۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۷۶۱۱۳۷
آیت الله حسینی قزوینی:

رئیس جمهور منتخب از مذهب مردم صیانت کند

رئیس جمهور منتخب از مذهب مردم صیانت کند
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از وظایف رئیس جمهور صیانت از مذهب رسمی کشور است، زیر سؤال بردن اعتقادات را خطایی بزرگ از جانب رؤسای جمهور دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی قزوینی ظهر امروز پس از شرکت در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در ساختمان جامعه مدرسین در جمع خبرنگاران گفت: طبق قانون اساسی رئیس جمهور باید از مذهب رسمی کشور پاسداری کرده و مبادا که مسلمات مذهب را زیر سؤال ببرد.

وی با اشاره به برخی اظهار نظرات سیاسیون سابق بیان داشت: زیر سؤال بردن اصیل ترین مقدسات دینی امری خطا است؛ گذشته شاهد بودیم سید الشهدا و سرور آزادگان را که برای ما اسوه است را به عنوان فردی معرفی کردند که وارثان کشته‌شدگان بدر از او انتقام گرفتند. تقلیل یک قیام آزادی خواهانه به جنگ قبیله ای زیرسؤال بردن مقدسات است.

آیت الله حسینی قزوینی ادامه داد: افرادی در ردای ریاست جمهوری اعلام کردند که قرآن مال امروز نیست و یا در کمال وقاحت اعلام کردند پیامبر و امام معصوم و حتی خدا قابل نقد است.

وی در پایان با اشاره به متن سوگندنامه رئیس جمهور در حفاظت از مذهب رسمی، دین و مقدسات دینی مردم ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور آینده به سوگندش پایبند باشد.

ارسال نظرات