۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۶۱۲۹۶
فتحعلی خانی تاکید کرد؛

لزوم توجه بیشتر به جهاد تبیین و مقابله با القائات نادرست دشمنان در تاثیرگذاری بر افکار عمومی

لزوم توجه بیشتر به جهاد تبیین و مقابله با القائات نادرست دشمنان در تاثیرگذاری بر افکار عمومی
استاد فلسفه گفت: متاثر شدن افکار عمومی از برخی القائات از سوی رسانه ها و بلندگوهای دشمنان در داخل و خارج از کشور، یکی از عوامل بسیار موثر در افزایش یا کاهش مشارکت مردم در انتخابات است.
محمد فتحعلی خانی استاد فلسفه در گفت وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به علل کمرنگ شدن شرکت مردم در برخی از دوره های انتخابات اظهار داشت: به نظر من - فارق از این که این دیدگاه درست است یا خیر، در برخی از مواقع، بی اعتمادی برخی از مردم به انتخابات به عنوان روشی برای بهبود امور مردم سبب می شود تا در برخی از دوره ها، میزان مشارکت در انتخابات کاهش داشته باشد.
 
وی بابیان این که باید دید که این بی اعتمادی چرا پدید آمده است افزود: این مسئله می تواند از عوامل مختلفی متاثر شده باشد که یکی از آن عوامل، متاثر شدن افکار عمومی از برخی القائات از سوی رسانه ها و بلندگوهای دشمنان در داخل و خارج از کشور است.
 
استاد فلسفه بیان داشت: عدم ساماندهی وضعیت اقتصادی عموم مردم از سوی دولت های مختلف سبب شده تا برخی از مردم این گونه بپندارند که حضور و انتخاب آنان، تاثیر چندانی در بهبود مشکلات ندارد و برای آنان این گونه القا می شود که انتخابات و مشارکت های آنان تاثیری در بهبود وضعیت آنان نداشته و ندارد؛ درحالی که این دیدگاه، دیدگاه درستی نیست .
 
فتحعلی خانی با اشاره به وضعیت نابسامان و مشکلات فرهنگی در جامعه و عدم بهبود وضعیت فرهنگی در کشور از سوی برخی دولت ها خاطرنشان کرد: در موضوع فرهنگی نیز در نقش آفرینی مردم در انتخابات و بالارفتن میزان مشارکت موثر است و وقتی مردم، نقش آفرینی دولت ها در مقوله فرهنگ و بهبود آن را مشاهده نکنند سبب تشدید بی اعتمادی آنان از دولت ها خواهد شد.
 
وی افزود: اگر با به کار گیری جهاد تبیین، مسئله انتخابات و تاثیر آراء مردم در انتخاب فرد مورد دلخواه و نیز سهم خطاهای مردم در انتخاب های نادرست را به خوبی بر افکار عمومی تشریح و تبیین کنیم، می توانیم تا حدودی با وضعیت بی اعتمادی در این حوزه ها مقابله کنیم.
ارسال نظرات