۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۷۶۱۶۴۶
با حضور فرزند شهید رئیسی؛

آیین اختتامیه «سلسله نشست های ملت ابراهیم» برگزار شد

آیین اختتامیه «سلسله نشست های ملت ابراهیم» برگزار شد
آیین اختتامیه سلسله نشست های ملت ابراهیم با حضور آیات اراکی، رجبی، میرباقری و بانو مجتهده گل گیری و همچنین حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه سلسله نشست های «ملت ابراهیم» پیش از ظهر امروز با حضور علما، اساتید علوم اجتماعی دانشگاه و خانواده آیت الله رئیسی برگزار شد.

در این آیین آیت الله اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری به مباحث قرآنی و کلامی «ملت ابراهیم» اشاره کرد و تمدن مهدوی را در امتداد ملت ابراهیم دانست.

آیت الله میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم نیز بر ضرورت روایت دولت شهید رئیسی از طریق طرح کلان روایت ها و سرعت در آغاز نهضت روایت تأکید کرد. 

وی همچنین با اشاره به فرمایشات امام خمینی دو گانه توسعه و مقاومت را بی اساس دانست و آیت الله رئیسی را در باطل کردن این دوگانه موفق معرفی کرد.

استاد حوزه علمیه همچنین تدبیر شهید رئیسی در بهره‌مندی اقتصادی از مقاومت را موفق ارزیابی کرد و آن را سبب بطلان تئوری های دوگانه مقاومت و توسعه دانست.

در ادامه این نشست نیز بانو مجتهده گل گیری خطاب به همسر و فرزند شهید رئیسی همراهی با آن بزرگمرد را به ایشان تبریک گفت.

فرزند آیت الله رئیسی با اشاره به قوت فقهی شهید رئیسی، مدیریت وی در آستان قدس، قوه قضائیه و دولت را یک مدیریت فقهی ارزیابی کرد و از حوزه علمیه خواست که فقه حکومتی را بیش از پیش جدی بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا که پایه گذار سلسله نشست های ملت ابراهیم بود در پایان به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه شهادت شهید بهشتی انقلاب را در مرزهای ایران تضمین کرد، شهادت شهید سلیمانی را تضمین کننده انقلاب در خارج از مرزها دانست.

وی شهادت شهید رئیسی را سبب جلب توجهات جهانی به سوی ایران در شرایط متشنج منطقه دانست.

در پایان کتاب ملت ابراهیم که حاصل 10 نشست علمی و 60 یادداشت و جستار علمی است رونمایی شد.

گفتنی است در این نشست آیت الله رجبی رئیس مؤسسه امام خمینی نیز حضور داشت.

ارسال نظرات