۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۷۶۱۷۰۹

بلیت قطار تهران، کربلا گران شد

بلیت قطار تهران، کربلا گران شد
پس از افزایش ۲ برابری قیمت بلیت پرواز عتبات هم‌زمان با محرم، بلیت قطار تهران ـ کربلا هم با نرخ جدید تا ۲۰ مرداد عرضه شده است.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، عرضه بلیت قطار تهران ـ کربلا برای مرداد از امروز ۲۴ تیر آغاز شد، با توجه به محدودیت‌ها، این قطار فقط روزهای شنبه از تهران به سوی کربلا حرکت می‌کند. مدیر دفتر زیارتی محمد امینی می‌گوید که «بلیت‌ها فقط تا ۲۰ مرداد مصادف پنجم صفر (۱۵ روز قبل از اربعین) عرضه شده است.».
سال گذشته برای نخستین‌بار قطار تهران ـ کربلا با قیمت یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان راه‌اندازی شد. البته نه تنها ماه‌های نخست بلکه امسال نیز بلیت‌ها با تخفیف حدود ۲۰ درصدی به حدود یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در اختیار زائران قرار گرفت.
 
با توجه به اینکه متقاضیان سفر عتبات در ماه محرم و صفر افزایش می‌یابد، بلیت قطار کربلا از یک میلیون و ۳۰۰ تا حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عرضه شده است. یعنی حداقل ۳۰ درصد گران‌تر از ماه‌های گذشته! البته در این ایام بلیت پرواز عتبات هم با رشد ۲ برابری به حدود ۱۰ میلیون تومان رسیده است!
 
زائران با قطار تهران _کربلا حدود ۲۷ ساعت در مسیر هستند. این در حالی است که این مسیر با اتوبوس حدود ۱۲ ساعت است. یعنی حداقل ۱۵ ساعت کمتر! علاوه بر این زائرانی با اتوبوس راهی کربلا می‌شوند، فقط در مرز مجبور به پیاده شدن هستند. اما در سفر با قطار زائران باید مسیری را نیز از شلمچه تا بصره با اتوبوس طی کنند.
 
مدیر دفتر زیارتی محمد کوهکن می‌گوید که «قطار یکی از امن‌ترین وسایل حمل و نقل است که راه‌اندازی قطار کربلا زیارت را برای همه افراد تسهیل کرده است.» در مقابل علی مهدوی مدیر کاروان عتبات می‌گوید که «اگر هزینه کم نباشد، طولانی بودن مسیر در گرمای هوا، تمایل به استفاده از قطار را کم می‌کند.»
 
کارشناسان معتقدند که «با توجه به افزایش قیمت بلیت قطارها در تابستان، باید مسؤولان قطار کربلا را از سایر سفرها مستثنا کرده و بلیت‌ها شامل افزایش قیمت نشود.» علاوه بر این، بلیت قطار کربلا نباید بر اساس عرضه و تقاضا قیمت‌گذاری شود.
برچسب ها: قطار کربلا محرم
ارسال نظرات