۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۷۶۲۰۰
امام جمعه بجنورد:

ارتقای هنر دینی سلاح مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد گفت: سلاح مقابله با جنگ نرم دشمن ارتقای هنر دینی و توجه هنرمندان به ارزش‌ها و آموزش های قرآنی است.
آيت الله مهمان نواز


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری جشنواره منطقه ای هنر های تجسمی، آیت الله مهمان نواز امام جمعه بجنورد با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره هنری در استان خراسان شمالی، به جایگاه ویژه هنر و هنرمند اشاره کرد و آن را امتیاز و موهبتی الهی بر شمرد که می بایست مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هنر موجب اعتبار یک ملت می شود بر اهمیت نقش آفرینی و اثر بخشی آثار هنری تاکید کرد وافزود: هنرمندان می بایست این فضل و نعمت خدادادی را با عرفان و آگاهی از ارزش های انسانی صیقل داده و به بهترین شکل ممکن و اثر گذار به منصه ظهور برسانند.

وی تصریح کرد: اگر بینش هنرمندان و آثار هنری خلق شده توسط آنان با عرفان اسلامی همراه باشد و سیره نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار (ع) را در برگیرد به طور یقین سازنده و تجلی بخش هنر واقعی خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تصریح این مهم که تنها فرهنگی که می‌توان جهان را اداره و تحت تاثیر قرار دهد فرهنگ اسلام است به تلاش های مذبوحانه دشمنان نظام اسلامی در شرایط کنونی و جنگ نرم دشمن اشاره کرد و وظیفه هنرمندان و فرهیختگان را در مقابله با این دسیسه بسیار خطیر دانست.

آیت الله مهمان نواز وظیفه مسئولان و متولیان امر در این راستا را حمایت از هنرمندان و برنامه ریزی در جهت بهره برداری هر چه بیشتر از بسترهای این چنینی عنوان کرد.

گفتنی است، چهارمین جشنواره منطقه ای هنر های تجسمی با رویکرد سیره علوی و نبوی با حضور 8 استان گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، زنجان، قزوین، اردبیل و خراسان شمالی اسفند ماه جاری در بجنورد برگزار می شود./916/د102/ع

ارسال نظرات