۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۷۶۰۸۵۶
حجت الاسلام احتشام در گفت‌وگو با رسا:

به کسی رأی دهیم که دشمن از روی کار آمدنش هراس دارد

به کسی رأی دهیم که دشمن از روی کار آمدنش هراس دارد
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برخی ویژگی های نامزد اصلح، یکی از راه های تشخیص حق و باطل را رضایت و عدم رضایت دشمن از عملکردمان خواند و بر لزوم استفاده از این قاعده در انتخابات تأکید کرد.

حجت الاسلام علی احتشام کاشانی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را یکی از بهترین منابع برای تشخیص رئیس جمهور تراز انقلاب دانست و گفت: رئیس جمهور تراز باید هماهنگ کننده قوای سه گانه اجرایی، مقننه و قضایی باشد. بنابراین اولین خصوصیت یک شخصیت به عنوان رجل سیاسی توانایی اجماع سازی است. رئیس جمهور باید از قدرت کارشناسی خودش برای بهینه کردن تعاملات جامعه بیشترین استفاده را داشته باشد.

وی افزود: رئیس جمهور با توجه به اینکه شخص اول اجرایی کشور است اگر خودش کار کلان اجرایی نکرده باید در مسیر هم افزایی مجریان کشور انسان موفقی باشد. اگر خودش کارشناس نیست باید با تعامل با کارشناسان در هر رشته ای و با تحقیقات میدانی به نظرات کارشناسی سمت و سو بدهد و نمی شود همه را به دیگران حواله دهیم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه پیرامون سخنان یکی از نامزدهای انتخابات که بیان می داشت «من کارشناس نیستم» اظهار داشت: نمی شود کسی بگوید من نمیدانم و کارشناس نیستم؛ بالاخره باید در یک حد قابل قبولی ویژگی های هماهنگ کنندگی داشته باشد.

حجت الاسلام احتشام کاشانی یکی دیگر از ویژگی های نامزد اصلح را اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: علاوه بر این به فرمایش امامین انقلاب باید به مبانی انقلاب به نحو احسن اعتقاد راسخ داشته باشد. یعنی باید «اشداء علی الکفار و رحما بینهم» باشد.

وی در ادامه توضیح داد: رئیس جمهور اگر در برابر دشمن کوچکترین ضعف و سستی از خود نشان دهد نتیجه اش این می شود؛ در دولتی که ادعا داشت ما راه مذاکره بلدیم و می توانیم با دنیا تعامل کنیم، سردار دلهای ما را با اینکه مهمان دولت عراق بود به شهادت برسانند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه ایستادگی و اقتدار در مقابل دشمن و قدرت روحی قوی را از دیگر ویژگی های رئیس جمهور تراز انقلاب برشمرد و این ایستادگی را تنها راه ستاندن حق کشور در مقابل قدرت های زورگوی دنیا دانست.

حجت الاسلام احتشام کاشانی انتخابات جمعه آینده را انتخاب میان دو رویکرد توصیف و تصریح کرد: بنابراین در روز جمعه مردم ما باید بین دو رویکرد؛ رویکردی که در مقابل دشمن ضعف نشان می دهد و دشمن را جری تر می کند در آسیب زدن به ملت و شخصی که در برابر دشمن با مذاکره مشکلی ندارد اما مذاکره را به پشتوانه عملیات وعده صادق می تواند به بهترین وجه با امتیازگیری همراه کند، انتخاب کنند.

وی در ادامه خطاب به کسانی که هنوز برای شرکت در انتخابات تردید دارند گفت: یک عمری شما در زیارت عاشورا به امام حسین علیه السلام خطاب کردید «و عدو لمن عاداکم» هرکس با شما دشمن باشد ما با او دشمن هستیم. یعنی هیچ وقت به نفع دشمن تو کاری نخواهیم کرد. باید کسانی که خود را حسینی می دانند حساب کنند که عدم حضورشان در پای صندوق دشمنان امام حسین را خوشحال می کند یا دوستان امام حسین را. 

استاد حوزه علمیه افزود: باید توجه کنیم که با عدم حضور ما در پای صندوق، دوستان ما خوشحال می شوند یا دشمنان ما؟ وهابیت داعشی و صهیونیسم کودک کش خوشحال می شود یا دوستان امام حسین؟ بهترین شاخص برای اینکه ما علی رغم انتقادهایی که داریم این است که ببینیم دشمن از حضور ما خوشحال می شود یا ناراحت و به کسی رای بدهیم که دشمن از روی کار آمدنش هراس دارد.

ارسال نظرات