۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۷۶۱۳۰

مجموعه دو جلدی در پرتو وحی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب در پرتو وحی دربردارنده درس‌ها و مقالاتی از آیت الله موسوی اردبیلی از سوی انتشارات دانشگاه مفید قم به چاپ رسید.
در پرتو وحي

حجت الاسلام سید عباس موسویان، مولف کتاب در پرتو وحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان اینکه مجموعه دو جلدی در پرتو وحی برگرفته از درس ها و مقالات آیت الله موسوی اردبیلی از سوی انتشارات دانشگاه مفید به چاپ رسیده است، گفت: در این کتاب مجموعه ای از مقالات آیت الله اردبیلی در سال های قبل از انقلاب در نشریه مکتب اسلام و مقالات این مدرس خارج فقه در سال‌های پیش در نشریه نامه مفید، افزون بر بحث های تفسیری که در ماه رمضان بیان کرده جمع آوری شده است.

حجت الاسلام موسویان با بیان اینکه آیت الله اردبیلی بر تفسیر ترتیبی در قرآن تاکید دارند از این رو بحث تفسیری خود را از سوره علق شروع کرده است، گفت: این نکته بیانگر آن است که اگر کسی بخواهد قرآن را خوب بفهمد باید در فضای سیر نزول قرآن قرار بگیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید با بیان اینکه یکی از مشخصه های تفسیر آیت الله اردبیلی، پرداختن موضوعی به مسایل است، افزود: از موضوعاتی که به آن پرداخنه شده می توان به مسائلی مانند خلقت انسان، خانواده و جایگاه زن در قرآن اشاره کرد.

حجت الاسلام موسویان با بیان اینکه نظر آیت الله اردبیلی این است که قرآن کتاب علمی نیست بلکه کتاب هدایت است، افزود: وی در تفسیر خود هدایت انسان را در شش بعد مانند جهان و هستی، خداوند، طبیعت، و ... بررسی و جایگاه انسان را با پدیده های اطراف خود روشن کرده است.

مولف کتاب در پرتو وحی با بیان اینکه، گردآوری، نظم و ترتیب مباحث از سوی وی انجام شده است، گفت: جلد اول کتاب در پرتو وحی در سه بخش تاریخ قرآن،علوم قرآن و معارف قرآن و جلد دوم به تفسیر اختصاص دارد. /909/ت302/ع


ارسال نظرات