۰۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۷۶۱۰۰
استاد حوزه و دانشگاه:

وظیفه مبلغان در خنثی‌سازی تفرقه افکنی دشمنان سنگین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ‌ایجاد فرقه‌های مختلف و عرفان‌های جدید از سوی دشمنان گفت: مبلغان دینی باید به صورت جدی‌ جلوی تفرقه افکنی‌های دشمنان اسلام را بگیرند.
مبلغان ديني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام حسن توحیدی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز  در نشست تخصصی جریان شناسی، فرقه شناسی و پاسخ به شبهات دینی در گرگان، با بیان این که دشمنان اسلام با ایجاد فرقه های جدید و اختلاف داخلی در بین مسلمانان به دنبال تحقق اهدف خود هستند، گفت: همراه با گسترش اسلام و اسلام گرایی درجهان، جریان ها ی فکری مختلفی به شدت فعال شده است و برای جلوگیری از موج گسترش اسلام دشمنان فعالیت های بسیاری علیه این دین مبین انجام می دهند.

وی با اشاره به این که سیاست مداران آمریکا اسلام را مزاحم منافع پلیدشان می دانند، زیرا دین اسلام مدافع مظلوم و مخالف ظالم است، افزود: انسان باید روح حق پذیری داشته باشد تا بتواند سخن درست را تشخیص دهد در غیر این صورت انسان مسلمان نمی تواند قبول کند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مربی باید بتواند با استدلال و روحیه حق‌پذیری به همه آگاهی ببخشد و زمینه آگاهی و پذیرش را برای مخاطب فراهم کند.

وی اسلام را مانع تسلط دشمنان دانست و با بیان این که از لحاظ اجتماعی و سیاسی نباید کفار بر امت های اسلامی مسلط شوند، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرقه های ایجاد شده به دنبال تحریک ملل اسلامی هستند و علیه مسلمانان تلاش می کنند و می خواهند با ایجاد تفرقه و درگیری داخلی بر مسلمانان پیدا کرده و جلوی پیشرفت اسلام را بگیرند.

حجت الاسلام توحیدی در پایان اضافه کرد: دشمنان با ایجاد فرقه‌های مختلف و عرفان‌های جدید در تلاشند افراد را جذب خود کنند و به مسائل سیاسی فقهی دینی دامن بزنند که در این خصوص نقش مبلغان دینی بسیار مهم‌ و تأثیر گذار است؛ بنابر این باید به صورت جدی وارد این عرصه شد تا جلوی تفرقه افکنی های دشمنان اسلام را گرفت. /950/پ202/س
ارسال نظرات