۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۶۱۱۷۸

مسئول حوزه ریاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی شد

مسئول حوزه ریاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی شد
محمدمهدی نجفی طی حکمی از سوی ریاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به عنوان رییس جدید حوزه ریاست معرفی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در جلسه ۱۲۹۷شورای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روز شنبه مورخ ۱۶ تیرماه جاری، محمدمهدی نجفی طی حکمی از سوی ریاست پژوهشگاه به عنوان رییس جدید حوزه ریاست معرفی شد.

محمد مهدی نجفی دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی استراتژیک و نگارنده مقالاتی در حوزه مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی است. وی پیش از این رییس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بود.

نجفی سردبیری فصلنامه جوان وابسته به کانون های فرهنگی هنری مساجد، مدیر مسئول پایگاه فرهنگی آموزشی جوان آنلاین، مدیر مسئول گاهنامه فرهنگ مسجد تحت نظارت ستاد رسیدگی به امور مساجد کشور و مدیر عاملی کانون فرهنگی هنری شهید آوینی را در کارنامه کاری خود دارد.

عضویت در کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران در قالب گروه تواشیح و همخوانی بین المللی میعاد و سفرهای تبلیغی به کشورهای عربستان سعودی، مالزی، پاکستان، روسیه، سنگال، تایلند و آفریقای جنوبی از جمله فعالیت های فرهنگی قرآنی وی بشمار می رود.

از دیگر سوابق کاری محمدمهدی نجفی میتوان به اجرای برنامه های کارشناس محور در رادیو معارف، اجرای محافل فرهنگی قرآنی در اعتاب مقدس از جمله آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و اجرای همایش های علمی تخصصی حوزوی و دانشگاهی و اجرای بیش از ۱۰۰۰ برنامه فرهنگی قرآنی در سراسر کشور اشاره کرد.

عمده‌ی وظایف رئیس حوزه ریاست عبارت‌است از:

  1. تهیه و تنظیم برنامه‌های سالانه و دوره‌ای حوزه، در چارچوب اسناد فرادستی پژوهشگاه، و پیگیری تحقق آن‌ها پس از تصویب در مراجع ذی صلاح.
  2. اداره‌ی شورای رسانش پژوهشگاه، ابلاغ و پیگیری مصوبات آن، و نظارت بر واحدهای رسانشی مؤسسات وابسته، و راهبری جریان معرفی رسالت، اهداف، برنامه‌ها، فعالیت‌ها و فرآورده‌های پژوهشگاه، و انعکاس مناسب و مستمر رویدادها و اخبار، با استفاده از ابزارهای روزآمد و شیوه‌های مؤثر.
  3. برقراری ارتباط و تعامل فعال و هدفمند با رسانه‌های معتبر و صاحب نفوذ در جهت رصد و مدیریت تصویر پژوهشگاه در اذهان عمومی و مخاطبات هدف و فضای اطلاع‌رسانی داخل و خارج از کشور.
  4. تدبیر پیوسته برای ارتباط‌گیری با مسئولان مؤثر نظام مقدس جمهوری اسلامی و مخاطبان هدف، برای معرفی پژوهشگاه و دستاوردهای آن؛ و بسترسازی برای شکل‌گیری جریان مستمر دید و بازدیدهای فرهنگی بین پژوهشگاه و مراکز متناظر، حضور اساتید حوزه و دانشگاه و نخبگان علمی اجتماعی و فرهنگی در پژوهشگاه و مؤسسات وابسته و تابعه، با همکاری بخش‌های ذی‌ربط، و مدیریت اهداء هدفمند و مؤثر آثار و محصولات.
  5. اهتمام بر فضاسازی جهادی محیطی و تقویت روحیه انقلابی، نشاط کاری و هویت جمعی در مجموعه‌ی اعضا و کارکنان پژوهشگاه و مؤسسات وابسته و تابعه، و طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، فکری، بصیرتی و معرفتی برای ارتقاء و انسجام همکاران.
  6. تمهید ارتباط‌ فعال با مدیران، اعضای هیأت علمی، و همکاران علمی‌اجرایی و مؤسسات وابسته و تابعه، در جهت روزآمدسازی مطالبات و توقعات دوسویه و جمع‌آوری و پیگیری نظرات و پیشنهادهای سازنده؛ و ارائه‌ی حاصل آن به ریاست.
  7. تلاش برای ایجاد ارتباط صمیمی و هماهنگی اثربخش بین ریاست مجموعه و مدیران و همکاران علمی و اجرایی و تسهیل ارتباطات درون‌سازمانی و بیرون‌سازمانی ریاست.
  8. برنامه‌ریزی و مدیریت امور دفتری و تهیه پیش‌نویس مکاتبات، ابلاغ بخشنامه‌ها، ضوابط و پی‌نوشت‌ها و دستورهای شفاهی ریاست و پیگیری تحقق آن، تهیه و ارائه‌ی گزارش نتایج به ایشان.
  9. تنظیم گزارش ویژه در موارد ارجاعی از سوی رییس و بازرسی عملکرد بخش‌های سازمانی و رفتار مدیران و همکاران پژوهشگاه و مؤسسات وابسته و تابعه و ارائه‌ی نتایج به ریاست.
  10. برنامه‌ریزی عمومی زمان و برنامه‌ی جلسات، ملاقات‌ها، بازدیدها، سخنرانی‌های ریاست و رویدادهای مربوط با لحاظ شؤون و مصالح، و نظارت بر فعالیتها و عملکرد دفتر ویژه رییس.
  11. نظارت بر عملکرد مسؤول برنامه‌های علمی ریاست و پیگیری امور اداری دستیاران و همکاران ایشان.
  12. پاسخگویی به مراجعات، و رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و انتقادات واصله از سوی افراد حقیقی و حقوقی یا ارجاع آن به مراجع ذی‌صلاح.
  13. اداره‌ی امور دبیرخانه‌ای هیات امنا و مجمع عمومی پژوهشگاه.
  14. جمع‌آوری، تنقیح و نگهداری اسناد و مدارک مهم و مرتبط با پژوهشگاه در قالب مرکز اسناد؛ و اخذ، ثبت و نشر تاریخ شفاهی پژوهشگاه.
  15. تنظیم گزارش فصلانه‌ی فعالیت و عملکرد سالانه‌ی حوزه­ی ریاست و ارائه به رییس پژوهشگاه.
ارسال نظرات