۰۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۶۰۶۴
اجلاس خبرگان، تقدیر از رهبری(15)؛

عضو جامعه مدرسین: نقش مقام معظم رهبری در عبور دادن کشور از شرایط بحرانی مملوس و پر رنگ است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در طول دوران تصدی ولایت فقیه کشور را از بحران های مختلفی عبور داده اند.
حجت الاسلام ابوالقاسم عليدوست
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش ولایت فقیه در کشور اظهار داشت: شکی نیست که در نظام ولایی که تشیع به تصویر می کشد یک رهبری صالح در پیشبرد امور نقش ویژه ای داشته باشد و بطور طبیعی نخبگان و افرادی که می توانند اوضاع را تحلیل کنند باید مصالح کشور و انقلاب را مد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: این افراد باید رهبری را مدد کنند و در مقابل رهبری جامعه اسلامی نیز باید از نظریات نخبگان و کارشناسان استفاده کند.

این استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: در واقع باید ارتباطی دو جانبه بین نخبگان و رهبری یک جامعه وجود داشته باشد و مردم نیز برای آنچه رهبر جامعه با مشورت نخبگان به آن رسیده است، می توانند نقش تعیین کننده ای داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن و پیام های آن برای مسئولان ابراز داشت: راهپیمایی با شکوه مردم در 22 بهمن مسئولیت های متعددی را بر دوش مسئولان گذاشت و نخبگان، مسئولان و رهبری در مقابل مردم تکالیفی دارند که باید انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش ولایت فقیه در عبور کشور از بحران های مختلف تاکید کرد: اگر ما نگاهی به اتفاقات سه دهه گذشته در کشور بیندازیم ملاحظه می کنیم که بحران های مختلفی پیش آمده است که حل آن جز با این اعتقادات حل و فصل نشده است و باید ما سعی کنیم اعتماد مردمی که امروز، در صحنه هستند بیشتر جلب شود.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: باید اعتماد همه جانبه ای بین مردم و رهبری، مردم و مسئولان و بالعکس وجود داشته باشد و اگر راهی جز این را برویم چیزی جز خسران و ضرر نصیب ما نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست نقش مقام معظم رهبری در عبور دادن کشور از شرایط بحرانی و فتنه و همچنین حوادث بعد از انتخابات را بسیار پر رنگ توصیف و تصریح کرد: مدیریت و نقش حضرت آیت الله خامنه ای در طول دوران تصدی ولایت فقیه از جمله اتفاقات و بحران های سال های 80 و حوادث بعد از انتخابات، در عبور دادن کشور از بحران ها این مدیریت قابل لمس و درک است.

وی در خصوص نقش خواص و نخبگان در جامعه اسلامی نیز گفت: اصولا در سیستمی که اسلام حاکم است نخبگان باید حضور داشته باشند و هر چند ما دموکراسی داریم اما باید خطوط اصلی توسط رهبران و نخبگان ترسیم شود.

این استاد حوزه علمیه قم خواستار تعریف طرحی جامع در خصوص نقش خواص و نخبگان در جامعه اسلامی شد و بیان داشت: به عنوان مثال نقش روحانیت و چگونگی تعریف ارتباط آن با مردم و حکومت باید مورد توجه قرار بگیرد و رسانه ها نیز در این راستا نقش کلیدی و قابل توجهی دارند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات