۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۷۶۱۲۷۹
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در گفت‌وگو با رسا:

رئیس جمهور باید رویکردی فعالانه در مواجهه با فشارهای خارجی داشته باشد

رئیس جمهور باید رویکردی فعالانه در مواجهه با فشارهای خارجی داشته باشد
نماینده مجلس خبرگان رهبری برگزاری چهار انتخابات در مدت زمان نزدیک به چهار ماه و حضور نیمی از مردم واجد شرایط را یکی از برجسته ترین جلوه های مردم سالاری دینی در جهان دانست و بر لزوم اتخاذ رویکردی فعالانه توسط رئیس جمهور منتخب در مواجهه با فشارهای خارجی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم ابراز داشت: انقلاب اسلامی مبنایش درس گرفتن از دین مقدس اسلام و امام حسین(علیه السلام) است و ملت شریف ایران نشان داده می خواهد ادامه دهنده راه پیامبر باشد که در امام حسین تجلی پیدا کرده است.

وی افزود: اگر بخواهیم راه امام حسین ادامه پیدا کند باید همراهی مردم را داشته باشیم. همراهی مردم باعث می شود قدرت و اقتدار کشور در سطح داخلی و بین الملل بالا رود.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز توانایی نظام اسلامی در برگزاری چهار انتخابات در حدود 4 ماه، شرکت سلایق مختلف و مشارکت تقربیا نیمی از واجدین شرایط را  پدیده ای تحسین برانگیز در سطح جهان دانست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری حضور مردم در انتخابات علی رغم سیاه نمایی دشمن و درخواست تحریم انتخابات را نشان د هنده بلوغ سیاسی و اجتماعی مردم عنوان کرد.

وی افزود: این حضور پرمعنای مردم در پای صندوق رأی پیروزی مردم را نشان می دهد و نظام مردم سالاری دینی را در جهان معرفی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز بر لزوم بررسی علمی و تحلیل انتخابات اخیر تأکید کرد و گفت: جامعه شناسان و حوزه های علمیه باید تحلیل کنند که این انتخابات چه روندی را طی کرد، چرا به اینجا ختم شد و باید دید این اتفاقاتی که در میانه و پایان انتخابات افتاد چه تأثیری در جریان کلان انقلاب د ارد. این بررسی ها قطعا در رشد آگاهی اجتماعی و سیاسی مردم مفید خواهد بود.

 نماینده مجلس خبرگان رهبری پیرامون وظیفه رقبای رئیس جمهور منتخب و طرفدارانشان اظهار داشت: با اینکه تفاوت دیدگاه نامزدها با یکدیگر زیاد بود اما باید به رأی اکثریت احترام گذاشت و همه باید به دولت جدید کمک کنند.

وی همچنین در خصوص ارزیابی رئیس جمهور منتخب و رویکردی که باید داشته باشد تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب باید مشخص کند می خواهد منفعل باشد یا فعال. به این معنا که انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور یکسری اهداف و مبانی دارد و در مقابل دشمنان در حال اعمال فشار هستند تا اهداف خود و مبانی خود را در کشور اجرا کنند؛ آیا قرار است ما تسلیم قواعد بین الملل شویم یا قرار است اراده خودمان را به دشمن تحمیل کنیم؟

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز افزود: رئیس جمهور منتخب نباید منفعل باشد. به عنوان مثال در داخل کشور اگر دشمن اراده کرده که بی حجابی ترویج پیدا کند نباید دست روی دست گذاشت یا در سطح بین الملل نیز اگر با تحریم راه را بر ما می بندند، نباید منفعلانه معطل مذاکرات بمانیم، بلکه باید فعالانه به موازات مذاکرات تحریم ها را خنثی کنیم. ما باید قواعد خودمان را اجرا کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری  ادامه داد: ما انقلاب کردیم که اسلام را در داخل و عرصه بین الملل اجرا کنیم نه اینکه تسلیم اراده دیگران شویم و اگر این بود این همه شهید تقدیم اسلام نمی کردیم و این موضوع باید توسط مردم و نخبگان مطالبه شود.

وی در پایان گفت: همه باید به موفقیت رئیس جمهور کمک کنند. رئیس جمهور هم همانطور که خودش در برنامه های انتخاباتی اش می گفت، باید از همه نیروهای جامعه برای پیشرفت کشور به جای استفاده از یک جناح استفاده کند. علاوه بر این رئیس جمهور باید توجه کند همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اطرافیان و همکارانش نباید از افرادی باشند که ذره ای تردید نسبت به مبانی انقلاب دارند.

ارسال نظرات