۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۷۶۱۴۳۴
نماینده دفتر تبلیغات اسلامی در کرمانشاه:

واقعه کربلا، نهضتی برای احیای دوباره ایمان بود

واقعه کربلا، نهضتی برای احیای دوباره ایمان بود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام مؤمنی گفت: رویداد کربلا یک حادثه نبود، بلکه نهضت جاری است و احیای عقیده و فکر می باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام کریم مومنی در نشستی با جمعی از اساتید حوزوی کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: احیای محرم، احیای معروف‌ها و مبارزه با تمام منکرات کلان است و طبق روایات اسلامی و اهل بیت(ع)، درس محرم به ما آموخته بزرگترین معروف امامت است و بزرگترین منکر مخالف امامت و اهل بیت(ع) است.
 
نماینده دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: امام‌حسین(ع) در پیام‌هایش فرمودند من بخاطر امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم و این امر به معروف و نهی از منکر ابعاد وسیعی دارد که به آن باید پرداخته شود.
 
این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: بزرگترین منکرات، ظلم‌های بزرگی است که در دنیا اتفاق می‌افتد و در طول تاریخ جبهه طاغوت در مقابله جبهه حق ایستادند و تمام شرور عالم بزرگترین منکرات عالم را رقم می‌زنند.
 
حجت الاسلام‌ مومنی گفت: احیای فرهنگ عاشورایی امام حسین(ع)، یعنی مبارزه با تمام بدی‌ها در جامعه و نهادینه کردن آن در جامعه و بزرگترین معروف‌ها و خوبی‌ها در دنیا رواج دادن است.
 
نماینده دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم معروف‌ها را همان تمدن سازی به سمت ظهور ولیعصر (عج) دانست و گفت: احیای مراسمات سیدالشهدا احیای تمام خوبی‌هاست این فرهنگ و گفتمان امام‌حسین(ع) در محرم است که باید در جامعه فرهنگ ایثار، شهامت، جوانمردی را رواج دهد.
 
حجت الاسلام مومنی یادآور شد: غیر از فرهنگ امام‌حسین(ع) که فرهنگ معروف است، هیچ معروفی با این منکر کلان مبارزه‌ای ندارد، در فلسطین با ناجوانمردی هزاران کودک و زن کشته می‌شوند، تنها کسانی که فرهنگ امام حسین (ع) را با روحیه جوانمردی زنده نگه داشتند، در مقابله آنان ایستادند.
 
نماینده دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه رویداد کربلا یک حادثه نبود، بلکه نهضت جاری است و احیای عقیده و فکر می باشد،گفت: فرهنگ امام حسین(ع) همان فرهنگ‌ پیغمبر(ص) است که ایثار و مردانگی و شهامت و ادب و نظم و فکر و عقیده درست در این فرهنگ است که به احیای این امور می‌پردازند و کسانی که در این مراسمات شرکت می‌کنند جامعه را در مقابل تَوهش و جهالت واکسینه می‌کنند.
 
نماینده دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: در این فرهنگ امام‌حسین و امیرالمؤمنین آموزش می‌دهد که نه به کسی ظالم کنید و نه اجازه دهید به خودتان و دیگران ظلم کنند، و با عزت زندگی کنید.
 
حجت الاسلام مومنی در پایان گفت: کسی که ظلم می‌کند و کسی که یاور ظالم است و کسی که ظلم را شنیده و راضی باشد شریک هستند، بنابراین این موضوع باید نصب العین در جامعه باشد که برگرفته از فرهنگ امام حسین (ع) است./1400/
ارسال نظرات