۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۷۶۱۲۰۹

هدفونی که هوای مترو را پاک می‌کند

هدفونی که هوای مترو را پاک می‌کند
یک دستگاه تصفیه هوا که به شکل هدفون است با ذرات آلودگی در قطارهای زیرزمینی مقابله می‌کند.
کیفیت هوا در قطارهای زیرزمینی آنچنان خوب نیست، اکنون دستگاه Aerate به کاربران کمک می‌کند تا سفرهایی با آلودگی کمتر داشته‌ باشند.
میا پترسون کاکس از دانشگاه لافبورو محصولی به نام Aerate توسعه داده، این دستگاه تصفیه هوای پوشیدنی به طور خاص برای مسافران قطار زیرزمینی طراحی شده است.این دستگاه ذرات مضر موجود در محیط را فیلتر کرده تا حباب تمیزی از هوای قابل تنفس در اطراف صورت کاربر ایجاد کند.
کیفیت هوا در قطارهای زیرزمینی می‌تواند خطری پنهان برای سلامتی باشد. ذرات ریز کوچک با اندازه کمتر از 2.5 میکرومتر، حدود 30 برابر کوچکتر از قطر موی انسان، عامل اصلی بیماری‌ است.این ذرات می توانند به عمق ریه ها نفوذ کرده و حتی وارد جریان خون شوند و به طور بالقوه منجر به مشکلات تنفسی و قلبی عروقی شوند. منبع اصلی این آلودگی در محیط‌های زیرزمینی سایش ناشی از چرخ‌ها، ریل‌ها و ترمزها است که گرد و غبار غنی از آهن تولید می‌کند.تهویه ضعیف مشکل را تشدید می‌کند و مسافران را در معرض سطوح ناسالم ذرات قرار می دهد.
این دستگاه یک تصفیه کننده هوا پوشیدنی است که برای ایجاد حباب تمیزی از هوای قابل تنفس در اطراف صورت کاربر طراحی شده است. مجهز به دو فن و فیلترهای پلی پروپیلن، ذرات کوچک به اندازه 2.5 میکرومتر را جذب می کند.سپس فن ها هوای تصفیه شده را با سرعت 5500 چرخش در دقیقه به حرکت در می آورند و یک سپر پیوسته در برابر ذرات مضر تشکیل می دهند. این ابزار با فیلتر کردن مداوم ذرات آهن و سایر آلاینده‌ها به محیطی سالم‌تر برای همه مسافران کمک می‌کند.
منبع: فارس
برچسب ها: هوای پاک مترو پاک
ارسال نظرات