۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۷۶۱۹۵۰

همایش مولفه های توانمندسازی نسل جدید آموزش و پرورش در عصر دیجیتال برگزار شد

همایش مولفه های توانمندسازی نسل جدید آموزش و پرورش در عصر دیجیتال برگزار شد
نخستین همایش "مولفه‌های توانمندسازی نسل جدید آموزش و پرورش در عصر دیجیتال" از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان قم و جامعةالمصطفی العالمیه در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نخستین همایش "مولفه‌های توانمندسازی نسل جدید آموزش و پرورش در عصر دیجیتال" از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان قم و جامعةالمصطفی العالمیه روز شنبه در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی (ره) برگزار شد.

انبوه اطلاعات آمیخته از درست و نادرست می‌تواند موجب مشکلاتی باشد

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در این مراسم رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه جنبه‌های مثبت دسترسی به اطلاعات نیاز به قدردانی دارد، گفت:، اما مثل همه نعمت‌های دیگر طبیعتاً نیاز به یکسری مراقبت‌ها و توجه به مسئولیت‌ها لازم است؛ انبوه اطلاعات آمیخته از درست و نادرست می‌تواند موجب مشکلاتی باشد و خردمندی در گزینش اطلاعات و تشخیص اطلاعات ثواب و درست و جدا کردن اطلاعات نادرست یک مسئولیت در این دوره جدید است و نیاز به مهارت‌های خاصی دارد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه جنبه‌های مثبت دسترسی به اطلاعات نیاز به قدردانی دارد، گفت:، اما مثل همه نعمت‌های دیگر طبیعتاً نیاز به یکسری مراقبت‌ها و توجه به مسئولیت‌ها لازم است؛ انبوه اطلاعات آمیخته از درست و نادرست می‌تواند موجب مشکلاتی باشد و خردمندی در گزینش اطلاعات و تشخیص اطلاعات ثواب و درست و جدا کردن اطلاعات نادرست یک مسئولیت در این دوره جدید است و نیاز به مهارت‌های خاصی دارد.

اولین مرحله در پذیرش اسلام و توحید مبتنی بر پژوهش است

همچنین علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در این همایش با تاکید بر اهمیت پژوهش در فعالیت‌های علمی و نقش موثر آن در پیشرفت علمی جامعه، اظهار داشت: اولین مرحله در پذیرش اسلام و توحید مبتنی بر پژوهش است و اگر با ادله پژوهشی ما به توحید نرسیم پذیرفته نیست کسی که امروز در ولایت فقیه و مبانی توحید شک دارد باید در مبانی توحیدی خودش را بازنگری کند تا ببیند که ولایت فقیه منبعث از کجاست؟ و چرا باید بپذیریم؟ تا به جواب برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر اهمیت پژوهش در فعالیت‌های علمی و نقش موثر آن در پیشرفت علمی جامعه، اظهار داشت: اولین مرحله در پذیرش اسلام و توحید مبتنی بر پژوهش است و اگر با ادله پژوهشی ما به توحید نرسیم پذیرفته نیست کسی که امروز در ولایت فقیه و مبانی توحید شک دارد باید در مبانی توحیدی خودش را بازنگری کند تا ببیند که ولایت فقیه منبعث از کجاست؟ و چرا باید بپذیریم؟ تا به جواب برسد.

لزوم توجه به ظرفیت نوجوانان و جوانانی که تعلیم و تربیت می شوند

حجت الاسلام سعیدی نجفی رئیس مدرسه علوم و معارف اسلامی المصطفی نیز در این همایش با اشاره به اینکه امیدوار است این دو مجموعه بزرگ بتوانند نقش بزرگی در زیرساخت‌ها و شکل گیری امر پژوهش به شکل نوین در مجموعه آموزش و پرورش داشته باشند، اظهار داشت: ظرفیت نوجوانان و جوانانی که در اختیار ما هستند و آموزش و تعلیم و تربیت آن‌ها که به عهده ما گذاشته شده ظرفیت بسیار بالایی است و تاکیدات مقام معظم رهبری در این مسئله سال‌های سال همه را متوجه این مسئله کرده است.

رئیس مدرسه علوم و معارف اسلامی المصطفی با اشاره به اینکه کار‌های خوبی در زمینه آموزش و پروش انجام شده ولی بسیار کمتر از نیاز است، ابراز کرد: ضروریست شکل مناسبی به این فعالیت‌ها داده شود، مقام معظم رهبری در حضور جمعی از دانش آموزان در سال ۸۲  فرمودند به علم، کلاس درس و مطالعه و تحقیق و پژوهش اهمیت دهید.

استفاده از یافته‌های پژوهشی در سازمان‌های آموزشی و مدارس

همچنین خوش‌گفتار استاد برجسته دانشگاه فرهنگیان در این همایش با اشاره به نقش پژوهش در سازمان‌ها و مراکز مختلف در راستای رشد و پیشرفت پایدار، اذعان داشت: تحقیقات و استفاده از یافته‌های پژوهشی در سازمان‌های آموزشی و مدارس نسبت به نهاد‌هایی مانند بهداشت و درمان جایگاه مناسبی ندارد و نمی‌توان پذیرفت مربیان و مدیران حتی با ساحت‌های شش گانه نظام تعلیم و تربیت به خوبی آشنا نباشند.

خوش‌گفتار با تشریح مفهوم مدیریت و مدیریت آموزشی و تعاریفی که در این زمینه گفته شده، ابراز داشت: تعریف ساده مدیریت هنر انجام مطلوب کار از طریق دیگران است و می‌توان در یک کلمه مدیریت را تصمیم گیری خواند؛ یک مدیر باید تصمیم بگیرد که در هر موضوعی از چه روشی استفاده نماید.

ارسال نظرات