۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۷۶۱۸۷۴
مدیر مرکز افق حرم‌احمدابن اسحاق در سرپل ذهاب مطرح کرد؛

نقش کلیدی حضرت زینب در استمرار مکتب عاشورا

نقش کلیدی حضرت زینب در استمرار مکتب عاشورا
کرمانشاه ـ حجت الاسلام عسکری گفت: تاریخ به گواه نشان می دهد که حضرت زینب(س) در استمرار مکتب عاشورا چه نقش مهمی داشته و لذا این نقش نسل به نسل باید از آن درس عبرت گرفت و اسلام و راه حسین(ع) را زنده نگه داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اجتماع «بانوان فاطمی رهروان زینبی» با حضور جمعی از بانوان بسیجی در حرم احمدابن اسحاق(ره) شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد.
 
حجت الاسلام مصطفی عسکری در این مراسم در سخنانی ضمن تسلیت ایام محرم‌ و سوگواری حضرت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش، هدف از برگزاری این اجتماع، آشنایی بانوان با مؤلفه‌های زندگی حسینی و تبیین نقش حضرت زینب(س) در آشکار ساختن ظلم و ستم یزیدیان عنوان کرد.
 
مدیر مرکز افق حرم‌احمدابن اسحاق(ره) در شهرستان سرپل ذهاب افزود: بانوان الگوی زندگی خود را در ابعاد مختلف می توانند از اهل بیت(ع) بگیرند و سرلوحه کار خود قرار دهند تا سعادتمند شوند.
 
وی تاکید کرد: تاریخ به گواه نشان می دهد که حضرت زینب(س) در استمرار مکتب عاشورا چه نقش مهمی داشته و لذا این نقش نسل به نسل باید از آن درس عبرت گرفت و اسلام و راه حسین(ع) را زنده نگه داشت.
 
حجت الاسلام عسکری گفت: شهدا از صدر اسلام تاکنون از مکتب امام‌حسین(ع) درس گرفته اند و با اخلاص و روحیه جهادی برای دفاع از تمامیت ارضی و ناموس جامعه جان خود را فدا کردند.
 
وی اظهار داشت: امروزه جامعه بیش از گذشته به بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در خصوص تاریخ اسلام نیاز دارد که بلکه آسیب های اجتماعی به حداقل برسد و جلودار این افکار شیطانی گردیم.
 
مدیر مرکز افق حرم‌احمدابن اسحاق(ره) در شهرستان سرپل ذهاب تاکید کرد: وظیفه ما نیز به عنوان رهروان حضرت زینب(س) پیروی از نائب بر حق امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری است.
 
وی در پایان سخنان خود بیان داشت: صبر، شکیبایی، عفاف وحفظ ارزش‌های اسلامی از جمله الگوهای هستند که باید مورد توجه دختران و بانوانی که امروز در فضای مجازی رها شده هستند، قرار گیرد./1400/
ارسال نظرات