۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۷۶۰۸۸۴

گزارشی از بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم قرآنی قم

گزارشی از بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم قرآنی قم
با حضور نفرات برتر دانشکده های علوم قرآنی در بخش دانشجویی، بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشکده علوم قرآنی قم «یادبود مردم مظلوم غزه و شهدای جبهه مقاومت» با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، در سالن جلسات حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.
 
گسترش فرهنگ قرآن و عترت در میان قشر نخبه و دانشگاهی و شناسایی استعداد‌های قرآنی، از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
 
در این مراسم پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری بین المللی قرآن، حجت الاسلام نقیب رئیس دانشکده علوم قرآنی قم، ضمن خوش آمدگویی به کلیه میهمانان و شرکت کنندگان، به بیان گزارشی از برنامه های این دوره از جشنواره پرداخت.
م/بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم آغاز به کار‌ کرد
 
در این جشنواره قرآنی که به همت دانشکده قرآنی قم و با حضور خانواده شهید محسن صداقت از شهدای تجاوز رژیم صهیونسیتی به ساختمان کنسولگری ایران اسلامی در سوریه و آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله برگزار شد، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و حجت‌الاسلام سید محمد نقیت رئیس دانشکده علوم قرآنی قم به سخنرانی پرداختند.
 
در انتخابات پیش رو، مواظب باشیم راه را گم نکنیم

آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) در این مراسم با بیان اینکه خداوند متعال در آیه ۹۸ سوره نحل توصیه فرموده در هنگام قرائت قرآن از شر شیطان رانده شده به خدا پناه ببرید، افزود: قرآن حریمی دارد و این حریم دشمنانِ متجاوزِ در کمین نشسته‌ای دارد که حتی در زمان قرائت قرآن هم از شر آنان در امان نیستیم.

وی در این مراسم که در سالن امام خامنه ای حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به این که قاریان قرآن باید قبل، حین و بعد از قرائت قرآن کریم از شر شیطان به خدا پناه برده و مراقبه مستمر داشته باشد افزود: قرائت قرآن یک فعالیت هدفمند است و آیاتی که در مراسم و محافل قرائت می‌شوند باید متناسب با آن جلسه و مخاطبان باشد تا تأثیرگذاری لازم خود را داشته باشد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه قرائت قرآن باید اولین تأثیر قرآن کریم بر روی قاری قرآن باشد تا در مرحله بعدی در مستمع نیز تأثیرگذار شود تاکید کرد: اگر کسی بهترین قاری قرآن بود، ولی در رفتار عبادی، سیاسی و اجتماعی خود مشکل داشت و عملکرد او مورد پسند و رضایت دشمنان اسلام و قرآن قرار گرفت، باید بداند که به انحراف رفته و در عملکرد خود تجدیدنظر داشته باشد.

 وی با بیان اینکه در جنگ صفین دشمن با قرآن سر نیزه کردن باعث شد اصحاب امیرالمؤمنین(ع)، ایشان را تنها گذارند خاطرنشان کرد: ممکن است کسی قاری قرآن باشد و نهج‌البلاغه را بهتر از بسیاری از ولایت‌مداران بخواند؛ ولی این قرآن و نهج‌البلاغه خواندن برای ضربه‌زدن به اسلام و مسلمین باشد که این نوع نگاه مطلوب اسلام نیست.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه انتخابات نزدیک است و باید مراقب باشیم که راه را گم نکنیم عنوان داشت: شیطان در کمین نشسته است. گاهی با ظاهری آراسته و موجه در مقابل ما قرار می‌گیرد تا امر را بر ما مشتبه کند تا ما مسیر را اشتباه طی نکنیم.

بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم قرآنی قم برگزار شد

حجت‌الاسلام سید محمد نقیت رئیس دانشکده علوم قرآنی قم اظهار داشت: حدود ۷۰۰ نفر از دانشجویان دانشکده در این جشنواره شرکت داشتند.
 
وی افزود: امیدواریم این جشنواره ها سرآغازی برای ورود جدی تر به مسائل قرآنی باشد و باید به قرآن کریم روز به روز اهتمام بیشتری داشته و با قرآن کریم انس پیدا کنیم.
 
رئیس دانشکده علوم قرآنی قم بیان داشت: سفارش معصومان علیهم السلام این است که ما قرآن را به سخن آوریم و کتاب صامت را با انس با آن، رازهایش را به دست آوریم.
 
وی افزود: هرموقع انسان، ظرفیت وجودی خود را بیشتر کند، دستاوردهای بیشتری از قرآن کریم به دست خواهد آورد و آب مورد نیاز خود را از آبشار درحال سرریز تامین کرده و تشنگی خود را از این مسیر برطرف خواهد کرد‌.
 
م/بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم آغاز به کار‌ کرد
همچنین آقای علی اصغر شعاعی دبیر بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشکده علوم قرآنی قم در این مراسم با اشاره به خاطره ای از قرآن کریم، بر لزوم اهتمام بیش از پیش دانشجویان قرآنی به قرآن کریم تاکید کرد و صدای قرآن را دلنشین و بسیار زیبا دانست که روح مومن را جلا می دهد.
 
وی یکی از ویژگی های پیامبر اکرم (ص) را دغدغه مندی ایشان به قرآن کریم عنوان و افزود: یکی از ویژگی های دانشجوی قرآنی، دغدغه مندی است و دانشکده علوم قرآنی بر تقویت این صفت در دانشجویان خود، اهتمام ویژه ای دارد و الحمدالله دانشجویان بسیاری در این زمینه تربیت شده است.
 
شعاعی بیان داشت: جشنواره قرآن و عترت هر ساله با حدود قریب به ۳۰۰۰۰۰ نفر در سراسر کشور برگزار می شود و یکی از ویژگی های این جشنواره این است که مخاطبین مختلف و رشته های گسترده ای دارد و ان شاءالله در آینده در قسمت اساتید نیز برگزار خواهد شد.
 
م/بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم آغاز به کار‌ کرد
در ادامه این جشنواره از خانواده شهید محسن صداقت از شهدای راه قدس در تجاوز رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران اسلامی در سوریه تجلیل شد.
 
همسر شهید محسن صداقت در این مراسم با اشاره به خصوصیات شهید صداقت اظهار داشت: این شهید فردی بود که هیچ کینه ای به دل نمی گرفت‌.
 
وی افزود: شهید صداقت هیچ توقعی از مال و دارایی دنیا نداشت و ما نیز تابه حال این طور زندگی کرده ایم و هنوز هم که هنوز است همان پراید و منزل ۶۰ متری را داریم و در آن گذران زندگی می کنیم.
 
همسر شهید صداقت بیان داشت: شهید صداقت همیشه به شهادت اعتقاد داشت و مدام این بیان را داشت که دوست دارم خون من سبب بیداری و آگاهی مردم باشد و بتوانم با خون خود نیز هدایتگر انسان ها باشم.
ارسال نظرات