۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۷۶۰۸۸۹
آیت‌الله سعیدی:

مراقب باشیم در انتخابات پیش رو، راه را گم نکنیم

مراقب باشیم در انتخابات پیش رو، راه را گم نکنیم
تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این که شیطان رجیم، گاهی با ظاهری آراسته و موجّه در مقابل ما قرار می‌گیرد تا امر را بر ما مشتبه کند تا مسیر خود را اشتباه طی کنیم، تاکید کرد: باید در انتخابات ریاست جمهوری، مراقب باشیم که راه را گم نکنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) در اختتامیه بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت و یادمان مردم مظلوم غزه و شهدای جبهه مقاومت که از سوی دانشکده علوم قرآنی قم و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با تجلیل از خانواده شهید صداقت و برگزیدگان این جشنواره برگزار شد با بیان اینکه خداوند متعال در آیه ۹۸ سوره نحل توصیه فرموده در هنگام قرائت قرآن از شر شیطان رانده شده به خدا پناه ببرید، افزود: قرآن حریمی دارد و این حریم دشمنانِ متجاوزِ در کمین نشسته‌ای دارد که حتی در زمان قرائت قرآن هم از شر آنان در امان نیستیم.

وی در این مراسم که در سالن امام خامنه ای حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به این که قاریان قرآن باید قبل، حین و بعد از قرائت قرآن کریم از شر شیطان به خدا پناه برده و مراقبه مستمر داشته باشد افزود: قرائت قرآن یک فعالیت هدفمند است و آیاتی که در مراسم و محافل قرائت می‌شوند باید متناسب با آن جلسه و مخاطبان باشد تا تأثیرگذاری لازم خود را داشته باشد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه قرائت قرآن باید اولین تأثیر قرآن کریم بر روی قاری قرآن باشد تا در مرحله بعدی در مستمع نیز تأثیرگذار شود تاکید کرد: اگر کسی بهترین قاری قرآن بود، ولی در رفتار عبادی، سیاسی و اجتماعی خود مشکل داشت و عملکرد او مورد پسند و رضایت دشمنان اسلام و قرآن قرار گرفت، باید بداند که به انحراف رفته و در عملکرد خود تجدیدنظر داشته باشد.

وی با بیان اینکه در جنگ صفین دشمن با قرآن سر نیزه کردن باعث شد اصحاب امیرالمؤمنین(ع)، ایشان را تنها گذارند خاطرنشان کرد: ممکن است کسی قاری قرآن باشد و نهج‌البلاغه را بهتر از بسیاری از ولایت‌مداران بخواند؛ ولی این قرآن و نهج‌البلاغه خواندن برای ضربه‌زدن به اسلام و مسلمین باشد که این نوع نگاه مطلوب اسلام نیست.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه انتخابات نزدیک است و باید مراقب باشیم که راه را گم نکنیم عنوان داشت: شیطان در کمین نشسته است. گاهی با ظاهری آراسته و موجه در مقابل ما قرار می‌گیرد تا امر را بر ما مشتبه کند تا ما مسیر را اشتباه طی نکنیم.

ارسال نظرات