس شود.این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بازده بیشتر شاخص کل هموزن نسبت به شاخص کل نشان می دهد سهامداران از نمادهای بزرگ هنوز می ترسند.وی افزود: برای اینکه بتوان از روند متعادل بورس صحبت کرد باید همه‌نماگرهای بورس به یک روند مشخص و قابل پیش بینی با الگوهای موجود برسند که هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.

رشد شاخص‌های عملکردی بورس

در معاملات روز شنبه 9 تیر ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 10 هزار و 892 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 96 هزار و 24 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 5 هزار و 398 واحدی در رقم 678 هزار و 661 واحدی ایستاد. شاخص کل فرابورس با رشد 141 واحدی به رقم 22 هزار و 445 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و 627 واحد به سطح 119 هزار و 672 واحد رسید.

خروج پول حقیقی از بازار سرمایه

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی منفی شد و 83 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.امروز نماد کنور (توسعه معدنی و صنعتی صبانور)، وبملت (بانک‌ملت) و شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای بوعلی (پتروشیمی بوعلی)، حکشتی (کشتیرانی جمهوری اسلامی)، ذوب (ذوب اهن) تعلق داشت.

رشد ارزش معاملات خرد بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 9 هزار و 929 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 540 میلیارد تومان بود که 16 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 17 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 915 میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف‌های خرید بورس

در حریان معاملات امروز، تعداد نمادهای مثبت 333 نماد و تعداد نماد های منفی 462 نماد بوده است. حدود 42 درصد نمادها سرخ پوش شدند.در معاملات شنبه، 55 نماد صف خرید داشتند و 104 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 79 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 128 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 37 درصدی به 324 میلیارد تومان رسید.
منبع: فارس
برچسب ها: بورس سهام نماد
ارسال نظرات