۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۷۶۲۱۵۹
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت نگاه دغدغه مند مسئولان نسبت به امر نماز در جامعه

ضرورت نگاه دغدغه مند مسئولان نسبت به امر نماز در جامعه
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مسؤولان باید دغدغه نماز داشته باشند گفت: اگر به مدرسه نماز توجه شود نیازی به پیگیری و تاکید در انجام کارها نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در دومین جلسه فصلی شورای اقامه نماز استان مازندران، اظهار کرد: اگر ما رابطه خودمان را با خدا بر محور نماز درست کنیم، همه چیز درست می‌شود.

وی ضمن گلایه از عدم توجه به ساخت مسجد در شهرسازی و شهرک‌سازی‌ها از سوی مسؤولان، افزود: به ساخت مسجد توجه نمی‌شود یا اگر هم دیده شود آخرین جا برای ساخت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که ارتباط با خداوند و اقامه نماز اول وقت موجب اصلاح امور خواهد شد، افزود: به فرموده امام سجاد (ع) باید حق نماز را به جای بیاوریم، نماز درب ورود به درگاه خداوند است، سزاوار است قیام و نشستمان در مقابل خدا در حین نماز قیام فردی ذلیل، کوچک، مشتاق و عاشق باشد تا از گناهانی که اطراف ما را گرفته‌اند آزاد و رها شویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: اگر رابطه ما با خدا درست شود در همین مدرسه‌ای که در آن درس خواندیم می‌مانیم، پس اگر در مدرسه نماز تربیت شویم وقتی به جایی رسیدیم اولین چیزی که به آن توجه می‌کنیم این مدرسه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر به مدرسه نماز توجه شود نیازی به پیگیری و تاکید در انجام کارها نداریم.

امام جمعه ساری گفت: اگر کسانی که باید به مصوبات حوزه نماز عمل می‌کردند فارغ التحصیلان مدرسه نماز بودند دلیلی نداشت که این مصوبات را اجرا نکنند، نباید نماز را دست کم بگیریم، دست کم گرفتن نماز آسیب‌ها، آفات، ضایعات و بلایای مختلف دارد.

وی با تأکید براین که مسؤولان باید بیشتر دغدغه نماز داشته باشند، تصریح کرد: باید در کنار سایر هزینه ها در بخش دیگر، برای ترویج فرهنگ نماز نیز نگاه ویژه باشد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات