۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۷۶۲۰۸۶
هیئت تراز(۱)؛

لزوم برائت هیئت های مذهبی از دشمنان انقلاب اسلامی

لزوم برائت هیئت های مذهبی از دشمنان انقلاب اسلامی
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس گفت: اینکه برخی از هیئت های مذهبی مسیر خود را با انقلاب اسلامی تعریف نمی کنند به خاطر تحلیل و فهم غلطی است که از واقعه عاشورا و محرم و صفر دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم افتخاری مدیر حوزه علمیه خواهران فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، با اشاره به لزوم شناخت هیئت مذهبی در تراز انفلاب اسلامی گفت: برای شناخت دقیق و تحلیل درست یک مساله و یک پدیده و یک واقعه باید هم ظاهر مساله را دید و هم باطن را و به تعبیر دیگر هم فرم آن را ببینیم و هم محتوا را ببینیم.

وی ادامه داد: اینکه برخی از هیئت های مذهبی را می‌بینیم که مسیر خود را با انقلاب اسلامی تعریف نکردند و یا اگر نسبت را تعریف کردند مخالفت و ضدیت دارند و حاضر نیستند در راستای اهداف جمهوری و انقلاب اسلامی قدم بردارند به خاطر تحلیل و فهم غلطی است که از واقعه عاشورا و محرم و صفر دارند و به دلیل این است که وقتی از بالا نگاه کنیم و عاشورا را تحلیل کنیم عاشورا چیزی جز امتداد مسیر انبیاء الهی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری اظهارداشت: انبیای الهی آمده اند برای راهنمایی مردم و تشکیل حکومت عدل الهی پس وقتی که نصرت الهی برسد و فتح و پیروزی شامل جبهه حق بشود مردم فوج فوج به سمت دین خدا آمده و یک شمول و فراگیری خواهد داشت و این هدف بعثت انبیاء بود اما شیطان در برابر نهضت انبیاء حزب شیطان را تشکیل داد و اولیا خدا در برابر حزب شیطان قرار گرفتند.

وی یادآور شد: در طول تاریخ اولیاء خدا رهبران جبهه حق بودند و شیطان هم رهبر و فرمانده حزب شیطان بوده است و قرآن می‌فرماید با ائمه کفر بجنگید و نبرد کنید تا موانع هدایت انسان ها را از سر راه بردارید پس هدف، تشکیل حکومت توحیدی است که موانع را از سر راه مردم بردارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس اذعان نمود: همه انبیاء الهی در راستای این هدف و مسیر قدم برداشتند و پیامبر اعظم نیز ۱۳ سال در مکه مجاهدت نمود و بعد از آن به شد به یثرب دعوت شد و در آنجا قبایل اوس و خضرج با پیامبر بيعت کردند و به پیامبر رسمیت و قدرت دادند و پیامبر حکومت را تشکیل داد و کمتر از ده سال هم مکه فتح شد و کل شبه جزیره عربستان زیر بیرق اسلام قرار گرفت و پیامبر هم عفو عمومی داد چون هدف پیامبر هدایت مردم بود و هدف این بود که کفر و طاغوت را از سر راه بردارد تا مردم با اختیار خود به سمت مسیر هدایت بروند و این مسیر ادامه پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: حرکت امام حسین (ع) یک حرکت سیاسی بود و در مقابل یزید و مخالفت با او قیام کرد و اگر هدفش فقط دین داری و عبادت بود می‌توانست با يزيد بيعت کند و به زندگی ادامه دهد اما گفت کسی که مثل من است نباید مثل کسی همچون یزید که طاغوت است بیعت کند پس از مدینه خارج شد و مدتی در مکه ساکن شد و قبل از پایان ایام حج از مکه خارج شد و به سمت کوفه روانه شد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: مردم کوفه نامه نوشتند و بيعت کرده بودند شبیه مردم یثرب نوشته بودند و گفتند که ما با تو بيعت میکنیم و امام حسین(ع) در کوفه حکومت کند و با طاغوت که همان یزید بود مقابله کند و مسیر عدل را به حکومت برگرداند پس حرکت یک حرکت سیاسی و برای تشکیل حکومت است ولی مردم بی وفایی کردند و خواص به کمک مسلم نیامدند و اشتباه خود را نتوانستند به موقع جبران کنند و آن فاجعه پیش آمد.

وی افزود: 1400 سال است که اسم و علَم امام حسین (ع) بلند است و این خواسته اهل بیت (ع) بود به هر مناسبتی ذکر نام امام حسین(ع) و عطش و گریه بر امام حسین(ع) و اصحاب و یاران و خاندانش را تبلیغ و ترویج می‌کردند و امروز این میراث به دست ما رسیده و این محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته و در امتداد همان مسیر یکی از فقها و پیروان اهل بیت قیام کرد و حکومتی برای آماده سازی حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) تشکیل داد.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری اظهار کرد: بعد از انقلاب هیئت ها تشکیل شد و گسترش پیدا کرد و حسینیه ها و مساجد و تکیه ها گسترش پیدا کرده خود حاکمیت هم کمک‌ کرد برای احیای امر عاشورا و نهضت عاشورا و طبیعی است که این نهضت یک نهضت سیاسی است و طبیعی است که امام حسین(ع) سیاسی ترین امام ما شیعیان است و همین است که زیارت عاشورا مملو لعن دشمنان اهل بیت(ع) است.

وی اضافه کرد: وقتی که برای امام حسین (ع) اشک میریزیم و دشمنان او را لعن میکنیم باید بدانیم امام زمان(عج) برای انتقام و خون خواهی او می آید ولی آیا قرار است ایشان بگویند آن قاتلینی که در گذشته مردند را بیاورید تا انتقام بگیریم یا اینکه با شمر زمان می جنگند.

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس زمانی که پیامبر(ص) آمد و حکومت تشکیل داد آیا انتقام دشمنان ابراهیم و عیسی(ع) را گرفت یا اینکه در برابر طاغوت زمان که ابوسفیان بود جنگید، آیا علی‌بن ابیطالب(ع) با معاویه جنگید یا با دشمنان که از دنیا رفتند جنگید.

وی تاکید کرد: این نبرد حق با باطل همیشگی است ودر طول تاریخ است ،کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا ، یک صف بندی در طول تاریخ بین جبهه حق و باطل است این یعنی در هر زمانی یک رهبر برای حزب الهی  و یک رهبر برای حزب شیطان وجود دارد و هیئت های مذهبی باید مرزبندی خود را با این دو جبهه حق و باطل تعیین کنند.

ارسال نظرات