۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۷۶۱۵۴

رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان با آیت الله شبستری دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ اکتای اسداف رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان، در سفر به تبریز با آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار و گفت و گو کرد.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت ‌الله محسن مجتهد‌شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر روز گذشته در این دیدار که با حضور جمعی از مسؤولان عالی رتبه استان آذربایجان شرقی همراه بود، اظهار داشت: مردم این استان با جمهوری آذربایجان اشتراکات فرهنگی و مذهبی فراوانی دارند که بایستی شناسایی و تقویت شوند.

وی با تاکید بر اینکه نزدیک به 90 درصد مردم جمهوری آذربایجان شیعه هستند، گفت: با این وجود نباید تفرقه افکنی دشمنان خللی در روابط حسنه ایران و جمهوری آذربایجان به وجود آورد.

امام جمعه تبریز با تشریح اشتراکات مذهبی مردم ایران و آذربایجان تصریح کرد: با اینکه مردم جمهوری آذربایجان بسیار دوستدار اهل بیت و معارف شیعی هستند، برخی اقدامات نابجا از سوی دولتمردان این کشور باعث می شود احساسات مذهبی مردم ایران و آذربایجان جریحه دار شود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر اینکه جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و یکدلی است، خطاب به رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان گفت: از جنابعالی به عنوان رییس مجلس این کشور می‌خواهیم که اهرمی در تصویب قوانین داشته باشید که مانع از تصویب قوانین خلاف اسلام شود.

آیت الله شبستری با بیان اینکه مجلس آذربایجان می تواند از قوانین دینی ایران الگوبرداری کند، افزود: نباید مجلس کشور اسلامی آذربایجان اجازه دهد تا عده ای لائیک قوانین غربی را در این کشور پیاده کنند.

وی در پایان تصریح کرد: پس از فروپاشی شوروی و استقلال جمهوری آذربایجان برخی امامزاده ‌ها و مساجد این کشور بازسازی شده‌ که قابل تحسین و توجه است./935/پ202/ف.

ارسال نظرات